Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Welkom
Wanneer je rondtrekt is het idee om bij vertrek wc en grijs water te lozen, schoonwatertank innemen, en bij de eerste gelegenheid de boodschappen te doen en tanken. Onderweg dingen bekijken en daarna de volgende plek opzoeken.

Sta je ergens langer zonder winkel in de buurt, zorgen dat je genoeg hebt ingeslagen. Wil je in die periode weg, is idd wat onhandig.
Mits je fietsen bij je hebt. Maar 6.....

Bij meer vragen even apart topic maken.
JasperCampervans
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 26 jun 2020, 12:58

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door JasperCampervans »

Hi mede-camperfanaten,

Ik ben sinds een half jaar trotse eigenaar van een Pössl Camperbus uit 2010.
Na ooit verliefd te worden op de vrijheid van een camper tijdens een reis door Australia, nu toch overgegaan op aankoop en het bevalt zeker!

Wegens de extra lasten die zo'n camper met zich meebrengt besloten om hem ook te verhuren via Camptoo. Sinds twee weken staat hij daar nu online en ik heb al heel veel boekingsaanvragen ontvangen. Campers lijken populair sinds de coronacrisis! Geluk bij een ongeluk.

Ik vroeg me af of veel van jullie ook de camper verhuren en of jullie nog ervaring/tips hebben, blijft toch een beetje spannend.

Groeten,

Jasper
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom Jasper. Dit is het voorsteltopic. Vragen graag op een andere plek.
Afbeelding
Rieltje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 12:34

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Rieltje »

Ik dwaal al een tijdje rond op dit forum voor informatie. Afgelopen weekend hebben we dan eindelijk onze ideale camper gevonden en gekocht: een Carthago C-Tourer 149 LE. Hij staat nog in Duitsland, de 15e halen we ‘m op. Foto volgt nog. Ik zal jullie de komende tijd vast veel lastig vallen met allerlei vragen. We hebben al een aantal keren een camper gehuurd, maar dit is onze eerste eigen camper, we moeten dus nog veel leren😃
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal en Rietje heel veel plezier met je eerste eigen camper. Lekker van jezelf is toch anders dan huur :thumbup:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Indy
Berichten: 85
Lid geworden op: di 30 jun 2020, 21:27

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Indy »

Goedenavond mede Camper fans,

Since 2 weken ben ik in het bezit van een Dethleffs bus 2 uit 1998, met een fiat Ducato 2.8 blok erin.

Het is mijn eerste camper en heb hem gekocht als opknapper, bodem bij het opstapje en luik waren verrot, ik heb de oorzaak gevonden en beide punten zijn weer als nieuw. Onder het opstapje heb ik een RVS versteviging gemaakt zodat niet al het gewicht op de bodemplaat druk. Ik heb deze bevestigd aan het cassis.

Interieur, kasten gesteld, defecte scharnieren hendels etc vervangen.
En een maxxfan gekocht, deze ga ik binnenkort installeren (iemand hier die er ook één geïnstalleerd heeft?)

Komende 2 weken zijn er vast nog punten die ik oppak.
Ik vindt het een geweldige bezigheid en kan niet wachten om erop uit te gaan.

Indy
Indy
Berichten: 85
Lid geworden op: di 30 jun 2020, 21:27

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Indy »

Goedenavond mede Camper fans,

Since 2 weken ben ik in het bezit van een Dethleffs bus 2 uit 1998, met een fiat Ducato 2.8 blok erin.

Het is mijn eerste camper en heb hem gekocht als opknapper, bodem bij het opstapje en luik waren verrot, ik heb de oorzaak gevonden en beide punten zijn weer als nieuw. Onder het opstapje heb ik een RVS versteviging gemaakt zodat niet al het gewicht op de bodemplaat druk. Ik heb deze bevestigd aan het cassis.

Interieur, kasten gesteld, defecte scharnieren hendels etc vervangen.
En een maxxfan gekocht, deze ga ik binnenkort installeren (iemand hier die er ook één geïnstalleerd heeft?)

Komende 2 weken zijn er vast nog punten die ik oppak.
Ik vindt het een geweldige bezigheid en kan niet wachten om erop uit te gaan.

Indy
Juanita
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 29 jun 2020, 17:08

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Juanita »

Ook ik stel me graag even voor...

We hebben in het verleden 2x een oud surf busje gehad.
Nu enkele jaren weer met de tent. Dit jaar hadden we een grote reis richting Thailand gepland staan. Waar manlief met veel moeite 6 weken verlof voor had gekregen. Helaas....

Om toch, relatief, veilig en zonder te plannen te kunnen rondtrekken hebben we nu pas een 'grote mensen' camper gekocht. Een fiat ducato 😊.

We zijn nu aan het kijken waar onze reis straks heen zal gaan? We overwegen richting Galicie of juist de andere kant op richting Slovenië/Kroatië.
Dit jaar geen drukke steden maar vooral rust en ruimte!

We komen uit Den Haag en reizen met onze zoon (12) , dochter (8) en hond.

En nu... lekker even verder lezen hier😁

Juanita
Bucky
Berichten: 35
Lid geworden op: di 30 jun 2020, 15:27

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bucky »

Ha allen :-B

na een tijd dromen bij vanlife stories op youtube toch maar de knoop doorgehakt om er 1 te laten bouwen.
Lijkt me heerlijk, lekker vrij 8-)

Ook uit Den Haag trouwens :D Hehehehe
Jeanet17364
Berichten: 22
Lid geworden op: di 09 jul 2019, 8:02

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jeanet17364 »

Hoi. Sinds gisteren in bezit van Hymer B 674 Sl met lengtebedden. Er zitten 2 lampjes bij het trapje er naar toe, maar hoe krijg je deze uit???
Maar 12V uitgedaan maar das natuurlijk niet de bedoeling.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DucatoDolf »

Hallo allen,

Hier een nieuwe camperaar uit Rotterdam. Mijn avontuur begon in mijn Citroën Berlingo. Met een bed aan het plafond geklust, minikeuken, warmwaterinstallatie :bow: (één van mijn eisen om te kunnen wildkamperen) een fantastische reis naar Noorwegen gemaakt met een maatje.

Berlingo.jpg
Berlingo.jpg (181.9 KiB) 4128 keer bekeken
Dat beviel zo goed dat ik iets groters wilde. 8-) Lang verhaal kort, nu 6 jaar later en inmiddels getrouwd heb ik mijn Fiat Ducato L1H1 Panorama (luxe personenuitvoering) kunnen kopen. We kamperen al vaak met de caravan, heb al meerdere reizen met de Berlingo gedaan en we zijn (mijn vrouw gelukkig ook) inmiddels wild enthousiast aan het dromen over de tochten die we met deze camper hopen te gaan maken. :D

$_86 (7).jpg
$_86 (7).jpg (154.46 KiB) 4128 keer bekeken
Het plan is deze bus om te bouwen tot (stealth) kampeerauto. De ombouw zal minimalistisch worden omdat ik de 9 zitplaatsen graag op kenteken wil behouden ivm wintersport. En nee, ik doe het niet alleen voor het kwarttarief :P. Inmiddels is het na een lange zoektocht in de regelgeving etc ook een beetje een principe dingetje geworden die 9 plaatsen ;). Tips hoor ik graag, wil misschien een topic openen over de ombouw. Ff kijken hoe dat allemaal werkt. Al veel kennis opgedaan van anderen hier, waarvoor dank. :bow:

Verder zijn onze plannen de ombouw naar Rdw en Belastingdienst deze zomer nog te kunnen realiseren. Hopelijk kunnen we in het najaar dan nog naar het zuiden. Een echte droom is ooit naar de oostkust te rijden. Vladivostok en verder. Wie gaat er mee?

Groetjes,
WJvanR
Berichten: 1
Lid geworden op: za 04 jul 2020, 22:36

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door WJvanR »

Goedendag,

Ik stel me even voor want ook wij hebben een camper aangeschaft.
Onze camper is een Knaus Sky TI uit 2012 en staat op een Fiat Ducato, enig minpuntje aan deze is dat de leefaccu te slecht (of zelfs defect) is en wij dus een nieuwe moeten aanschaffen... ik ga straks naar Schijndel om een Platinum AGM 100ah te kopen (huidige is een Banner Running Bull 80ah)
Wij gaan de camper verl gebruiken voor weekendjes weg en natuurlijk voor lange reizen in de toekomst (na corona, wij blijven in NL om die reden) ikhoop hier veel te leren van jullie en ik hoop ook dingen te kunnen gaan uitleggen want dan betekent dat dat ik het zelf begrijp ;)
Bussievooropreis
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 19:17

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bussievooropreis »

Na heel wat jaren, af en toe, mee te lezen op dit prachtige forum, is dan toch eindelijk de kogel door de kerk, ik ga ook een busje ombouwen. Het is al jaren een stille droom die steeds in de vakantie periode in alle hevigheid komt, en helaas vaak onder druk van het 'normale' leven weer weg ebt. Dit jaar ook weer, echter na heel de wereld rond gevlogen te hebben, is nu met corona het besluit gekomen aan de gang te gaan en over land in een busje op pad te gaan.. een ieder al vast bedankt voor alle tips die al te vinden zijn, en hopelijk de hulp die via dit forum geboden kan worden!

Het plan nu is een ducato l2h2 of l3h2, met zonnepanelen, lifepo4, diesel heater, en een riant bed... ;). Mocht het busje er eindelijk zijn, zal ik een bouwverslag draadje starten:)

Groetjes en tot ziens op t forum!
Tim
wazig
Berichten: 1
Lid geworden op: di 27 nov 2018, 21:17

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door wazig »

na veel gelezen te hebben, hebben we eindelijk ook onze eigen camper.
er moeten een paar dingen aan gedaan worden maar de basis is goed.
ik hoop veel info hier te vinden op het forum :-)
het is een peugeot j5 autostar geworden
Plaats reactie