Wel of niet een hefbed?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Niet of wel een hefbed



Bericht door Cee Pee »

Een hefbed weegt meer dan 50 kilo en die extra spullen heb je waarschijnlijk nu ook al ergens weggepropt.😉
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
elman
Berichten: 30
Lid geworden op: di 04 aug 2020, 8:47

Re: Niet of wel een hefbed



Bericht door elman »

Nee hoor, we zitten nog altijd ongeveer 100 kg onder het totale maximale toegestane gewicht.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Niet of wel een hefbed



Bericht door Karelkaywa »

Hier 7 kleinkinderen. Hooguit 2 á 3 keer per jaar gaan die met oma paar nachtjes naar boerencamping. Opa zet de camper op de camping (laatste keer wel 2,4 km van huis) en smeert hem. Heerlijk paar dagen voor mezelf ) Bij slecht weer Oma met 1 of 2 kleinkinderen in dwarsbed, bij mooi weer tentje voor de camper. Dat laatste vinden ze veel spannender. Ook wel een beetje afhankelijk van de leeftijd. Wij zijn samen gemiddeld 5 á 6 maanden per jaar weg en geen haar op onze hoofden die dan qua inrichting rekening gaan houden met die paar dagen dat er kleinkinderen meegaan. Zo hebben we ook geen bankje en gebruiken alleen de voorstoelen.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wel of niet een hefbed?



Bericht door Camperic »

We hebben bewust een integraal met hefbed gekocht, omdat de eerste jaren onze kinderen nog mee gingen. Afgelopen jaren alleen nog de jongste, maar ook die gaat (vanaf?) dit jaar niet meer mee. Tijdens deze vakantie dan ook al de opties samen besproken: matras er in ieder geval uit, waarschijnlijk ook de lattenbodem. We twijfelen nog of we de ruimte gaan gebruiken om bijv. de buitentafel of kleding in op te bergen of dat we het hele hefbed gaan verwijderen. Scheelt behoorlijk wat gewicht :D , helaas op de voor as :wink:
Laten zitten voor eventueel kinderen of kleinkinderen? Echt niet!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Wel of niet een hefbed?



Bericht door Bas vd laar »

Ideaal een hefbed, in 2 seconden kant en klaar, je dekbed en kussens kunnen blijven liggen, je kunt er ook nog stoelen en een klaptafeltje op kwijt.
Een hefbed zakt ook vrij laag, dus je stapt makkelijk in en uit en je hebt meer ruimte dan bij een alkoof.
Tevens kun je de stoelen gebruiken om op te zitten ( draaibaar ) dus je vergroot de cabineruimte, iets wat bij een half-integraal of alkoof camper niet of lastiger mogelijk is, want deze hebben nog de originele ( smalle ) cabine van de auto waar de camper op gebaseerd is.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Wel of niet een hefbed?



Bericht door Janpinz »

Geen intergraal, dus wél een hefbed! Twee , zelfs.
37000 km n nog nooit gebruikt, anders dan voor opbergen spullen.
Zonder sleutel kom je er nl moeilijk in/bij.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wel of niet een hefbed?



Bericht door TestCase »

Halfintegraal, wel 2pers. hefbed waar ik onder kan staan, vlak plafond en vlakke vloer, en ik ben 1,95m. Kleinkinderen gaan, per 2, mee. Ideaal, zonder kl.kinderen is matras eruit.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Wel of niet een hefbed?



Bericht door Gino608D »

Zoveel mensen zoveel wensen. Ik denk dat het heel persoonlijk is.

Besef wel dat als je (klein)kinderen eerder dan jij naar bed gaan het hefbed niet praktisch is als je in de avond binnen wil zitten. Wij slapen zelf in het hefbed en de kinderen slapen achterin boven de garage. Wij hebben daar ook nog een deur voor zitten.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wel of niet een hefbed?



Bericht door TestCase »

De schuifdeur gebruiken wij ook. 's Nachts gaan kl.kinderen van achter, ons bed, naar voor in het hefbed, daar hebben ze totaal geen probleem mee.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Wel of niet een hefbed?



Bericht door Sjaak en Marja »

Ik/ wij zijn wel blij met het hefbed.
Indd. voor de kleinkinderen en dochters, die slapen er ook op.
Mocht je het niet gebruiken haal je thuis het matras eraf, en kun je het nog als bagage plek gebruiken.
Let dan wel op zware spullen en dat het niet gaat schuiven.
ik zou, mocht ik moeten kiezen weer voor dit model gaan. (Hymer B654)
Sucses met je keus.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wel of niet een hefbed?



Bericht door Camperic »

Bas vd laar schreef:
zo 16 aug 2020, 14:44
Ideaal een hefbed, in 2 seconden kant en klaar, je dekbed en kussens kunnen blijven liggen, je kunt er ook nog stoelen en een klaptafeltje op kwijt.
Als enige bed zou ik daar bij een eventuele volgende camper wel over nadenken, maar als extra bed dat zelden of nooit wordt gebruikt is het slechts overbodig gewicht dat je meesjouwt wat mij betreft.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wel of niet een hefbed?



Bericht door B1gcheese »

Heel blij dat we géén hefbed hebben waar ik mijn kop aan kan stoten. Geen (klein)kinderen en achterin twee bedden in de lengte. Het was een van onze belangrijke wensen bij de aanschaf van deze camper en bij toeval stuitten we op deze Knaus integraal die destijds is geleverd zonder hefbed, en met extra kastruimte voorin. Voor ons de ideale indeling.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wel of niet een hefbed?



Bericht door Camperic »

Dat zou het voor ons nu ook zijn, maar is uiteraard allemaal afhankelijk van persoonlijke situatie en wensen.
Met extra kastruimte voor zouden we ook wat gewicht van achter- naar vooras kunnen verplaatsen, hoewel gewicht op die hoogte niet gunstig is voor de wegligging. Het is nooit ideaal :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Wel of niet een hefbed?



Bericht door JoopBrekken »

Bas vd laar schreef:
zo 16 aug 2020, 14:44
Tevens kun je de stoelen gebruiken om op te zitten ( draaibaar ) dus je vergroot de cabineruimte, iets wat bij een half-integraal of alkoof camper niet of lastiger mogelijk is.
PHOTO_20200817_110315.jpg
PHOTO_20200817_110315.jpg (110.35 KiB) 389 keer bekeken
Zelfs bij een busje kunnen de stoelen draaien!
Plaats reactie