Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Marco Polo schreef:
zo 16 aug 2020, 14:21
Studenten verenigingen waren in vroeger tijden toch ook een soort militaristische toestanden?
Ja die heten vroeger "De studenten weerbaarheid" en die maakten deel uit gezamenlijk met leden van een schietvereniging en leden van de plaatselijke politie oftwel de schout en zijn schepenen, en deden de beveiliging van grote steden zoals Amsterdam. Dit in de jaren 1820 tot 1920. Het loskoppelen in de wetgeving van deze studenten groepen en de schiet verenigingen is pas in 1980 ongeveer opgeheven.

Deze groepen hadden dan ook opsporing bevoegdheid en konden jou onmiddellijk aanhouden om je voor de schouten te leiden.
Daar kreeg je een bekeuring maar ........ je kon ook bij je aanhouding direct aan de studenten weerbaarheid en andere groepen betalen. Echter dat geld kwam nooit in de stadskas en niemand wist waar het gebleven was...

Even antwoord op de zijstap.. :cheers: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Ondanks dat kaartje, ondanks Franse media kan ik er niet achter komen wat de begrenzing is van het code oranje gebied vwb Bouches de Rhone / Camarque.
De Camargue valt onder het departement 31 , Bouches du Rhone.
Als je met de camper naar de Camargue gaat zul je geen gevaar lopen, de besmettingen zitten in Marseille en andere grotere steden, die dus vermijden. De dichtstbijzijnde grote stad is Arles, daar kun je ook omheen rijden.

https://www.laprovence.com/article/soci ... dissements

Een punt van aandacht is wel dat het verboden kan worden om zich meer dan 100km te verplaatsen van de woonplaats, hoe dat dan met campers zit, weet ik niet.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Test-Panne beeinträchtigt auch Corona-App https://www.zdf.de/nachrichten/politik/ ... p-100.html

In Duitsland gaat het zo goed met dat testen en wij voelen onvoldoende urgentie.
(Volgens 2 kamerleden in het journaal)

Think again...........

Ze testen zo veel dat ze de resultaten vaak niet eens efficiënt in kunnen zetten of teruggekoppeld krijgen aan de geteste personen.
En dat a raison van,naar schatting, 40 miljoen euro per week.

Maar goed bezig hoor.......
Gaat om het idee nietwaar :-)
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Het Coronavirus



Bericht door jaccoh »

Zoals het er nu naar uitziet werken we thuis tot 1 januari. Bevestiging volgt deze week als goed is. Voor mij geen probleem, maar er zijn collega's die gierend gek worden.

Groet Jacco

Groet
Jacco
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op wo 01 nov 2023, 1:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ik doe het al sinds 2011 en zou niet anders meer willen. Maar goed, ook wat dat betreft zijn mensen blijkbaar niet hetzelfde. Daarover gesproken. Ik krijg echt de kriebels van wat mensen verzinnen over het virus en het vaccin. Niet te geloven wat mensen blijkbaar allemaal geloven. Eng, heb er geen ander woord voor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door B1gcheese »

Ik verwacht dat het thuiswerken bij ons structureel blijft, 50%-50% en dat is voor mij 2 dagen in de week. En dat is net mooi wat mij betreft :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

Ik krijg echt de kriebels van wat mensen verzinnen over het virus en het vaccin. Niet te geloven wat mensen blijkbaar allemaal geloven. Eng, heb er geen ander woord voor.
Dat standpunt is gelukkig naar twee kanten toe uit te leggen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Laat ik het erop houden dat ik niet geloof dat de aarde plat is.....
Afbeelding
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Het Coronavirus



Bericht door jaccoh »

De verschillen per huishouden zijn ook best groot. Ik heb een eigen kantoor thuis. Collega's met kinderen hebben dat niet altijd. Dan is het al een stuk lastiger, daar wil ik rekening mee houden. Wel heb ik moeite met Collega's die alleen wonen en weigeren gebruik te maken van de aangeboden hulpmiddelen, maar wel klagen dat ze het contact missen.

Groet Jacco

Groet
Jacco
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door B1gcheese »

Dafluc schreef:
di 18 aug 2020, 19:31
Laat ik het erop houden dat ik niet geloof dat de aarde plat is.....
Ik heb begrepen dat hij een tikkeltje ovaal is.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Precies :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Ik krijg echt de kriebels van wat mensen verzinnen over het virus en het vaccin. Niet te geloven wat mensen blijkbaar allemaal geloven. Eng, heb er geen ander woord voor.
Dat standpunt is gelukkig naar twee kanten toe uit te leggen.
Er is maar 1 waarheid die objectief valt te staven door feiten.
Er zijn mensen die beweren dat het coronavirus niet bestaat, afgelopen weekend ook weer 2500 mensen in Madrid die dat geloven en voor hun mening de straat op zijn gegaan, als het maar tegen de 'elite' is zijn ze bereid om alles voor 'waarheid ' aan te nemen.
Zelfs dat het (nog te ontwikkelen!) vaccin een chip bevat.
Paranoia strikes deep.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Veebee »

Er lopen nu eenmaal meer dwazen rond dan dat er opgesloten zitten.
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Plaats reactie