Is dit het begin van het einde...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 3:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Andor
Berichten: 200
Lid geworden op: do 06 apr 2017, 20:36

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Andor »

Tja als het zou helpen heb ik er geen problemen mee
Maar dat is het nu ,het is niet voor onze generatie .Maar voor de gene na ons
En als ik kijk naar wat mijn kinderen doen en mee bezig zijn (oudste is 19) woont op zich zelf midden in de stad en is nu bezig met zijn rijbewijs omdat het gewoon handig is om te hebben
Maar gaat voorlopig echt geen auto kopen, heeft hem echt niet nodig doet veel op zijn elektrische fiets, en met de trein en zie dit beeld veel meer om mijn heen
Jongeren zijn echt heel anders bezig met vervoer als dat ik dat was in mijn jeugd
De technologie heeft hier veel invloed oo
Ben benieuwd hoe dit over 20 jaar zou zijn,
en of we dan zeggen hebben ze goed gedaan,en of waar hebben ze zich druk om gemaakr
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door FrankJC »

Als je in de stad woont gaat die vlieger waarschijnlijk wel op maar als je buiten de stad woont, op het platteland, dan ben je mooi in de aap gelogeerd :bang:
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Cee Pee »

Openbaar vervoer;
Het vertrekt is niet waar jij bent.
Het vertrekt niet wanneer jij weg wil.
Het komt niet aan waar je wezen moet.
Het komt niet aan op de tijd dat jij ergens wezen wil.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door de Jonckheer »

19 jaar en dan een elektrische fiets? Toppunt van luiheid lijkt mij want op die leeftijd is je voortbewegen met een gewone fiets toch een eitje?
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
.
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 3:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Cee Pee »

Maar die veerboot heeft geen openbaar vervoer status.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door PE1OPQ Theo »

FrankJC schreef:
zo 17 nov 2019, 0:14
Als je in de stad woont gaat die vlieger waarschijnlijk wel op maar als je buiten de stad woont, op het platteland, dan ben je mooi in de aap gelogeerd :bang:
Ik was een paar maand geleden in Amsterdam, wist echt niet wat ik daar zag.
Overal zag ik wel iets van het openbaar vervoer rijden, en niet 1 keer per dag of zo, nee gewoon om de 5 minuten kwam er wel iets voorbij.
Tram bus trein en in de lucht grote vliegtuigen.
(er moet ook een een trein onder de grond zijn, maar die heb ik niet gezien)
Niet te geloven als plattelander, waar maar een keer per uur een klein busje met een vrijwilliger achter het stuur voorbij komt.
En die moet je ook van te voren bellen, anders stopt deze niet voor je.
Ja dan kan ik me voorstellen dat je dan geen auto meer nodig hebt.

Theo
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door MonRoe »

Wat is beter, 25km2 grote stad vol met auto's, huizen, bedrijven en openbaar vervoer of 25km2 platte land met af en toe een auto, huis en een boerenbedrijf.Geef mij het platte land maar ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door AadenAnke »

Nou daar verschillen in het kader van openbaar vervoer dus de meningen flink over. Vroeger 30+ jaren geleden vindt men OV een sociaal iets en moest een ieder daar gebruik van kunnen maken. Dus reden er op gezetten tijden bijna lege bussen door de polders. Kleine busjes inzetten was niet goedkoper omdat er na een poldertje weer een dikke lijn r iT gereden moest worden. Het platte land bleef wel leefbaar, de stad de scholen, het ziekenhuis was allemaal vanuit elk dorp en gehucht bereikbaar. Maar ja toen kwam er de Europese aanbestedingsregels lijnen die niet voldoende passagiers hadden die schrappen we oké soms doen we een buurt of bel busje met vrijwilliger achter het stuur. De ritten in de late uren daar zitten er wel weinig in dus die schrappen we ook. Als je niet meer thuis kan komen ga je ook niet weg, toch? Een schrijnend voorbeeld verpleegsters in het Ziekenhuis in Dordrecht werken tot 11 uur en de bus die vertrekt om 11.06 dat is dus hopen dat de overdracht snel gaat en je collega iets eerder er was anders moet je echt minstens 6 km gaan lopen naar de Hoekse Waard. Resultaat ze gaan met de auto maar dus ook heen. En als je die eenmaal heb doe je dat uit gemak op andere momenten. Bussen worden leger dus lijnen schrappen. Blijft over alleen de schoollijnen en de dik bezette spits en stamlijnen. Platte land loopt leeg en stedelijke gebieden zitten te vol.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Dafluc »

Vrije marktwerking. Niet alleen het OV is zo naar de kl... geholpen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1794
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door doov »

Als het aan de nazaten van de Uyl ligt is het inderdaad het begin van het einde.

Bron: Geen Stijl

"PvdA wil Europees vliegen verbieden

Intens grappig wel dat de Partij van de Arbeid, waar je al jaaaaaren geen teken van leven meer van verneemt, zich ineens opricht uit haar comateuze staat, en meteen weer om het verbieden van leuke dingen voor de mensen begint te zeveren. Ditmaal moet er een einde gemaakt worden aan Europees vliegen, want je pakt maar gewoon de trein, vindt de partij die ooit voor arbeiders is opgericht maar nu kennelijk namens de ijsbeer spreekt. Of ze proberen krampachtig aan te haken bij de nieuw-linkse duurzaamheidsidealen van Jesse, Mark en Rob, omdat ze in de valse veronderstelling zijn dat het verlagen van snelheden, het verdacht maken van vleesconsumptie en het verbieden van vliegen de speerpunten zijn waarmee je het oude electoraat naar de shock paddles van de reanimatiemachine lokt om de partij weer rechtop in de zetel te krijgen. Het verheffen van de arbeider is kennelijk vervolmaakt, het bestaansrecht van de rozenpartij is nu om hem/haar/x alle pleziertjes weer af te pakken"

https://www.ed.nl/politiek/pvda-leden-w ... nstijl.nl/
Laatst gewijzigd door doov op zo 17 nov 2019, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Dafluc »

Hoewel je linkt naar het Eindhovens Dagblad komt de tekst tussen de aanhalingstekens van Geen Stijl. Denk dat het netjes is om dat er bij te vermelden.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door AadenAnke »

Ach ja sommige mensen vliegen graag. Maar of het verstandig is? Piloten die zonder betaling moeten vliegen om hun verplichte uren te maken, vervuiling, herrie ja de trein is wat dat betreft een andere manier van reizen en misschien zelfs een betere? Maar ja voor nog geen 40 euro naar Berlijn of Barcelona is natuurlijk wel aantrekkelijk. Blijft de vraag welke wereld willen we over 50, 100, of 500 jaar achterlaten? Heeft volgens mij niet zoveel met politieke kleur te maken maar meer met verantwoordelijkheidsgevoel

Gr. Aad
Plaats reactie