Beleef de lente

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Beleef de lente



Bericht door MonRoe »

Niet naar buiten maar toch willen genieten van het buitenleven, kijk dan naar http://www.beleefdelente.nl
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80318
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Beleef de Lente



Bericht door Dafluc »

Kijk, er zijn ook nog leuke dingen.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Beleef de Lente



Bericht door Jan en Simonne »

Ik zit er ook al een poosje naar te kijken, elk jaar opnieuw.
Maar ook als ik naar buiten kijk, zie ik leuke dingen: er zaten gisteren 6 ooievaars op het veld achter ons, volgens mij komen er weer steeds meer elk jaar.
Een koppeltje scholeksters heeft ook een nest vlakbij ons huis, de schreeuwers. :D
Kraaien doen hun uiterste best nesten te bouwen onder onze dakpannen, die moeten we maar even gaan ontmoedigen, ze pikken de dakisolatie stuk...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Beleef de Lente



Bericht door hwendt »

Ja Monique is een veel beter idee om daar de aandacht aan te geven. Dit is om vrolijk van te worden. We zitten in de tuin in T shirt vol in de zon. We zitten een beetje windvrij tussen de huizen en kunnen vanaf half elf de hele dag in de tuin zitten. Dat noopt weer tot werken natuurlijk. De bollen met prachtige paarse Tulpen komen voor de dag de Druifjes staan volop in bloei en vandaag maar even de hoge druk er door heen. Dan is alles er weer klaar voor..
We kijken 1 keer per dag journaal en voorlopig kijk ik niet meer bij alles wat met XXXXXX te maken heeft. Je merkt dat je slechter gaat slapen denkt er over na, denkt aan je boodschappen heb ik alles in huis. NEE dus vele malen niet. Maar we gaan er gewoon niet op uit. Dan maar geen mayo bij de friet maar we gaan niet naar de supermarkt.
We hebben nu een aansluitend rooster van diverse supermarkten en we bestellen nu al boodschappen voor over 5 weken. hebben we elke week gewoon een bestelling thuis.
Dus alle tijd om vogeltjes te zien zoeken naar 1 van de 5 vogelhuisjes takjes verliefd rondscharrelen met zijn tweeën. Heerlijk

Hugo
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Beleef de Lente



Bericht door Aloys »

Leuk! Ik heb me ook al even ingeschreven voor de nieuwsbrief, met mijn postcode. Er zitten hier altijd veel vogels in de tuin, van alles wat.
Vooral mooi vind ik de vinkjes.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Beleef de Lente



Bericht door hwendt »

Ja wat een verschuiving in de laatste 10 jaar. hadden we honderden mussen in de tuin die zelfs al we aan het eten waren op de rand van je bord gingen zitten en gewoon mee gingen eten. Prachtig.
Nu veel minder mussen maar de Koolmeesjes en de Vinken fladderen om je heen. Ook Roodborstjes doen het goed,
Paar weken geleden een Specht die zich geroepen voelde om een afgezaagde conifeer te gaan bewerken met een machinegeweer.. Genieten Aloys..

Hugo
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Beleef de Lente



Bericht door Zadowolony »

Hier in de Betuwe nog zat mussen! En elk jaar een waterhoen die een nestje maakt in onze vijver. Hele familie kleintjes wandelt dan elke dag tussen sloot en vijver heen en weer en wachten totdat we ze voeren.
Ooievaar nesten, roofvogels, ijsvogels, specht, snip, etc. Je ziet van alles hier op het platteland.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Beleef de Lente



Bericht door willemzon »

He he, eindelijk.

Leuk

Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
lukka63
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 8:23

Re: Beleef de Lente



Bericht door lukka63 »

Ik geniet hier ook van de meesjes ze hebben al baby"s, beetje vroeg,ze vliegen af en aan .
Leuke afleiding in deze bizarre tijd !
tvdsande
Berichten: 2269
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Beleef de Lente



Bericht door tvdsande »

Lukka Koolmees is van mei 2019.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Beleef de Lente



Bericht door Cee Pee »

lukka63 schreef:
vr 27 mar 2020, 9:04
Ik geniet hier ook van de meesjes ze hebben al baby"s, beetje vroeg,ze vliegen af en aan .
Leuke afleiding in deze bizarre tijd !
ik wist niet dat mezen ook al baby's kunnen krijgen.
Volgens mij leggen vogels eieren en komt daar een kuiken uit.🐣
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Beleef de Lente



Bericht door Aloys »

Je kunt muggen wel ziften, dát dan weer wel! :mrgreen:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Beleef de Lente



Bericht door Cee Pee »

Die mep ik liever plat. :roll:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Beleef de Lente



Bericht door MonRoe »

Dit oude bericht maar weer even naar boven gehaald want de vogels zijn weer volop bezig met nestjes maken en eieren leggen.

www.beleefdelente.nl
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Plaats reactie