MRB verhoging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

MRB verhoging



Bericht door ton en evelien »

Net bericht van belastingdienst 15 procent meer betalen fijnstof toeslag toelating van voor 1 sept 2009 iemand nog meer dit bericht gehad
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wegenbelasting



Bericht door veetee »

Ja, hier ook, voor de personenauto (Land Rover Freelander 2006). De camper is jonger, 2014, en Euro4.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Mrb verhoging



Bericht door Dafluc »

Die verhoging is al een hele tijd bekend. Zelfs een jaar uitgesteld. Zie topic van oktober vorig jaar.

viewtopic.php?f=1&t=8465690&hilit=mrb
Afbeelding
Zijspan
Berichten: 2574
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Mrb verhoging



Bericht door Zijspan »

Hier valt dat ook net op de mat.
Word het milieu daar beter van dan? Ik bedoel investeren onze euro’s dan in aanleg van bossen of natuur.
Of is het alleen maar een melkkoe.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Mrb verhoging



Bericht door Dafluc »

Het heet ontmoedigen. Als je wilt dat 'we' iets meer gaan gebruiken maak je het goedkoper. Als je wilt dat 'we' iets minder gaan gebruiken maak je het duurder. Natuurlijk kun je dan roepen dat het niet helpt, niet eerlijk is etc. etc. Maar de praktijk wijst anders uit. C'est ca.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Mrb verhoging



Bericht door hathi »

Maar Hugo,vergeet één ding,uit het gesloten item,en wel.:hij heeft een verhoging gekregen van €48,- zoals hij aangeeft, voor komend jaar,maar daar komen de volgende 2 jaren ook nog eens bovenop !met hetzelfde bedrag,tenminste als het de komende 2 jaar niet weer verhoogd word( al was het alleen maar omdat het zo lekker optelt :D en als aanvulling,het voorstel was voor Autos van 12 jaar en ouder,maar aangezien men geen financiële tegenslag wenst,hebbenze er auto’s vanaf 15 jaar van gemaakt zogezegd voor de gemiste Rente :lol3:
Hans
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Mrb verhoging



Bericht door Cee Pee »

Hier ook de brief gehad, wordt schorsen nog sneller rendabel. :crazy:
Nog een goed jaar dan kan het al voor €24,= :thumbup:
Laatst gewijzigd door Cee Pee op za 23 nov 2019, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Mrb verhoging



Bericht door hathi »

Dafluc schreef:
za 23 nov 2019, 14:09
Het heet ontmoedigen. Als je wilt dat 'we' iets meer gaan gebruiken maak je het goedkoper. Als je wilt dat 'we' iets minder gaan gebruiken maak je het duurder. Natuurlijk kun je dan roepen dat het niet helpt, niet eerlijk is etc. etc. Maar de praktijk wijst anders uit. C'est ca.
En op deze manier kun je alles sturen,zodat het precies in jouw straatje past,en mag je het toch nog steeds ( om de 4 jaar ) Democratisch noemen :wave:
Hans
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Mrb verhoging



Bericht door Dafluc »

Precies, je snapt het.
Afbeelding
Gebruikersavatar
adamfryslan
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 15:33
Locatie: in de buurt van leeuwarden friesland

Re: Mrb verhoging



Bericht door adamfryslan »

En dan gaat schorsen ook wel afgeschaft worden........ :wtf:
Hymer 574 van 2003
ad & anne marie
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Mrb verhoging



Bericht door Cee Pee »

Het is pas nog goedkoper geworden en dat het afgeschaft wordt geloof ik helemaal niets van.
Er zal echt een mogelijkheid blijven om een auto die niet gebruikt wordt uit de belasting te houden.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Mrb verhoging



Bericht door KTManiac »

Zijspan schreef:
za 23 nov 2019, 14:05
Hier valt dat ook net op de mat.
Word het milieu daar beter van dan? Ik bedoel investeren onze euro’s dan in aanleg van bossen of natuur.
Tweemaal nee.
Kreeg 'm ook op de mat en ben d' r zo enorm blij mee! :thumbup:
De kans is heel klein hoor, maar mocht ik ooit enige vorm van schuldgevoel ontwikkelen omdat ik in die 'enorm vervuilende' diesel rij, dan weet ik iig alvast dat ik m'n fijnstof uitstoot met deze 15% verhoging alvast 'gecompenseerd' heb.
Zo werkt dat toch? Je betaalt wat meer en dan is je uitstoot gecompenseerd. :angel:

Goh, krijg er een heel fijn gevoel van. Ik ga de wereld redden nu. :thumbup: :clap:
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Mrb verhoging



Bericht door jansloos »

Hier ook deze heugelijke tijding.

Maar wat lees ik op de achterkant?:

Als je een fabrieksmatige roetverdelger hebt die is verwijderd, moet je betalen.
De mijne is niet verwijderd. Hij zit er zelfs nog onder! En heb daar nog Duitse papieren van.
Een poging wagen om onder deze verhoging uit te komen?

En anders verkoop ik m! Ik wil niet schuldig zijn aan millieuvervuiling en ga voortaan met het vliegtuig.
Paar stedentrips, twee wat langere vakanties. Misschien nog wat in Azieë.
Kan ik die 15% mooi daar voor gebruiken.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Mrb verhoging



Bericht door hathi »

En als je er een onder laat zetten,moet je alsnog betalen,daarvoor gebruiken ze het woord fabrieksmatig,zoals Jansloos aangeeft,Nu mogen Jullie raden waarom het gaat ?
Hans
Plaats reactie