Waar zit mijn huishoudaccu?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Waar zit mijn huishoudaccu?



Bericht door 't Busje »

barbje79 schreef:
zo 16 feb 2020, 7:11
irmand goede ervaringen met een bedrijf die hier heel goed in is???
Bedenk wel dat dat bedrijf ook moet weten wat je dagelijkse energieverbruik is. Het maakt ook nogal wat uit hoe je je camper gaat gebruiken. 's Zomers gebruik je heel wat minder energie voor verlichting en verwarming dan in het voor- en najaar en de winter. 's Zomers is de opbrengst van zonnepanelen (veel) hoger dan in de andere jaargetijden. Waar ga je heen? In Scandinavië heb je 's zomers door de lange avonden niet of nauwelijks verlichting nodig.
In Zuid Europa ligt dat anders.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
barbje79
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 dec 2019, 8:18

Re: Waar zit mijn huishoudaccu?



Bericht door barbje79 »

We willen nu 2 dagen staan en dan weer rijden, dan weer 2 dagen staan en dan weer rijden. We zien hooguit 3 dagen zonder tijden stilstaan. We hebben ook een batterij charger. De tv kan op 12v.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Waar zit mijn huishoudaccu?



Bericht door eef van baal »

https://nl.aliexpress.com/item/4000483943877.html deze is veel lichter en heeft meer power kun je de senseo ook nog gebruiken met een goede omvormer.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Waar zit mijn huishoudaccu?



Bericht door AadenAnke »

Klinkt allemaal leuk maar eerst weten wat ga je gebruiken en daarna uitzoeken wat kan je veilig uit de accu halen heb je meer nodig grotere accu en zonnepaneel. 100 watt paneel x 4 uur dagopbrengst = 400 watt dat is dan simpel en met verliezen berekend 40 ampère uren dat je in de accu aanvult. Gebruik je meer accu en paneel capaciteit vergroten! Reken er op dat je altijd meer verbruikt en de opbrengst minder is. Kan de praktijk alleen maar meevallen!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Waar zit mijn huishoudaccu?



Bericht door appellover »

Theorie en de praktijk verschilt nog wel eens .
Had ook 100 watt op dak ,160 amp accu,gaat prima zei de dealer .
Zomers met heel veel en lang zon ging het ook prima,maar in de winter ,weinig zon en laagstaand ,tv,schotel,kachel ,haalde nog geen 20 amp. per dag .
Dus nu 400 w.op dak en 200amp. Accu
Nu in de winter bij zon max. 50 amp. per dag uit de solar .
MIjn advies is daarom ,zo veel mogelijk solar op dak ,zo duur is het niet meer en daarna gratis stroom.

Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie