Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Will
Berichten: 3550
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Het Coronavirus



Bericht door Will »

Ik wist niet dat je ook al Hoogleraar was Will. Ik begreep dat zo een beetje de top van onze kennis in Nederland deze beslissing heeft genomen.
Nee, geen hoogleraar maar wel realist, vanavond Op1 zei viroloog Oosterhout dat er zo snel mogelijk een lockdown ingevoerd moet worden. Gisteren zei een vooraanstaande viroloog in de wereld precies hetzelfde op de tv. Dit is de eerste golf maar er komt nog een tweede veel grotere golf aan en zij ergeren zich aan de grote groepen mensen die er nog gevormd worden en overal lak aan hebben. Er moet surveliance van de politie komen om de mensen binnen te houden. Er kwam een extra nieuwsbericht door dat de politie korpsen ingelicht zijn voor een lockdown. De top van de kennis van Nederland zat op tv te bekvechten wie er nu gelijk had de viroloog ( de man die er echt verstand van lijkt te hebben ) of de ziekenhuis directie.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Dat zou dan weer opgevat kunnen worden als fake nieuws.
Max Daniel van de nationale politie werd bevraagd over zijn voorbereidingen.
Lockdown maakt deel uit van de draaiboeken die klaar liggen.
Maar daartoe is niet beslist door de politiek.
Bij Op1 aan tafel was er wat gesteggel over de definitie van een lock down.
Enige wat Ad Osterhaus bepleit bovenop de huidige maatregelen is handhaving van de bestaande maatregelen.
Will
Berichten: 3550
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Het Coronavirus



Bericht door Will »

Bij Op1 aan tafel was er wat gesteggel over de definitie van een lock down.
Enige wat Ad Osterhaus bepleit bovenop de huidige maatregelen is handhaving van de huidige maatregelen.
Ad Oosterhuis trok later zijn keutel in omdat hij geen discussie wilde met zijn collega's op de tv..
Maar hij had het in het beginsel wel degelijk over surveillance en lockdown.
Verder zal het mij worst zijn want ik wil in deze situatie geen olie op het vuur gooien.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Ging me eigenlijk alleen om het stukje over de nationale politie ;-)

Wat die lockdown betreft kan ik me wel vinden in het verhaal van Osterhaus.
In Italië houden ze er zich aardig aan.
Sinds de beperkingen is er ruim een miljoen keer gecontroleerd en zijn er 43000 overtredingen geconstateerd.
(Meldde de BBC)
Ook Op1 had een stukje fakenieuws.
Londen zou op slot gaan.
Mogelijk een kwestie van tijd maar nog niets over te vinden op de betrouwbare nieuwskanalen.
Johnson heeft net als Rutte afgelopen ochtend aangegeven dat het tot de mogelijkheden behoort.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Going »

Er is een groep van wijze mannen die de beslissingen maken. Waarschijnlijk ook democraties. Dan zijn er altijd individuen die niet in het bestuur hebben kunnen komen en dan alleen via praat programma's hun opinie als waarheid brengen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Uitgeschreven

Re: Het Coronavirus



Bericht door Uitgeschreven »

Wij hebben geen politie of premier nodig om lockdown te gaan. Dat is hier sinds enkele dagen een feit. Handhaving wordt verzorgd door Yaro, rechts op de foto. Hij is degene die toezicht houdt op de poort.
Bijlagen
e7ed7b44-63e9-4111-ae21-332b4dc3dacc.jpg
e7ed7b44-63e9-4111-ae21-332b4dc3dacc.jpg (103.77 KiB) 251 keer bekeken
Gebruikersavatar
keescamper
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 03 aug 2014, 22:23

Re: Het Coronavirus



Bericht door keescamper »

Gister was het een mooie lente dag , in deurne is een speelbos, het parkeerterrein stond vol en zelfs langs de deurneseweg stond een lange rij auto's .
Dus op deze manier wordt de virus keten nooit doorbroken.
Ab heeft groot gelijk, zolang alles vrijblijvend blijft gaat het fout , zijn berekening voor ons dichtbevolkt land is ernstig.

Dus moet er gehandhaafd gaan worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Toen ik dat zei een week geleden, werd ik afgebrand.
Nu blijkt gewoon dat het nodig is.
Volgens mij is het sommige mensen eigen, om constant de grenzen op te zoeken.
En zolang dat gaat over 3500 kilo of de maximumsnelheid, zal me dat een worst wezen.
Maar dit zijn wel de mensen, die anderen gaan besmetten.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

De situatie veranderd onderhand per uur.
Men heeft even nodig om de draai te maken.
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Het Coronavirus



Bericht door laika kreos 3009 »

Ik ben geen wetenschapper. Dus moet het hebben van mijn gezonde verstand. Zo lang wij de richtlijnen volgen kunnen we een zekere mate van vrijheid "genieten". We hoeven ons niet op te sluiten. Vooralsnog betekent dit voor mij zoveel als mogelijk in en rond het huis mijn bezigheden zoeken en de boodschappen doen die je noodzakelijk acht. Regelmatig een stukje fietsen (blijven bewegen) is ook niet verkeerd. Voorlopig ben ik bezig met een tuinrenovatie dus mag ik veel naar buiten en ik moet soms achter mijn materiaal aan. De weersvoorspelling zijn goed, dus aan deze klus heb ik geen hekel.

Misschien moeten hier en daar de spelregels wat aangescherpt en ook gehandhaafd worden om een deel van de samenleving die er toch min of meer een vakantie van maken over de streep te trekken (wakker maken). Helaas zijn hiervan er veel voorbeelden bekend. Ik hoop dat er over een maand of drie toch wat meer lucht ontstaat om weer wat meer (camper) activiteiten te kunnen ontplooien. Voorlopig blijft dit koffiedik kijken.
Wat mij en mijn vrouw betreft, wij genieten vooral van de dingen die goed gaan (het weer is goed, de kleinkinderen maken plotseling fanatiek huiswerk, de tuinrenovatie is opgepakt - vrouw blij - en de camper krijgt volgende week een onderhoudsbeurt). Klaar is klaar. Je weet immers niet wanneer we weer op pad gaan.

Met optimisme en een beetje geluk slaan we ons hier wel doorheen. Doemdenken gaat ons in ieder geval niet helpen.

Groet,

André
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
maurice72
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 27 apr 2014, 10:33
Locatie: Limburg

Re: Zou het Coronavirus onze reis verstoren?



Bericht door maurice72 »

Going schreef:
do 19 mar 2020, 0:05
Er is een groep van wijze mannen die de beslissingen maken. Waarschijnlijk ook democraties. Dan zijn er altijd individuen die niet in het bestuur hebben kunnen komen en dan alleen via praat programma's hun opinie als waarheid brengen.
Inderdaad, beleid word bepaald door een cirkel van deskundige. Natuurlijk zijn er buiten deze cirkel altijd deskundige die het beter weten, en/of een andere mening delen.

Gisteren hoorde ik op TV nog een huisarts vertellen dat er te weinig mensen getest worden??? :bang:
maurice72 schreef:
di 17 mar 2020, 13:01
Nog maar een keer...

Besmetting is vrijwel onvermijdelijk. Zoals eerder vermeld zullen een groot deel van de bevolking geen, weinig of atypische klachten ervaren. Het doel van "ophokplicht" is niet om niet besmet te raken. Dit is vrijwel onmogelijk. Maar om de zieken te doseren. Zodat indien u ziek word. (Dit is zoals eerder vermeld, anders dan besmet) er ook een ziekenhuis, mediumcare en/of intensivecare bed beschikbaar is.
Zoals we gezien hebben in Italie, zal er bij stormloop triage plaats vinden, met alle gevolgen van dien....
maurice72 schreef:
di 17 mar 2020, 9:21

De cijfers zijn de bewezen(geteste) besmettingen. Het werkelijke besmettingen is waarschijnlijk vele malen hoger. Deze cijfers hebben weinig meerwaarde, ook het weetje of je wel of niet besmet bent. Zoals aangeven zullen het grootste gedeelte van de bevolking besmet raken. Een groot deel zal hier niets of weinig van merken. Een klein deel zal ernstige of zeer ernstige klachten ervaren. Waardoor opname mogelijk noodzakelijk zal zijn. Hier zal dan ook getest worden. Dmv een kweek en ct-scan. Behandeling bestaat uit behandelen vd symptomen.

Verontrustend zijn de berichten op sociale media voor zelftest en onzin als "doe het zelf behandelingen" (veel azijn/zoutwater drinken enz.) Mensen doe dit aub niet!! het doel van iedereen in de medische sector is om de mensen te helpen! Mocht er iets zijn wat kan helpen zou dit echt wel medegedeeld worden!!

De Medische wereld is flink aan het opschalen. Is dit overdreven? misschien.....maar mocht iemand uit u midden iets overkomen en er zou te weinig zijn gedaan?? Liever teveel, en het blijkt achteraf dat het niet nodig te zijn, dan te weinig. Toch?
De meeste regio's hebben hun zaken goed op orde, maar ook dit verschilt per regio. Je wil toch in de regio zitten die het, het beste op orde heeft toch? Mocht men ernstig ziek worden. M.n iets om te bedenken voor onze medelanders in het buitenland.

Het brand in de wereld, het doel van Nederland is om het "gecontroleerd te laten uitgaan". Zonder een "opvlamming" die niet meer te controleren is. (de zogenaamde piek) Andere landen die extreme maatregels nemen (lockdown) zal tot gevolg hebben dat "de brand blijft smeulen" maar uiteindelijk veel langer zal doorgaan. En mogelijk weer kan "opvlammen" als er weer lucht bij komt.
Laatst gewijzigd door maurice72 op do 19 mar 2020, 10:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Het Coronavirus



Bericht door appellover »

Hele wereld op zijn kop doordat Chinees vllermuizen eet?
Daar is het toch ontstaan ?


Gr.
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Als het daar niet was geweest, was het wel ergens anders geweest.
De snelle wereldwijde verspreiding komt door het reizen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Dat is niet zeker zeggen de Chinezen toch !? :D
Maar het is wel bizar.
In China laat iemand een scheet (bij wijze van spreken) en na een paar maanden is de hele wereld er ziek van.

En China zelf komt blijkbaar weer op stoom.
Munt staat ijzersterk (terwijl de rest van de valuta daalt)
Interne beurzen doen het prima.
Xi ruziet met Trump over de benaming China Virus.
Taiwan wordt weer op dagelijkse basis bedreigd met zware bommenwerpers.

Begint weer business as usual te worden daar ;-)
Met nog de nodige beperkingen om het niet weer terug te krijgen.
(Passend binnen een autoritair systeem wat volledige controle over zijn bevolking heeft)
Plaats reactie