Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

de vloer van mijn camper is van isolatiemateriaal met een harde kunststoflaag aan de onder en bovenkant. Op die harde kunststoflaag is aan de bovenkant met vloervinyl beplakt. Nou laat die harde kunststoflaag los van het isolatiemateriaal. Dat gebeurt min of meer regelmatig. Dan boort men van de onderzijde gaten in de vloer en spuit er 2 componentenkit in en zet dan aan de bovenzijde gewichten op de vloer. Die klus gebeurt in de winter, dan hardt de 2 componentenkit langzamer uit en is er voldoende tijd om de klus te klaren. Dat is bij mij al een keer gedaan. Nu echter laat de harde kunststoflaag los in een gedeelte van de vloer waar tanks onder liggen. Ze liggen in een dubbele vloer en kunnen er niet uit. Heeft iemand een goed idee om dit te repareren zonder de vinyl toplaag te beschadigen?
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Vinyil en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door jansloos »

Dunne injectienaald. Bij apotheek
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyil en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Nee helaas dat gaat niet lukken, de kunststof is daar te hard voor en het gaat om een stuk van 35x65 cm
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 490
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Vinyil en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door HJM »

Hoi,
Kan je er niet ergens van opzij bij? De isolatie zal je verwacht ik makkelijker doorboren dan de toplaag en dus mbv een echt lang stuk dunne buis door de isolatie de lijm aanbrengen.
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Vinyil en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door joske501 »

Beste,

Ik heb al veel bekledingsmateriaal die op de houtplaten is gelijmd moet opnieuw kleven. Ik doe dat met verdunde witte houtlijm (maakt niets vuil) en met een dikke naald en injectiespuit dat de veeartsen gebruiken. Een vrij grote hoeveelheid wordt ingespoten en mooi open gerold met een harde deegrol of iets dergelijk. Mis een andere lijm te gebruiken zou deze methode misschien ook bij jou bruikbaar zijn. Het prikgaatje is zeker niet zichtbaar op de toch wel mooie witte vinyl bekleding.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyil en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Het punt is, de opbouw van de vloer van mijn Hymer Exsis is 2 lagen keiharde kunststof, vergelijk het maar met trespa, elk ca 1,5 mm dik met daartussen een hard isolatie-materiaal, zoiets als opgeschuimd bakeliet, ca 3,5 cm. Dat geheel is verlijmd. Bovenop zit een vinyllaag gelijmd. Die krijg ik niet los, anders zou ik die lossnijden, gaten in de harde kunststof boren en vervolgens daar een vullende 2 componenten lijm inspuiten. Helaas, de vinyl scheur ik in stukjes als ik dat probeer.
Die vloer wordt op een gfk bak gelegd waar eerst de tanks, verwarming-leidingen etc zijn in gebouwd. Daar ligt die vloer op, een geheel onder de hele camper. Ik denk dat ik er niet aan ontkom om de vinyllag en de bovenste harde kunststoflaag los te zagen en een groot gedeelte van de vloer opnieuw te verlijmen. Dat wordt een rotklus dus alle suggesties zijn meer dan welkom!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Vinyil en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door Bob Diesel »

Wat zegt de hymerdealer hier over
je zult waarschijnlijk niet de enigste zijn
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyil en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Nou die wil hem komend najaar repareren. Maar zijn inschatting is 2 dagen werk. De afspraak was eerder afgelopen winter, ze doen dit werk bij lage temperatuur want dan hard de 2 componentenkit minder snel uit en hebben ze meer tijd. Eerst had ik een losgelaten stuk meer naar voren waar geen tanks liggen. Dat is prima gerepareerd. Dit achterin had hij geen ervaring mee. Maar goed, 2 dagen werk a €95,- per uur loopt behoorlijk in de papieren en dan nog de vraag of het netjes wordt en ik van de sores af ben. Dus het wordt wel de dealer als er geen andere goede mogelijkheid is.
Gebruikersavatar
Carroz
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 26 apr 2020, 10:35

Re: Vinyil en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door Carroz »

Beste Arie,

Heb je inmiddels al een oplossing? Ik heb iets vergelijkbaars in mijn Burstner Travel Van van 2017. Een soort luchtbel in de vloer. Volgens de Burstner brochure bestaat de bodem uit 4 lagen. Van onder af: GFK, XPS schuim, GFK, PVC. Ik denk dat de bovenste 2 lagen loslaten van het schuim. Een plek van ong. 50cm in het rond.
Ik ben benieuwd naar de meningen op het forum. Ik ben al even bij Smits Campertechniek in Ede langs geweest, maar die zag niet direct een oplossing. In ieder geval was de camper nog te jong voor doorzakken van het schuim, wat van onder af kan worden opgevuld. De vloer staat ook vooral omhoog.
Bürstner Travel Van T590 uit 2017
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyil en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Nou Carroz, wellicht. Ik heb de hele vloer beklopt en die ligt bijna helemaal los. Alleen rond 2 uitsparingen waar ik bij de schoon en vuilwatertank kan, rond die luiken zit ca 5 cm knettervast. Het is gewoon een kwestie van tijd en belasting dat er in de harde kunststof een paar tienden van een mm rek komt en de vloer gaat bollen. Omdat alles wat erop gebouwd is bijna niet weg kan ben ik van plan de toplaag door te zagen met een micro cirkelzaag waarbij je de zaag kunt instellen op hoogte, dus op 2,5 mm en dan moet het lukken. Daarna lijm ik het zaakje of weer vast met 2 componentenkit of ik ga voor een aluminium plaat, precies pas gemaakt naar model van uitgezaagde stukken en lijm ik er weer nieuw vinyl bovenop.op dit moment zijn we onderweg, Baltische staten. Maar op 22 september miet Hympie voor apk en onderhoud dus dan ga ik er verder mee.
Die alluminium plaat kun je oa hier precies op maat kopen:
https://www.aluminiumopmaat.nl/aluminiu ... gLJe_D_BwE

Ben benieuwd naar jouw oplossingen !
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Vinyil en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door AadenAnke »

Hoe oud is de wagen? Bij een reactie werd een jaartal van 2017 genoemd. Volgens mij is daar gewoon garantie of coulange. Je mag toch verwachten dat een vloer langer mee gaat. Als de wagen jonger is dan zeg 10 jaar zou ik eens een jurist raadplegen!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyil en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Nee de mijne is van 2012.
Maar afgezien daarvan, eigenlijk weet de dealer ook niet echt hie te repareren, ja, kasten etc weghalen, maar daar is het juist niet nodig. Wordtvervolgd!
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
Carroz
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 26 apr 2020, 10:35

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door Carroz »

Ik was benieuwd of meerdere mensen dit probleem kenden. Inmiddels ook even bij de Bürstner dealer in Barneveld langs geweest (ik heb de camper zelf in Duitsland gekocht). Het blijkt een vaker voorkomend probleem dat waarschijnlijk ook bij Bürstner geclaimed kan worden. Één van de medewerkers kan het ook repareren, is daarvoor speciaal op cursus geweest. Dus in mijn geval lijkt het goed te komen.

Arie jij hebt dan wel een Hymer, maar misschien eens informeren voor een second opinion? Dit bedrijf is zowel Bürstner als Hymer dealer.
Bürstner Travel Van T590 uit 2017
Gebruikersavatar
Carroz
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 26 apr 2020, 10:35

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door Carroz »

Zojuist gehoord dat mijn vloerprobleem onder fabrieksgarantie gerepareerd zal worden. Blij mee!
De dealer (waar we de camper dus niet gekocht hebben) heeft dat goed geregeld met Bürstner.
De reparatie zal eind oktober worden uitgevoerd.
Bürstner Travel Van T590 uit 2017
Plaats reactie