Aardlekschakelaar

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
ghooijman
Berichten: 20
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 21:22

Aardlekschakelaar



Bericht door ghooijman »

Hallo, als ik mijn camper aan de paal zet op 220 thuis, dan slaat mijn aardlek uit in huis. Maar in de camper niet. Schakel ik de aardlek in de camper uit dan slaat hij binnen in huis niet uit. Is de aardlek in de camper dan stuk of zit de lek verder als de aardlek?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: aardlek schakelaar



Bericht door Kroppie »

ik denk verder, een veel voorkomende oorzaak is het 230volt gedeelte van de koelkast.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: aardlek schakelaar



Bericht door TestCase »

Zit dus in de camper het probleem. Je hebt kans dat die in huis eerder afgaat dat is normaal omdat in huis vaak ook andere kleine lekstroompjes lopen en deze van de camper komt er bij. Er zijn ook 2 type aardlekschakelaars.

Maar zet alles, 230v, in de camper uit en dan een voor een weer aan. Wat is resultaat? Denk aan koelkast, acculader, omvormer die automatisch schakelt, ...

//Kees.



(Oeps 2x zelfde post door TS?)
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: aardlek schakelaar



Bericht door pepon »

Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
tonic
Berichten: 2436
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Aardlekschakelaar



Bericht door tonic »

Inderdaad alles is er al over gezegd. Dus kom je er niet uit zoek dan iemand met verstand van zaken voordat u zelf aan de stroom hangt!
ghooijman
Berichten: 20
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 21:22

Re: Aardlekschakelaar



Bericht door ghooijman »

we zijn er achter het ligt aan de 220 van de koelkast wat weten we nog niet niet aan de draden .
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Aardlekschakelaar



Bericht door Kroppie »

dan zal het 230volt verwarmingselement stuk zijn, SOMS gaat het weer goed als de koelkast een tijd op een 230volt stroompunt zonder aardlek/aarde aangesloten word, als het element niet doorgebrand is en de oorzaak vocht is dan kan dat werken, door de warmte van het element verdampt het aanwezige vocht dan.

maar voorzichtigheid voor alles!!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie