Rolgeluiden Carthago 144

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
strooien
Berichten: 133
Lid geworden op: wo 25 dec 2019, 20:55

Rolgeluiden Carthago 144



Bericht door strooien »

Een vraagje aan carthago rijders, we hebben net een tweedehands carthago integraal type 144 gekocht

Nu is mijn vraag, ik vind dat er nogal veel rolgeluiden binnenkomen en ook bij de minste putjes of bobbels is dat royaal te horen. Ik heb de bandenspanning al veranderd tussen 3,5 en 5,5 kg en dat verandert niks, daarom dacht ik dat het misschien eigen is aan dit model??
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Rolgeluiden carthago



Bericht door FrankJC »

Geen proefrit gemaakt :?:
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10157
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Rolgeluiden carthago



Bericht door Peter LMC »

Rolgeluiden worden dikwijls veroorzaakt door de banden.
Welk merk en vooral type banden zijn er gemonteerd. :?:
Of :?:
Een defect wiellager veroorzaakt ook rolgeluiden. :wtf:
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Rolgeluiden Carthago 144



Bericht door Going »

rolgeluiden meestal van banden. Maar extra geluiden bij hobbels kan het wezen dat de Alko as droog is. De twee vetnippels onder de as zijn de speerpunten.
Recent stond ik naast een Noor, had de Carhago 5 jaar en 5 overwinteringen gereden nog nooit doorgesmeerd. Kraakte en piepte van jewelste.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
strooien
Berichten: 133
Lid geworden op: wo 25 dec 2019, 20:55

Re: Rolgeluiden Carthago 144



Bericht door strooien »

bij proefrit enkel goeie weg gereden
banden voor en achter reeds gewisseld voor nieuwe mich achter nieuwe conti
tis geen voorwiellager
achteras reeds gesmeerd
het komt duidelijk van vooraan
ik kan het enkel vergelijken met de buscamper die we hadden zelfde basisvoertuig maar minder luidruchtig
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Rolgeluiden Carthago 144



Bericht door Going »

misschien een goed tapijt in het cabine gedeelte leggen zal helpen. wij hebben drooglooptaijt met flexibele rubber gelegd. Dat scheelde veel.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
dethleffsi6810
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
Locatie: brabant-valkenswaard

Re: Rolgeluiden Carthago 144



Bericht door dethleffsi6810 »

een integraal hoor je meer rol en motor geluiden als in een buscamper of semi integraal.
De cabine is verbreed en aan de voorkant verlengt ,maar vind de isolatie maar matig ten minste bij mijn dethleffs.
Ik heb de plaat die de cabine verlengt aan de voorkant eraf gehaald omdat de parker schroeven constant los kwamen,als je dan ziet hoe
ze het afgewerkt hebben daaronder sprongen mij de tranen in de ogen.heb zelf de isolatie verbeterd en de cabineplaat beter vastgezet.
Nu is hij een heel stuk stiller
Theo
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Rolgeluiden Carthago 144



Bericht door mama »

een integraal hoor je meer rol en motor geluiden als in een buscamper of semi integraal
Dat is veralgemenen , en daarbij klopt het niet .
Je mag anders altijd eens meerijden in de onze .
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Rolgeluiden Carthago 144



Bericht door juanv »

Ik kan hierbij wel beamen wat Mama schreef, immers mijn huidige integraal ( Carthago) is stukken stiller dan mijn vorige Half Integraal ook op Ducato basis, daar is het dus zeker niet aan gelegen.

Alles staat of valt met de nauwkeurigheid waarmee de geluids isolatie al dan niet is aangebracht.

Persoonlijk zou ik starten met te controleren of alle isolatie panelen in deze camper nog wel aanwezig zijn , en of deze goed op hun plaats zitten .
Temeer dat je aangeeft dat er ook extra geluiden zijn bij enige oneffenheid lijkt er mij op wijzen dat er bepaalde zaken niet meer aanwezig zijn of niet meer op de daarvoor bedoelde plaats steken .
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Plaats reactie