Keuzes: hoe op vakantie?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Tjisse
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 14 jun 2020, 18:14
Locatie: Hattem

Keuzes: hoe op vakantie?



Bericht door Tjisse »

dag allemaal,

ik en mijn vrouw zijn erg aan het nadenken over een grotere camper, we hebben een vw t3 westfalia uit 81, maar willen wat meer vrijheid en minder gedoe met spullen uitpakken en inpakken.
we hebben 2 jongens 2 en 3 jaar oud, in een vw busje kan dat allemaal best maar niet echt praktisch.
vandaar dat we ook nog een caravan hebben, maar ik vind daar niet echt veel vrijheid aan, elke keer pootjes uitdraaien en aan/afkoppelen, nou ja ik denk dat jullie het wel snappen.
we kijken al een tijdje rond en zijn naar ons idee naar de beste indeling die we zouden willen hebben (eigenlijk veel gezinnen willen dit wel )
max 6 meter, stapelbed en alkoof.
voor dat we er een gaan kopen zou ik wel graag willen weten hoe doen jullie dat met Stalling en ophalen inpakken e.d.
wij zijn nogal impulsief, en willen graag last moment snel weg kunnen om een nachtje of weekend ergens te vertoeven.
iemand ook een idee of er rondom Zwolle een stalling is die vrij ruim is in ophalen/brengen?
ergens op de weg parkeren mag ook niet natuurlijk(wat we met ons busje tot nu toe wel hebben kunnen doen).

iemand tips en of ideeen?

alvast bedankt Tjisse Mulder
mvg Tjisse
roosterveld
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 19 mar 2018, 14:47

Re: Keuze's hoe op vakantie



Bericht door roosterveld »

Bekende situatie!
Wij hebben ook twee zoons, alleen wat ouder (7&12). En idd een alkoof met dwars achterin een stapelbed voor de kinderen. Wat ons betreft ideale indeling. We hebben een Dethleffs 5880 uit 2003; 6.25 lang. Kan ik aanbevelen. :wink:
Stalling: 's winters bij een bevriende boer in de stalling (geschorst) en van voorjaar tot na herfstvakantie bij mij op het werk. Thuis helaas geen plek. Geen last dus met ophalen/retourneren. Maar thuis zou ik het allerliefste gewoon hebben.
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Keuze's hoe op vakantie



Bericht door TonenJolanda »

Check of de stalling onbeperkt halen en brengen toestaat. Hier in het westen leggen sommigen daarin beperkingen op of laten bijbetalen. Mijn stalling vindt het OK dat wij de auto voor een weekend achter het hek laten staan. Dat geeft al wat meer flexibiliteit.
Groet, Ton
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Keuze's hoe op vakantie



Bericht door 't Busje »

Onze alkoof heeft ook twee stapelbedden achterin (in ons geval voor de kleinkinderen) en is 5,64 lang. Hij is wel vrij breed, 2,35 m en vrij hoog, 3,10 m.
Over stallen bij Zwolle kan ik vanuit de Randstad niets zeggen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Tjisse
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 14 jun 2020, 18:14
Locatie: Hattem

Re: Keuze's: hoe op vakantie?



Bericht door Tjisse »

dank voor de reacties, zijn nu druk opzoek naar een goede stalling hier in de buurt van Zwolle die dit kan.
veel zijn vol en weten niet of dat in september nog zo is, maar dat gaan we zien.
hebben helaas geen bevriende mensen die ruimte voor zoiets hebben helaas :-B

dus als iemand tips heeft graag!

Groet
Tjisse
mvg Tjisse
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Keuze's: hoe op vakantie?



Bericht door tomdejong »

Wij hebben een alkoof met een vastbed achterin, super indeling voor ons. De camper staat op 10km van ons appartement in de binnenstad in een stalling waar we een sleutel van hebben en kunnen hem dus altijd halen wanneer we willen. Camper staat altijd bepakt.
Bijna elk weekend gaan we wel weg. het enige wat we meenemen is wat eten, laptop en wat andere spulletjes. Als we klaar zijn met camperen nemen we de waszak mee naar huis om te wassen en leggen het weer klaar voor de volgende trip. Onze jongens van 11 en 13 vinden het nog steeds fantastisch om mee te gaan en kiezen zelf ook wel eens een plekje waar ze naar toe willen.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
Tjisse
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 14 jun 2020, 18:14
Locatie: Hattem

Re: Keuze's: hoe op vakantie?



Bericht door Tjisse »

dat is precies hoe we het zouden willen, lijkt ons helemaal fantastisch om gewoon te kunnen gaan wanneer je wil.
nu nog zoeken naar de mogelijkheden.

groet Tjisse
Laatst gewijzigd door Aloys op di 16 jun 2020, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever niet quoten wanneer je direct op iemand reageert!
mvg Tjisse
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Keuze's: hoe op vakantie?



Bericht door Dafluc »

Tsjisse, vriendelijk verzoek: als je rechtstreeks reageert op een bericht hoef je niet te quoten. Dan staat het er onnodig dubbel. Zoals hierboven. Quoten is alleen nodig als een bericht al een stuk hogerop staat. Als er andere berichten tussen staan. Als dat niet zo is dan de knop Plaats Reactie links onderaan gebruiken aub. Onze dank is groot :wink:
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Keuze's: hoe op vakantie?



Bericht door AadenAnke »

Ik heb een plekje kunnen vinden waar ik 24/7 kan halen en brengen. Staat buiten dat wel. Ik kan er klussen en zo voor een schappelijk bedrag per jaar. Rond kijken in je omgeving, staat er ergens bij boer of tuinder wat in een hoekje ff vragen. Ik heb een maatje die staat bij een bouwmarkten achter het hek. Tijdens openingstijden kan hij er zo bij! Zijn ze gesloten heeft hij pech kan dan niet met de camper weg. Kosten 0 euro. Help op zaterdag met de kerstbomenverkoop. Zoeken en brutaal vragen, vaak krijg je meer ja dan je verwacht.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Dancing Wind
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 18 nov 2018, 22:05
Locatie: Zwolle, Stadshagen

Re: Keuze's: hoe op vakantie?



Bericht door Dancing Wind »

Probeer voor stalling eens Heuvel Stalling in Bisschopswetering Mastenbroek, misschien is daar nog ruimte.
Deze kippenboer heeft 2 van zijn stallen omgebouwd tot stallingsruimte en is er vorig jaar september mee gestart.
Op de website staat alle informatie.
Pura Vida !

Edwin & Marian
Jesse

Knaus Sky Ti 700 Meg, 180 pk, verzwaard chassis
Gebruikersavatar
Tjisse
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 14 jun 2020, 18:14
Locatie: Hattem

Re: Keuze's: hoe op vakantie?



Bericht door Tjisse »

Dank Duflac, elk forum heeft weer zijn eigen regels :thumbup:

brutaal ben ik niet echt, maar proberen is het zeker waard, helaas heeft Heuvel stalling al een aardige wachtlijst.

toch bedankt
Tjisse
mvg Tjisse
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Keuze's: hoe op vakantie?



Bericht door Kroppie »

Dafluc schreef:
di 16 jun 2020, 13:34
Tsjisse, vriendelijk verzoek: als je rechtstreeks reageert op een bericht hoef je niet te quoten. Dan staat het er onnodig dubbel. Zoals hierboven. Quoten is alleen nodig als een bericht al een stuk hogerop staat. Als er andere berichten tussen staan. Als dat niet zo is dan de knop Plaats Reactie links onderaan gebruiken aub. Onze dank is groot :wink:
misschien de knop "reageer met citaat" eens veel minder makkelijk vind baar maken

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Keuze's: hoe op vakantie?



Bericht door Dafluc »

Als dat zou kunnen hadden we dat natuurlijk al lang gedaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Keuze's: hoe op vakantie?



Bericht door Kroppie »

oke,bedankt voor de uitleg, maar vind het vreemd dat het niet mogelijk is, e.e.a. naar eigen wens in te delen, nu ben ik wel een 100% nitwit op computer gebied.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie