gekeurde Caddy met grijs kenteken?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
phronese
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 14 jun 2020, 23:11

gekeurde Caddy met grijs kenteken?



Bericht door phronese »

Hoi allen,
Via-via heb ik een kleine camper op het oog, een Caddy uit 2008 die volgens de eigenaar al gekeurd is door de RDW én de Belastingdienst als camper (30 wegenbelasting per maand) Hij is zeker weten te laag, te kort en er zit geen hefdak in, dus misschien is dit in een 'coulante' periode gebeurd. Ik heb een extra kentekenrapport aangevraagd, maar daar zie ik dat het een 'bestelwagen' is en er zit dus ook een xx-Vxx-x nummerbord op.
Hoe kan dit? Ik ken de moderne regels voor zelf-/ombouw wel, maar dit is een groot raadsel.

Dank!
Oskar
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: gekeurde Caddy met grijs kenteken?



Bericht door javanes »

Gegevens al gecontroleerd op https://ovi.rdw.nl/
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: gekeurde Caddy met grijs kenteken?



Bericht door Bas vd laar »

Als het die lichtblauwe uit 2008 is, 71 vrp 9 , dan is het zeker geen camper!
Eigenaar kan dan wel 30 euro belasting betalen, maar dat komt omdat hij ondernemer is.
Hij houdt zich gewoon van de domme.
Wegenbelasting voor particulieren is 323 euro per kwartaal.



http://link.marktplaats.nl/m1570310721? ... nt=app_ios
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: gekeurde Caddy met grijs kenteken?



Bericht door Dutch Traveler »

Ik heb zelf een minicamper, en heb mij daar samen met de RDW en de belasting dienst behoorlijk in verdiept voordat ik de geschikte auto kocht.
Het verschilt namelijk heel sterk in merk, type, bouwjaar, en natuurlijk de trucjes, voor wat de mogelijkheden zijn.

Als het die blauwe Caddy is die Bart beschrijft, is het een bedrijfswagen.
Deze kan nooit door de RDW zijn goedgekeurd als camper, want daar kan deze auto met deze inrichting nooit aan voldoen.
Belasting als bedrijfsauto ondernemer is 96 euro per kwartaal.
Belasting als bedrijfsauto particulier is 323 euro per kwartaal.
Belasting als "campertje" oftewel een personenauto in deze gewicht klasse (kwart tarief kun je vergeten) is 398 euro per kwartaal.

Pas wel op. Op de foto 9/12 is duidelijk te zien dat er géén tussenschot meer in zit.
Voor de Caddy met dat bouwjaar, moet dat volgens mij ook nog een heel tussenschot zijn, maar in ieder geval een 30 cm hoog tussenschot, dat vast gemonteerd zit op de kop van de laadvloer en de beide B stijlen.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: gekeurde Caddy met grijs kenteken?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Plaats reactie