Buigende vloer: zowel boven- als onderkant

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Ik verwerk nooit meer dan verantwoord in de maatbeker past, dat is in mijn geval maximaal 300ml.
Het maximale dat ik ineens in de vloer spuit is 100ml, groter is de spuit niet. Aangezien het ook nog eens op zichzelf staande gaatjes zijn, die alleen in geval van ruimte tussen de platen met elkaar in contact komen, hoop ik dat de warmte ontwikkeling binnen de perken blijft. Anders brandt mijn camper af in plaats van dat ie weer mooi wordt :bang:
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door ducati 900 »

:thumbup: :thumbup: maar laat die 300 ml maar in het bekertje hard worden. :lolno: :lolno:

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Zo, de eerste anderhalve kilo epoxy met harder zitten er in. Ik ben er helaas maar tot de hoek van de douche gekomen, toen was t spul op. Achter bij het bed viel het allemaal nog wel mee, maar tussen de douche en de wasbakken/koelkast kon ik de spuit zoleeg drukken in de gaten. Dan kon ik doorgaan totdat het uit t nabijgelegen gat(en) kwam. Daar was de vloer ook het zweverigst. Ik vermoed dat boven en ondrrplaat daar los lagen van de tempex en de tempex ook ingedrukt is. Even zachtjes op de vloer drukken resulteerde daar in ieder geval in drie of 4 gaatjes waar de epoxy dan weer naar boven komt :-B .

Heb nu maar 3 kilo besteld voor de rest, dan zou ik het moeten halen, omdat er in het slechtste stuk al een hoop epoxy zit dat straks al lekker uitgehard is. Daar kan ik dan weer bijgieten indien nodig. Alles zal sowieso nog een stukje zakken, dus ik zal alle gaten nog wel een keer moeten doen, maar de basis is gelegd :thumbup:
Pleasure is the path of joy
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Vertrokken2 »

Mooi topic om te volgen. Gaatjes vullen.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Was nog even de vloer goed aan het nakijken in de voorkant van de camper en daar zag ik onder de mat, aan de achterkant tussen de voorstoelen onderstande (zie foto's).
Iemand enig idee over het hoe en waarom van deze sleuf en dan vooral waarom deze niet dicht is? Hierdoor is de vinyl daar gescheurd en het is een kwestie van wachten tot dat weer gebeurt als ik er wat overheen leg.
Bijlagen
image2.jpeg
Zo trof ik het aan, 2 scheuren in de vinyl.
image2.jpeg (113.9 KiB) 290 keer bekeken
image0.jpeg
Dit komt er onderuit. Een spleet van bijna een halve centimeter.
image0.jpeg (81.95 KiB) 290 keer bekeken
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door frank_h »

Zit die naast de bijrijdersstoel waar normaal het portier zit? Bij mij zit daar het chassisnummer ingeslagen. Ik kan een stukje vloer uitnemen om het te bekijken. Ducato 280 bj 1985.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Neen helaas, het zit tussen de twee stoelen in. Ik denk dat t de grens is tussen de oorspronkelijke Ducato en de opbouw, maar ik zie aan beide zijden nog isolatie.
De twee bouten aan de linkerkant van de eerste foto zijn van de gordelvanger, die zijn daar ergens in de vloer verankerd. Rechts is naar de voorkant van de auto.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door frank_h »

Ah nu zie ik het. Dat zou goed kunnen, grens tussen cabine en opbouw. Ik heb bij het vernieuwen van mijn vloer op die plek een aluminium overgangstrip geplaatst. Ik denk omdat ik zo het beste uitkwam met het nieuwe zeil, maar weet het niet meer zeker...
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Was net op marktplaats alle advertenties van Hymers van ongeveer dit bouwjaar aan het bekijken voor de vloer en het viel me inderdaad op dat veel ervan daar een aluminium strip hebben zitten. Bij mij zit die verder naar voren, nog net tussen de stoelen, aan de voorkant.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Waar ik de epoxy in heb laten lopen is de vloer weer lekker hard. Zelfs waar ik nog niet helemaal klaar was :thumbup:

Nu wachten op de bestelling en dan kan ik het mooi afronden. Hardt trouwens lekker snel uit dat spul.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Vandaag weer een stukje epoxyhars in de vloer geïnjecteerd. Eerste mengsel ging erg goed, was voornamelijk bijvullen van waar ik was geweest en een stukje nieuw. Tweede ging er ook snel in. Alleen toen ik onder de camper controleerde of er niets doorlekte, bleek dat helaas wel het geval te zijn. De naad tussen 2 platen lekt epoxy (uiteraard). Dacht dat ik die wel dicht gekit had, maar het blijkt dat ik de kit juist uit de voeg heb geveegd met mijn vinger bij het aanbrengen. Nu maar gestopt. Druppen stopt vanzelf als de epoxy uithardt tenslotte. En waar die uithardt, kan het morgen niet meer lekken :-B

Zelfs tussen de voorkant van de wielkast en de plaat lekt de epoxy, terwijl ik daar nog niet eens ben geweest. Hoezo liggen de platen los van de tempex 8-)
Bijlagen
IMG_3783.jpg
Onder de vloer, boven de rvs hoekprofielen lekt de vloer precies op de naad.
IMG_3783.jpg (83.96 KiB) 164 keer bekeken
Pleasure is the path of joy
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Vertrokken2 »

Je zou tape op die onderkant kunnen plakken.
Als het snel hardt gebruik je dan niet teveel uitharder? Als het te snel gaat wordt het bros (en erg heet tijdens het hardingsproces).
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Ik houd exact aan wat de fabrikant voorschrijft. 2 delen epoxy en 1 deel harder. Dus 200 gram epoxy met 100 gram harder. Andere is perfect geworden, niet bros of zo. De geknoeide epoxy aan de onderkant begon net na 2,5 uur stroperig te worden en het lekken is nu ook gestopt. Gaat dus goed komen :cheers:
Pleasure is the path of joy
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Vertrokken2 »

Is dat spul bij jou zwart?
Ik ken Epoxy niet anders dan een soort van transparant gelig.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie