Eindelijk naar Schotland

Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door Frans-K »

Nou nou, Schotland ligt toch niet aan de andere kant van de wereld? Eén nachtje varen en je bent er. Waarom wachten tot je pensioen, gewoon nú doen, wie weet kan het straks niet meer!
Klinkt als een TV reclame, ook iets met een boot...... :P :lol3:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door Aloys »

Jeppe schreef:
zo 02 feb 2020, 11:35
Wachten ook op het bestelmoment voor de Britstop 2020.
De nieuwe Britstops is sinds deze week te koop: https://britstops.com/Dutch/inscrijving.php
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door blizard »

Ik denk dat Frans bedoelt de voorinschrijving
Ik had Steve via Twitter benaderd, dat ze op de camperbeurs in UK de boeken al aanbieden en we niks hoorden via de mail.
Hij antwoordde:
We have to ask everyone to actually sign up for the newsletter (GPDR demand) but not everyone noticed that

Nou zie ik niet direct hoe je je aan kunt melden, dus heb ik het boek maar besteld vorige week
Dit draadje gaat over Schotland, BS heeft een lagere dekking is Schotland, omdat je bijna overal vrij kan staan.
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door Frans-K »

Ik denk dat Frans bedoelt de voorinschrijving
Ik had Steve via Twitter benaderd, dat ze op de camperbeurs in UK de boeken al aanbieden en we niks hoorden via de mail.
Ik bedoelde de reclame van Holland America line, over 14 daagse bootreizen op de Middelandse zee of naar Noorwegen. :cheers: :wink:
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door blizard »

o, foutje: het ging om de reactie van Jeppe..
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door hurktoilet »

blizard schreef:
wo 11 mar 2020, 12:46
Dit draadje gaat over Schotland, BS heeft een lagere dekking is Schotland, omdat je bijna overal vrij kan staan.
Dat argument gaat niet op, denk ik. In Frankrijk mag je ook vrijwel overal vrij staan. Toch heeft France Passion zo'n 2.000 adressen. Andersom twijfel ik of ik voor het beperkte aantal adressen dat bedrag uit moet geven (is duurder dan France Passion, maar goed, ik vrees dat alles in Schotland duurder is, het zij zo). Alleen kun je zo ook nog lid worden van een paar campingclubs, waar je lid van schijnt te moeten zijn om op campings te staan, en die zijn ook niet heel dik gezaaid. Maar we zullen toch om de paar dagen een camping op moeten zoeken om ons toilet fatsoenlijk te kunnen legen (zit weliswaar geen chemische troep in, maar toch).
Hoe gaan ervaren Schotlandgangers hier mee om?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
FrancoisCKX
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 12:00

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door FrancoisCKX »

Schotland is geweldig. Wij zijn liefhebbers van kusten, dus we zijn vanaf York stijl langs de kust blijven rijden, je komt de mooiste plekken tegen. De North 500 is al eerder genoemd, wij vonden die route erg de moeite waard en je wordt de hele route lang geïnformeerd over alle bezienswaardigheden, als je je tenminste aanmeldt en de routebeschrijving koopt. Voor ons was het de moeite waard om dat te doen.

Edinburgh is erg de moeite waard, net als Glasgow, dat veel vriendelijker en groener is dan de reputatie van fabrieksstad doet vermoeden. In Edinburgh ook de Firth of Forth spoorbrug bezoeken, een wonder van 19e-eeuwse ingenieurskunst (https://nl.wikipedia.org/wiki/Forth_Bridge).

Mocht je het redden tot John O'Groats, in het uiterste noordoosten, dan kun je van Thurso door naar de Orkneys, ook een prachtige trip. Passage is niet goedkoop maar wij hebben er erg van genoten. Het geld vergeet je wel weer, de ervaring van het daar zijn blijft de rest van je leven bij je.

Wij vonden de countie Sunderland erg indrukwekkend, dat is het uiterste noordwesten, erg leeg en kaal en woest, alsof je de eerste mens op aarde bent als je daar een stukje van de gebaande paden af bent (die er trouwens niet zo heel veel zijn, het _is_ ook grotendeels woest en verlaten).

Bezoek hier of daar een keer een whisky-stokerij, als het een keer wat minder weer is. Er zijn er talloos vele, ze vertellen je allemaal min-of-meer hetzelfde verhaal, maar het is altijd weer een leuke onderbreking.

Het "echte" Schotland is voor ons toch echt de westkust, wat de Highlands genoemd wordt. Skye en de andere Binnen Hebriden zijn wat ons betreft echt een must. Kustplaatsen als Fort William en Oban (ook een leuke whisky-stokerij, trouwens).

Voor je oversteekt naar Skye is Applecross Pass wel een mooie omweg. Zie https://www.youtube.com/watch?v=xZz9YJrSkUE en https://www.youtube.com/watch?v=53hIQIPd8b8.

Terug door het Cairngorm natuurpark, door Rannoch Moor en weer naar huis en je hebt een onvergetelijke reis gehad, wat het weer ook moge zijn. Ik zou zo weer gaan.. Oh wacht, ik ga zo weer 8-)

Veel plezier daar!

François
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door FJM »

François: hoe lang heb je over deze reis gedaan?

Gr Frank
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door Frans-K »

wij hebben binnen 3 weken Schotland rondgereden. Begonnen in Newscastle, eindigend in Carlisle.
Via Hadrian's Wall weer naar Newscastle
Alle dag de zee aan de rechter kant gehouden.
Stop wel even bij bij Chanonry Point, om bij eb en vloed de dolfijnen te zien.
Tot 5 meter van het strand springen ze uit het water.
Verder alle smalle wegen zover mogelijk langs de kust gevolgd, zeker aan de Ierse zee wat lastiger.
Ook zijn aan die kant de wegen smallere, eenbaanswegen. Dus let op de tegenliggers. :P
De Schotten houden meestentijds rekening met de toeristen. (Een enkeling helaas niet.)
Laatst gewijzigd door Aloys op do 12 mar 2020, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever niet quoten wanneer dat niet nodig is.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door FJM »

Thanks!!!!

3 weken is precies de periode die wij hebben (we werken nog :( )
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door Frans-K »

Ja, wij ook. Dus was het een beetje plannen.
Om hoog, tot John o Groats was sneller dan gedacht, de Ierse zee zijde was langzamer. Maar wel heel mooi.
Probeer met Google maps maar eens zover mogelijk langs te kust te rijden, en noteer die route.
Ik weet niet wat voor soort camper jij hebt. Wij rijden met een buscamper.
Kwam onderweg, aan de Ierse zee zijde, borden tegen verboden voor vrachtautos en bussen.
Daar waren de wegen smaller.
Je kan tijd besparen op het laatste stuk.
Laatst gewijzigd door Aloys op ma 16 mar 2020, 9:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever NIET quoten wanneer je direct op iemand reageert!
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door FJM »

We hebben een half-integraal, 6,75m. Dus ietsiepietsie breder dan een buscamper...
Dus een beetje beter uitkijken dan jij met je buscamper....
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Jeppe
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 15:01
Locatie: Enschede

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door Jeppe »

Vandaag de Britstop gids op de mat. Er staan leuke adresjes in, al is Schotland maar een klein gedeelte van de gids. Het plannen kan beginnen...hoewel: uiteindelijk zien we wel waar we uitkomen. Hebben 5 weken de tijd :thumbup:
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door blizard »

hurktoilet schreef:
wo 11 mar 2020, 23:17
blizard schreef:
wo 11 mar 2020, 12:46
Dit draadje gaat over Schotland, BS heeft een lagere dekking is Schotland, omdat je bijna overal vrij kan staan.
Dat argument gaat niet op, denk ik. In Frankrijk mag je ook vrijwel overal vrij staan. Toch heeft France Passion zo'n 2.000 adressen. Andersom twijfel ik of ik voor het beperkte aantal adressen dat bedrag uit moet geven (is duurder dan France Passion, maar goed, ik vrees dat alles in Schotland duurder is, het zij zo). Alleen kun je zo ook nog lid worden van een paar campingclubs, waar je lid van schijnt te moeten zijn om op campings te staan, en die zijn ook niet heel dik gezaaid. Maar we zullen toch om de paar dagen een camping op moeten zoeken om ons toilet fatsoenlijk te kunnen legen (zit weliswaar geen chemische troep in, maar toch).
Hoe gaan ervaren Schotlandgangers hier mee om?
In ons net gearriveerd boek staan naar verhouding weinig schotland adressen, dus....
Campings zijn er ook weinig, dus zal je een paar maal per week vrij staan
We stonden bv op Oakney op de parkeerplek van Tesco, kun je in Engeland vaak niet.
Plaats reactie