prijsverhoging door coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door gjvonk »

iSonic schreef:Ach er zullen vast wel een aantal.producten zijn die door deze situatie duurder zijn geworden. Shit happens.
Er worden ook producten opeens heel duur gemaakt. B.v. spatscreens van perspex € 99,95 en een flesje desinfecterende handgel (zonder pompje) 250 ml kost opeens € 7,50. En dat noemen we 'verdienmodel' Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk



Buscamper fan
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door laika kreos 3009 »

Ach, de mondkapjes dalen al in prijs. De brandstofprijs is in lange tijd niet zo laag geweest. Het is soms ook een kwestie van middelen. Het CBS rekent t.z.t de werkelijke prijsstijging als gevolg van corona wel een keer uit. Dit voor wat het waard is, voor de een betekent dit verlies en voor de ander winst. Het is maar net welk deel van de CBS producten gekocht wordt. Als je producten die in prijs dalen niet koopt dan heb je er niets aan. Andersom geldt dit natuurlijk ook.

Groet,

Andre
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Kroppie »

gewoon niet kopen wat je niet absoluut nodig hebt, dat compenseerd al een heleboel aan verhogingen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door iSonic »

Volgens mij zijn er nauwelijks verhogingen. Buiten de mondkapjes en desinfecterende gel heb ik niks gelezen hier. En die heb je beide niet echt nodig. Ten minste niet de weg werp variant. En 7,50 voor een herbruikbare kost je ook niet de kop.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Stieneke en Donald »

@ iSonic,
Kapperszaak van mijn vrouw had één dag in de week een seniorendag met verlaagde prijzen, € 13,50 Wassen en knippen dus.
Sinds vorige week, toen ze weer open mochten, is die seniorendag van de baan. Nu mag vrouwlief € 17,50 neertellen voor een was- en knipbeurt.

Zal die seniorendag ooit weer terugkomen? Vul maar in.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Gino608D »

gjvonk schreef:
zo 17 mei 2020, 7:24
iSonic schreef:Ach er zullen vast wel een aantal.producten zijn die door deze situatie duurder zijn geworden. Shit happens.
Er worden ook producten opeens heel duur gemaakt. B.v. spatscreens van perspex € 99,95 en een flesje desinfecterende handgel (zonder pompje) 250 ml kost opeens € 7,50. En dat noemen we 'verdienmodel' Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Dat heet de wet van vraag en aanbod. Zo zit onze wereld in elkaar.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ik heb niet echt zicht op de prijzen, ik ben de deur nog niet uit geweest.
Maar we geven wel veel meer geld uit nu, alles wordt online gekocht, soms betaal je daar verzendkosten bij.
En de boodschappen laten bezorgen kost ook elke week € 7,-, plus dat je niet zelf kunt uitzoeken en afwegen.
Alles bij elkaar tikt het lekker aan.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Marco Polo »

In deze tijd van allerlei gezondheidsrisico’s en financiële risico’s voor met name de contactberoepen een beetje zwak om ze al als profiteurs van de crisis neer te zetten.
Zijn geen winnaars op dit moment (in ieder geval niet in de eerlijke handel) alleen verliezers .
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door iSonic »

Stieneke en Donald schreef:
zo 17 mei 2020, 9:02
@ iSonic,
Kapperszaak van mijn vrouw had één dag in de week een seniorendag met verlaagde prijzen, € 13,50 Wassen en knippen dus.
Sinds vorige week, toen ze weer open mochten, is die seniorendag van de baan. Nu mag vrouwlief € 17,50 neertellen voor een was- en knipbeurt.

Zal die seniorendag ooit weer terugkomen? Vul maar in.
Dat weet ik niet maar goed die kapper heeft een dikke maand zonder inkomen gezeten en had wel vast kosten. En al die kapsters hadden waarschijnlijk een nul uren contract en hadden niks. Dus is het dan raar om de prijzen iets te verhogen? En als je het wil weten: vraag het eens.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door iSonic »

Gino608D schreef:
zo 17 mei 2020, 9:10
Dat heet de wet van vraag en aanbod. Zo zit onze wereld in elkaar.
Ik zou willen zeggen: helaas. Alles moet altijd meer. Meer omzet meer winst minder kosten dat dan weer wel. En vaak zeggen mensen dan: de graaiers! Maar goed als de leverworst in de supermarkt 10 cent duurder wordt is de wereld te klein. We houden dat zelf in stand want we doen er aan mee....
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door thole »

Sinds vorige week, toen ze weer open mochten, is die seniorendag van de baan. Nu mag vrouwlief € 17,50 neertellen voor een was- en knipbeurt.
Lijkt me nog spotgoedkoop voor een dameskapper.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Stieneke en Donald »

€ 17,50 is dus voor wassen, knippen en drogen. Voor dames en heren.
Is voor mij als man niet echt een koopje. Ken een Turkse kapper die goedkoper is voor mij. :mrgreen: Ons ben zuunig hoor.

Een stapje verder is wassen, knippen en model föhnen is € 35,95 voor vrouwen. Incl. corona verhoging.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Gino608D »

Ik ben al 30 jaar niet meer bij de kapper geweest. Lang leve de tondeuse 😉
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door peter possl »

Ik weet niet waar jij woont, maar in de steden ben je veel duurder uit. Herenknippen kost in het westen van het land minimaal 20-22 euro. Als je tenminste niet je wilt laten knippen door een zwartwerker of “ bloempotkapper”.
Plaats reactie