Draaiplateau van bus Fiat Ducato (2019) demonteren

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Draaiplateau van bus Fiat Ducato (2019) demonteren



Bericht door AadenAnke »

Misschien zou ik eerst moeten kijken hoe stevig het is. Doe ik in april als ik de mijne weer ophaal :-B

Gr. Aad
huubruber
Berichten: 58
Lid geworden op: za 23 nov 2019, 10:58

Re: Draaiplateau van bus Fiat Ducato (2019) demonteren



Bericht door huubruber »

Beste allen.

Zoals eerst aangegeven had ik de stoel van plateau gedraaid. 4 m13 bouten en 2 torx 45...
En toen het geklooi.
Dankzij dit forum de juiste handelswijze. Stoel teruggeplaatst en 30-45gr draaien en daar zijn de torxbouten , alleen denk ik maat 50 die ik net niet heb. Beter zou inbus zijn....meer standaard dacht ik.
Allen bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Draaiplateau van bus Fiat Ducato (2019) demonteren



Bericht door 't Busje »

Zo te zien zijn er verschillende plateaus. Bij ons moest de vergrendelpen voor het draaien van onder los aan de linkerkant van de stoel en die heeft een zeskant moer. Vandaar dat de plastic zijpanelen eraf moeten.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
huubruber
Berichten: 58
Lid geworden op: za 23 nov 2019, 10:58

Re: Draaiplateau van bus Fiat Ducato (2019) demonteren



Bericht door huubruber »

Beste allen.

Zoals eerst aangegeven had ik de stoel van plateau gedraaid. 4 m13 bouten en 2 torx 45...
En toen het geklooi.
Dankzij dit forum de juiste handelswijze. Stoel teruggeplaatst en 30-45gr draaien en daar zijn de torxbouten , alleen denk ik maat 50 die ik net niet heb. Beter zou inbus zijn....meer standaard dacht ik.
Allen bedankt voor de info.
Afbeelding
Bijlagen
267E387F-C52B-4081-B5BF-D9125CA1DFD3.jpeg
267E387F-C52B-4081-B5BF-D9125CA1DFD3.jpeg (37.53 KiB) 646 keer bekeken
9D037A70-7D20-4469-BB9A-934CE8220FDF.jpeg
9D037A70-7D20-4469-BB9A-934CE8220FDF.jpeg (26.66 KiB) 646 keer bekeken
huubruber
Berichten: 58
Lid geworden op: za 23 nov 2019, 10:58

Re: Draaiplateau van bus Fiat Ducato (2019) demonteren



Bericht door huubruber »

Alleen, waarom zoveel soorten bouten.......
Beetje standaardisatie bespaart op gereedschap....
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Draaiplateau van bus Fiat Ducato (2019) demonteren



Bericht door 't Busje »

Op de foto's te zien heb je dezelfde stoel en draaiplateau als wij en dat is volgens mij een beetje anders dan dat van VeeTee. Stoel en draaiplateau komen van Isri en worden er door Sevel (Fiat) opgezet. Dit verklaart misschien de verschillende soorten bouten.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Draaiplateau van bus Fiat Ducato (2019) demonteren



Bericht door AadenAnke »

Er wordt heel bewust met niet standaard materiaal/gereedschap gewerkt! Zien vele al af van zelf doen als ze eerst gereedschap moeten aanschaffen. Verkoopt de garage/dealer dus accu's van 2 maal zo duur omdat de meeste klanten het niet meer zelf zien zitten kunnen en dat allemaal vanwege moeilijke bereikbaarheid en speciaal gereedschap. Wees eerlijk een lamp vervangen is tegenwoordig een opgave waar je niet snel aan begint! Lampje koop je voor 2a3 euro maar het inzetten toch maar ff niet dus naar de garage en Ping Ping zegt de kassa. De verkoop van een nieuwe auto levert weinig op, de winst moet komen van de werkplaats.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Draaiplateau van bus Fiat Ducato (2019) demonteren



Bericht door neanderthaler »

Aad

Daar ben ik het niet mee eens een steek sleutel heeft 2 aan grijp punten en je weet dat , zeker niet de beste keus is .
ring sleutel of dop sleutels 5 of meer dat al een stuk beter meer grip bij minder kans op doldraaien kijk daar doen het voor daarom is een dop met 5 al een stuk beter .

je wilt toch niet terug naar de oude schroeven draaier met een gleufje daarom kwam Philips met :wink: afijn je weet het al de 4 punten en een stuk beter .

Nu dus tork nog beter nog meer aangrijpen punten dus nog sterker en je boutje blij tenminste een stuk beter in dop zitten en er valt minder snel je boutje op de grond die nooit meer terug vind :lol3: dus ook minder irritatie mits je het dus in huis hebt :lol:

En voor de fabrieken die sneller hun producten in elkaar willen zetten is dat toch mooi meegenomen niet voor niet gaan ook de !! aan nemer en keuken boeren steeds meer met tork aan de slag 1 keer een investering en klaar

En daarom koop ik mijn gereedschap in de meeste gevallen bij lidl en aldi en al weer een hele lange tijd al mijn gereedschap is er al erop aangepast goedkoop en goed ! en zeker minder geklaag ik grijp nu eigenlijk nooit :lol3: meer mis mee dus gewoon met je tijd mee gaan als een rechtgeaarde doe hetzelver :hug:

Dus koop wat gereedschap her en der en die dop die stuk gaat na tig jaar daar kan altijd een betere voor in de plaats komen al zal in praktijk bijna niet voor komt alles staat met schoonmaken en ontroesten voor die tijd .
,
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Draaiplateau van bus Fiat Ducato (2019) demonteren



Bericht door AadenAnke »

Dus alleen de regelmatige klusser en profi Inversteren in dit gereedschap. Hoeveel dingen worden niet met breekbouten vast gezet? Ik heb er wel een setje voor maar wie nog meer? De profi en de gek die gereedschap verzameld, altijd handig toch? Ik heb er zoveel van dat ik soms niet meer weet wat ik allemaal heb. Ben al een week de zolder aan het opruimen. Ben al vier dopsleutel sets tegen gekomen. Heb ik er ook nog een in de camper en een in mijn gereedschapskist. Kwam ook nog een uitdeuk set tegen (hamers, tassen en lepels) is nog van mijn vader geweest die is helaas al 34 jaar geleden overleden. Lag toen al jaren bij mij. Kwam ook een heel Ritset set tegen je weet wel om gas draad te snijden van 1/4 tot 1 1/2 inch. Toen ik dat op mijn werk vertelde was het gelijk verkocht aan een pt chauffeur. Hij heeft een loodgietersbedrijfje en wilde het wel hebben. Ik had het zeker al 40 jaar niet meer gebruikt. Anke roept ga zo door vooral zo door gaan krijgen we ooit nog ruimte. Als ik alles weg doe is het zeker een L2h2 vol met bruikbaar gereedschap. Heb er zelfs een draaibank en freesmachine staan alleen bruikbaar als ik de rest van de stroom gebruikers in huis uitzet.

Gr. Aad
huubruber
Berichten: 58
Lid geworden op: za 23 nov 2019, 10:58

Re: Draaiplateau van bus Fiat Ducato (2019) demonteren



Bericht door huubruber »

Hobbyisten.

Valt best mee wat gereedschap kost.
9-delige set T10-T50 chr-van gekocht bij Hubo...€17,50.
Er zijn hobby’s die veel duurder zijn, bijv duiken, golfen etc.
Zelf vervangen accu levert al snel €150, op.
Toch
Afbeelding
Bijlagen
F6AF075C-9431-4494-BAFB-141380FAFB60.jpeg
F6AF075C-9431-4494-BAFB-141380FAFB60.jpeg (241.15 KiB) 592 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Draaiplateau van bus Fiat Ducato (2019) demonteren



Bericht door Kroppie »

AadenAnke schreef:
za 30 nov 2019, 17:45
Dus alleen de regelmatige klusser en profi Inversteren in dit gereedschap. Hoeveel dingen worden niet met breekbouten vast gezet? Ik heb er wel een setje voor maar wie nog meer? De profi en de gek die gereedschap verzameld, altijd handig toch? Ik heb er zoveel van dat ik soms niet meer weet wat ik allemaal heb. Ben al een week de zolder aan het opruimen. Ben al vier dopsleutel sets tegen gekomen. Heb ik er ook nog een in de camper en een in mijn gereedschapskist. Kwam ook nog een uitdeuk set tegen (hamers, tassen en lepels) is nog van mijn vader geweest die is helaas al 34 jaar geleden overleden. Lag toen al jaren bij mij. Kwam ook een heel Ritset set tegen je weet wel om gas draad te snijden van 1/4 tot 1 1/2 inch. Toen ik dat op mijn werk vertelde was het gelijk verkocht aan een pt chauffeur. Hij heeft een loodgietersbedrijfje en wilde het wel hebben. Ik had het zeker al 40 jaar niet meer gebruikt. Anke roept ga zo door vooral zo door gaan krijgen we ooit nog ruimte. Als ik alles weg doe is het zeker een L2h2 vol met bruikbaar gereedschap. Heb er zelfs een draaibank en freesmachine staan alleen bruikbaar als ik de rest van de stroom gebruikers in huis uitzet.

Gr. Aad
heeel herkenbaar, en als ik wat nodig heb , zoek ik me de .... :bang:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Draaiplateau van bus Fiat Ducato (2019) demonteren



Bericht door Eura1 »

huubruber schreef:
zo 01 dec 2019, 9:23
Hobbyisten.

Valt best mee wat gereedschap kost.
9-delige set T10-T50 chr-van gekocht bij Hubo...€17,50.
Er zijn hobby’s die veel duurder zijn, bijv duiken, golfen etc.
Zelf vervangen accu levert al snel €150, op.
Toch
Afbeelding
Zou ik niet durven zeggen , in dit geval moet je een camper of bus hebben om aan te sleutelen en daar kan al meerdere duiksets voor kopen !
Grtz
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Draaiplateau van bus Fiat Ducato (2019) demonteren



Bericht door Kroppie »

het is maar hoe je er tegen aan kijkt, het goedkoopste is dood gaan, kost je helemaal niks.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
huubruber
Berichten: 58
Lid geworden op: za 23 nov 2019, 10:58

Re: Draaiplateau van bus Fiat Ducato (2019) demonteren



Bericht door huubruber »

De 6de speciale bout geeft toch problemen. Steeksleutel 20 schiet erover, moer erg dun ca 3mm. Waterpomptang op rond gedeelte schiet door. Schijnbaar is de stoelenplaatser iemand van 2,1m gewwest met lange armen als momentsleutel.
M.a.w. Nog niet losgekregen.......pfff
Plaats reactie