Wel of geen fietshoes?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
tobo01
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 20 dec 2019, 18:40

Wel of geen fietshoes?



Bericht door tobo01 »

Nu de kogel definitief door de kerk is, betrekken we komend weekend met onze Knaus camper voor het eerst een aantal weken richting zuiden.

Ik zit te twijfelen, om een fietshoes voor onze e-bike's aan te schaffen. Ik lees negatieve berichten, zoals herrie, klapperen, slechte kwaliteit en moeizaam monteren. Ook zouden de fietsen ook gewoon vies worden onder de hoes.

Ik zou het wel gemakkelijk vinden om het markeringsbord in de hoes te stoppen.

Markeringsbord is natuurlijk ook vreemd, omdat je in Italië weer een ander bord nodig hebt dan in Spanje. Gelukkig zijn er ook tweezijdige markeringsborden.

Raden jullie een hoes af of aan? Zo ja, welk type?
Knaus Sky TI 650 MF Silver Selection
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wel of geen fietshoes



Bericht door TestCase »

Kijk eens hier
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t

en zoek eens op 'fietshoes' is al veel over geschreven hier.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wel of geen fietshoes



Bericht door rijschoollucassen »

Met name e-bikes zijn gevoelig voor vocht en het is dus verstandig om alle mogelijke bescherming te benutten, misschien ook tegen ongewenste interesse. Natuurlijk zie je veel hoezen die gewoon te los zitten en verdacht veel gelijkenis met een remparachute hebben, maar een goed geplaatste hoes klappert niet. Desnoods een paar sjorbandjes extra, kun je ook de camera weer gebruiken. Stof houdt je echter niet tegen. Mooiste zou zijn een volledig gesloten hoes, maar die heb ik nog nooit gezien. Wat je heel af en toe wel ziet is een chassisverlenging met daar op een grote kast van zeildoek.

Groet uit Drenthe,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wel of geen fietshoes?



Bericht door PaulBng »

Mag je dan ook niet in de regen fietsen met een e-bike?
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wel of geen fietshoes?



Bericht door isoplus »

Het middel is erger dan de kwaal(soms).
Fietshoezen laten in een fikse regenbui hoe dan ook water door, dat verzamelt zich ergens in de hoes. Gaat daarna een lekker zonnetje schijnen dan wordt het binnenklimaat in de hoes pas echt slecht voor je e-bikes, damp!
Ik heb een prachtige stevige fietshoes van een goed fabrikaat die met ritssluitingen en klittenband bijna geheel dicht is, daarom blijft er ook water binnen in liggen.
Haal ik in Portugal de fietsen uit de hoes dan zijn ze nat en vies, dus 1 maal gebruikt en weg ermee! De fietsen staan nu gewoon onbeschermd achterop en dat gaat prima :thumbup:
Bovendien weer een zorg minder en ik kan tijdens een tanksstop even snel de fietsen en sjorringen controleren.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wel of geen fietshoes



Bericht door Camperic »

rijschoollucassen schreef:
ma 15 jun 2020, 22:32
Mooiste zou zijn een volledig gesloten hoes, maar die heb ik nog nooit gezien.
Bij deze :wink:
Die bleek echter toch niet waterdicht en dan is het niet zo handig wanneer de hoes ook onder gesloten is :roll:
larofly schreef:
zo 24 mei 2020, 12:37
We zijn er uit. Het is de Hindermann Universal ZWOO 2 E-bike geworden. Er zijn nogal wat positive berichten over deze hoes. Dus we gaan het zien.
Deze ook sinds gisteren in huis en ben benieuwd hoe die het doet in de praktijk.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Pallieter
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 16:06
Locatie: Fryslân

Re: Wel of geen fietshoes?



Bericht door Pallieter »

Vorige week weer veel campers gezien met wapperende fietshoezen. Bij één camper wapperde de hoes boven de fietsen en bleef gelukkig aan twee kleine spanbandjes zitten.
Fietsen kunnen echt wel tegen water en wind. Het enige voordeel is misschien dat je niet kunt zien dat er dure fietsen onder zitten.

Groet, Cor
You can't start a fire without a spark.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wel of geen fietshoes?



Bericht door PaulBng »

Je hoeft het niet te kunnen zien om te weten dat er achter op veel campers e-bikes zitten...
En je kunt ze vaak net zogoed vastzetten als aan een fietsnietje.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wel of geen fietshoes?



Bericht door KTManiac »

Pallieter schreef:
di 16 jun 2020, 10:32
Het enige voordeel is misschien dat je niet kunt zien dat er dure fietsen onder zitten.
Als ik een fietshoes zie is het eerste waar ik aan denk dat er waarschijnlijk wel dure fietsen onder zullen zitten.
Maar inderdaad, als ze niet tegen water en wind moesten kunnen hadden ze ze net zo goed van suiker kunnen maken. :-B
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wel of geen fietshoes?



Bericht door hathi »

Dat is zo Paul maar het is ook zo ,dat er veel gefladdert word,veel ondeskundig vastgemaakt,word,smerige fietsen worden vervoerd,met smerige Campers rondgereden ,kortom,heel veel hangt af van de persoon die in de Camper rijd,de een vind het wel goed ,de ander heeft alles in orde,maar eigenlijk is dat niet alleen bij de Camper ook in het dagelijks leven..,ligt er aan wat het beestje belangrijk vind :roll:
Hans
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wel of geen fietshoes?



Bericht door Bob Diesel »

Water en wind is het probleem niet
Zand en in de winter zout ,pekel ed
Da,s funest ,

En met mooi droog zomer weer, id ff rijden
Kan je die hoes thuis laten

In 2 dagen naar de costa,s er over doen

Btw, de gehele dag in de gloeiende zon laten staan
Toch ook de hoes er over, je handvaten en andere kunstof onderdelen kunnen daar slecht tegen
En s,nacht s bescherming in voor,na jaar ivm veel vocht neerslag

Gewoon doen die hoes

Ik gebruik een motorhoes , en de fietsen blijven steeds vaker thuis
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op di 16 jun 2020, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Wel of geen fietshoes?



Bericht door Will »

De fietsen staan gewoon achterop hoes een.keer gebruikt. Ik gebruik wel een dikke ketting tegen diefstal want anders plukken ze zo van de camper af.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wel of geen fietshoes?



Bericht door Camperic »

Tja, tegen diefstal helpt een hoes natuurlijk niet dus altijd i.c.m. ketting uiteraard.

Ik vind het fijn om de fietsen te beschermen tegen zand en rotzooi dat onderweg tegen de fietsen aan waait. Handvatten en zadel blijven schoon, ketting, tandwielen en derailleur worden beschermd. Dat een hoes onderweg fladdert ligt niet aan de hoes, maar aan degene die het niet goed heeft vastgezet :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
adamfryslan
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 15:33
Locatie: in de buurt van leeuwarden friesland

Re: Wel of geen fietshoes?



Bericht door adamfryslan »

Ik er verschillende gehad en niet waterdicht
Nu 1 die wel waterdicht is
Fietshoezenonline
Heb geen belangen in dit bedrijf
Ben alleen erg blij met de hoes en een droge fiets die het hele jaar achterop mn camper staat. ..behalve wanneer ik fiets natuurlijk :-B
Hymer 574 van 2003
ad & anne marie
Plaats reactie