WA-extra of allrisk?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
arnoldrm40
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 02 mar 2016, 22:32

Re: WA-extra of allrisk?



Bericht door arnoldrm40 »

Wij hebben een Arnold van bj 1985 hij is allrisk om de 3 jaar moet ik hem laten taxeren ,ik heb maximaal no claim en voor het bedrag van nog geen 30 euro per maand wil ik geen risico lopen hij is getaxeerd op 24.000 euro en naar taxatie waarde verzekerd. Voor mijn Fiat Doblo het zelfde is ook allrisk van bj 2008 op gewoon tarief . Als er iets gebeurd regelt de verzekering het ik hoef nergens achteraan dat is ook een rustige gevoel.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: WA-extra of allrisk?



Bericht door hathi »

Hier idem Arnold,...hij is niet meer all risk,(er zijn toch geen onderdelen meer! )..Maar wel voor brand en Diefstal, hij is 40 jaar oud,en verzekerd voor 29000,- zodoende is de extra premie hoger dan het wa gedeelte,maar ik wil hem voor €80000 nog niet kwijt
Hans
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: WA-extra of allrisk?



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup: een oldtimer is toch iets anders als
een oude camper x:D
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: WA-extra of allrisk?



Bericht door de Jonckheer »

Als je lang genoeg wacht wordt die oude camper vanzelf een oldtimer.
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: WA-extra of allrisk?



Bericht door Arie55 »

De keuze WA, WA+ of allrisk heb ik afgewogen gedaan door naar mijzelf te kijken; hoe rij ik, hoeveel schade heb ik de afgelopen jaren/decennia gemaakt met de auto (nu met de camper te vaak). Het antwoord denk ik al wel te kunnen geven, dat zal gering zijn. Je hebt vermoedelijk niet voor niets 70-80% no claim. Dat zegt wel iets over jouw! rijstijl. Dat een ander schade bij jou maakt is een ander verhaal.

Zeker ik kijk ook wel eens naar een andere verzekering. En wat Hugo (hwendt) schrijft over pech hulp, zit standaard bij mijn huidige verzekering (WA+) in (nkc). En voor een paar euro verschil ga ik niet over. Heb wel gehoord dat uitbetaling niet lang op zich laat wachten, maar ik heb liever niet dat gezeur. En zelfs na total loss verlies je altijd veel. Heb enige jaren geleden het zekere voor het onzekere genomen om de camper na 3 jaar te laten taxeren (135 euro). Dat heeft een geldigheid van 5 jaar.

Dat Bob moeilijk een beslissing kan nemen herken ik bij mijzelf ook. Niets menselijks is ons vreemd. Als ik ga zoeken naar een product, dan vind ik vele typen en prijzen. De een heeft dit de ander dat. Dan maak ik vaak een spreadsheet. Dat maakt snel aantal keuzes beperkter. Als het vager is, meer emotioneel, dan maak ik soms een SWOT analyse. Daarbij is het lastigste om de vraagstelling te formuleren.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: WA-extra of allrisk?



Bericht door AadenAnke »

DiffRental schreef:
vr 29 nov 2019, 18:31
hathi schreef:
vr 29 nov 2019, 17:41
geld voor heeeeel veel verzekeringen,maar ik weet het,sommigen verzekeren ook voor de gemoedrust
Heb al zolang ik een huis bezit een glasverzekering.
Vorig jaar een HR++ raam stuk, aan de verzekering opgegeven maar helaas betalen ze pas vanaf €275,- schade.
Mijn raampje zou niet meer kosten als €200,- volgens hun reken tabellen.

Dus van de 24 ramen in mijn woning zijn er 21 niet gedekt door de verzekering.
Nu kost die glas verzekering niet de wereld maar toch..........
Ja hier ook zoiets. Glas verzekering zit in de opstalverzekering. Dit voorjaar de HR++ ruit van de achterdeur lek. Oké we hebben een glas verzekering en nog nooit iets geclaimd gaan we nu voor het eerst doen. Meneer van wanneer is de ruit? Hoe bedoelt u? In de ruit staat een jaartal tot 10 jaar oud wordt vergoed ouder helaas niet. Oké de andere dag terug gebeld, ik wil de glas verzekering stopzetten! Waarom meneer? Al mijn ruiten zijn 20 jaar oud en die vergoeden jullie niet ik betaal dus al 10 jaar voor iets waarbij jullie niet uitkeren! We bellen terug meneer. 2 dagen 3 dagen 4 dagen ja hoor de telefoon. We hebben het nagekeken meneer. We keren inderdaad niet uit. Stop zetten van de verzekering gaat pas over 10 jaar of bij tussentijdse verkoop. U heeft de verzekering pas weer voor 10 verlengt dus over 9 1/2 jaar even laten weten anders wordt de verzekering stilzwijgend weer voor 10 jaar verlengt :bang: :bang: :bang: kost inderdaad bijna niets maar Bob heeft dus wel gelijk elk jaar ff doorlopen en de lettertjes lezen. Gelukkig ben ik dus niet de enige die dit overkomt. Correctie overkwam, nu heb ik alle polissen van de zomer door gespit en kwam aardig wat dubbelingen en niet gedekte items tegen. Dubbelingen weg gewerkt, alles bij elkaar een 50 euro bespaart. Over 9 jaar de glas verzekering er uit. Tegen de huidige premie ook weer een kleine 30 euro's

Maar moeten op de kleintjes letten! Gisteren post van het pensioenfonds. Het voorwaardelijk gedeelte van het pensioen met 12% gekort volgend jaar! Nog bijna 4 jaar toegaan ben benieuwd wat ervan overblijft

Gr. Aad
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: WA-extra of allrisk?



Bericht door WimZ »

Sinds 2010 mogen verzekeringen niet meer automatisch verlengt worden met termijnen langer dan 1 jaar. Meer jaren mag wel maar dan moet de verzekeringnemer dit zelf goedkeuren.
Als je dus niet expliciet toestemming hebt gegeven kun je er eerder vanaf.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: WA-extra of allrisk?



Bericht door MonRoe »

Onder de glasverzekering kan nog meer vallen, wij hadden een stuk uit de inductiekookplaat. Op internet aan het zoeken gegaan om het te laten repareren, wat niet goed mogelijk is, maar ik kwam wel tegen dat de glasverzekering de schade betaald. En ja hoor, gebeld en we konden de rekening (digitaal) opsturen en kregen het gehele aankoop bedrag op de rekening gestort, was toch mooi een bedrag van 500 euro.

De camper hebben we trouwens nog steeds all risk verzekerd, hij is nog ruim 20.000 euro waard (getaxeerd) en dat vind ik toch wel veel geld.

En ja ook wij hebben veel schade vrije jaren, maar dat kan ook inhouden dat je dan procentueel gezien sneller aan de beurt bent ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: WA-extra of allrisk?



Bericht door laika kreos 3009 »

Ik kan mij de vraag van Bob goed voorstellen. Hoe verzeker je een oude camper? De camper van Bob mag dan een oudje zijn, hij heeft er veel plezier van en wil deze tot in lengte van jaren niet missen. Als je zijn reisverhalen leest weet je wel waarom. In het geval van Bob zou ik vooral kijken naar zijn persoonlijke financiële mogelijkheden bij schade. Als die persoonlijke mogelijkheden niet leiden tot een andere camper, dan zou een All-risk verzekering altijd mijn advies zijn. Tenzij de dagwaarde niet opweegt tegen de extra verzekeringspremie. Bob heeft nog een jaar om hierover na te denken. Succes!

Groet,

André
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: WA-extra of allrisk?



Bericht door Cee Pee »

AadenAnke schreef:
za 30 nov 2019, 14:44

Ja hier ook zoiets. Glas verzekering zit in de opstalverzekering. Dit voorjaar de HR++ ruit van de achterdeur lek. Oké we hebben een glas verzekering en nog nooit iets geclaimd gaan we nu voor het eerst doen. Meneer van wanneer is de ruit? Hoe bedoelt u? In de ruit staat een jaartal tot 10 jaar oud wordt vergoed ouder helaas niet....................
Dat is bij elke verzekeraar zo bij lekkage van dubbele ramen stopt de verzekering na 10 jaar.
Daarom als een ruit lek is moet je even uitschieten met je fietsstuur, dan is hij stuk en vergoeden ze wel.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: WA-extra of allrisk?



Bericht door AadenAnke »

En dat is dan weer tegen mijn principe! Ik weet het van mijn principes heb ik mijn hele leven al meer last dan gemak van.

Gr. Aad
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: WA-extra of allrisk?



Bericht door AadenAnke »

WimZ schreef:
za 30 nov 2019, 15:08
Sinds 2010 mogen verzekeringen niet meer automatisch verlengt worden met termijnen langer dan 1 jaar. Meer jaren mag wel maar dan moet de verzekeringnemer dit zelf goedkeuren.
Als je dus niet expliciet toestemming hebt gegeven kun je er eerder vanaf.
Oké die ga ik eens bekijken. Heb er buiten de opstal nog een lopen denk ik. :thumbup:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: WA-extra of allrisk?



Bericht door Bob Diesel »

laika kreos 3009 schreef:
za 30 nov 2019, 17:36
Ik kan mij de vraag van Bob goed voorstellen. Hoe verzeker je een oude camper? De camper van Bob mag dan een oudje zijn, hij heeft er veel plezier van en wil deze tot in lengte van jaren niet missen. Als je zijn reisverhalen leest weet je wel waarom. In het geval van Bob zou ik vooral kijken naar zijn persoonlijke financiële mogelijkheden bij schade. Als die persoonlijke mogelijkheden niet leiden tot een andere camper, dan zou een All-risk verzekering altijd mijn advies zijn. Tenzij de dagwaarde niet opweegt tegen de extra verzekeringspremie. Bob heeft nog een jaar om hierover na te denken. Succes!

Groet, gym

André
Bedankt :wave:
FF voor de eer wie eer toekomt
DE ,reisverhalen :!: zijn van Elly ,de freubelaarster x:D x:D
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: WA-extra of allrisk?



Bericht door Bob Diesel »

Update x;-)
De all risk op de camper blijft lopen tot augustus, afloop taxatie

Maar nu kreeg ik de nieuwe prijs voor mijn Panda, welke mei as 6 jaar word en ongeveer € 6000,- dagwaarde heeft
deze werd ook maar ff met bijna 10% verhoogd x::(
hier gaan we dus wel terug zetten naar wa+ scheelt maar liefst €13, p/m ,voor een gebakje wat meer stil staat als rijd

Ergens augiustus zien wat de dagwaarde vd Camper tegen over de huidige taxatie waarde is
en of het dan nog noodzakelijk is om hem all risk te houden
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie