Eindelijk naar Schotland

Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Eindelijk naar Schotland



Bericht door truus53 »

Komend jaar gaan we dan eindelijk naar Schotland. Afgelopen week de ferry naar Hull geboekt, prima prijs en de helft goedkoper dan IJmuiden, daarom de afweging gemaakt om wat extra km maken.
Dit jaar zijn we voor het eerst weer met zijn tweeën op vakantie, zonder puberkinderen. Ben benieuwd, rondtrekken is al vrijheid maar nu vast helemaal :lol:
Er is nog geen plan, ik ga me verdiepen in alle tips hier op de site. Afgelopen jaar spraken we een schot die ons vertelde dat Schotland wel druk is geworden. Hopelijk geen campingtaferelen zoals in Slovenië afgelopen jaar en is op de bonnefooi reizen goed te doen. We gaan ook onderzoeken of onze hh accu het een nachtje volhoudt met koelkast en verlichting (reizen met vw busje) . Onze compressor koelkast is erg zuinig dus dat moet lukken. Een paar keer wild kamperen lijkt me supergaaf! De voorpret is al leuk!
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door faalhaas »

Goede keuze om naar Hull te varen. Het verschil aan de overkant is maar een aantal uren rijden.
En het is een interessant gebied, bezoek ook Alnwick Castle als je van Hull noordwaarts rijd. Of ga via het prachtige York en bezoek daar het Spoorwegmuseum :)

P&O heeft op deze lijn de wachtrij op de kade afgeschaft. Vanaf 1600 kan je aankomen en mag je meteen aan boord. Je kan dus voor de spits aan boord zijn. Als je met hond rijst wel eerst even naar het kantoor voordat je met de camper naar het schip gaat.

Op de lijn naar Newcastle zouden twee nieuwe (lees jongere) schepen komen, omdat die twee die er nu varen echt van ellende uit elkaar beginnen te vallen. Daarvoor zou DFDS 2 schepen van Moby overnemen die begin volgend jaar in de vaart zouden komen. Helaas is die deal afgeketst vorige week, en zullen die oude dingen nog even in de vaart blijven.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door 't Busje »

truus53 schreef:
vr 01 nov 2019, 8:24
Een paar keer wild kamperen lijkt me supergaaf!
Wij hebben afgelopen september en oktober in Schotland maar twee keer op een camping gestaan en verder vrij. Dat is daar echt geen probleem, ook al zijn er geen "officiële" camperplaatsen. Je moet wel een wc aan boord hebben.
Wij wonen nog geen 10 km van IJmuiden en dan is de DFDS lekker makkelijk.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door Aloys »

't Busje schreef:
vr 01 nov 2019, 9:20
Je moet wel een wc aan boord hebben.
Je bedoelt natuurlijk: een WC is wel handig. We hebben jaren vrij gekampeerd zónder WC aan boord, met ons VW-busje.
Maar als je wat ouder wordt moet je er 's nachts wel eens uit, en mijn echtgenote was het zat dat dat dan betekende:
de auto uit... :D

We zijn pas terug uit Schotland, we stonden op een paar hele mooie plekjes:
September 2019: https://www.aloys.nl/2019-nazomer-engel ... tland.html
Juli/aug. 2017: https://www.aloys.nl/2017-eilandhoppen- ... tland.html
Juli/aug. 2009: https://www.aloys.nl/2009-zomervakantie

Een bijzonder plekje: Saint Abbs, Schotse Noordzeekust, overnachten aan de haven... (GBP 10,00)
(Ons 'bussie', Femma zit op de omgedraaide voorstoel te lezen, ik was even aan de wandel.)
.
201909-uk-008.jpg
201909-uk-008.jpg (186.5 KiB) 2844 keer bekeken
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door 't Busje »

Zo dwingend had ik het inderdaad niet bedoeld. Wij hebben ook 13 jaar een busje zonder wc gehad, maar een wc aan boord is toch wel heel prettig.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door peter possl »

Wij hebben ook komend jaar de intentie om naar schotland te gaan. Omdat we de hond meenemen ( rekenen maar op een harde brexit en laten de volledige serie extra testen doen), reizen we via Hoek van Holland-Harwich. Is wel wat km extra, maar we hebben de tijd en de Oostkust van de UK is prachtig. De prijs van deze ferry is dermate laag dat de extra km daar tegenop kunnen . En belangrijk is ook dat we de tijd hebben, pensionado’s zoals velen op dit forum. Ik laat mij graag adviseren welke plekken absolute aanraders zijn. We hebben de reizen van Aloys al verslonden. Gelukkig hebben we in onze Possl een toilet aan boord, dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door 't Busje »

Voor ons was de Brexit de reden om nog dit jaar voor 31 oktober te gaan. Hull staat niet zo op ons netvlies, dus zijn we heen via HvH-Harwich en terug via Newcastle-IJmuiden gegaan. Acht weken: Cambridge, Londen, Stonehenge, Wales, Peak District, North York Moors, Yorkshire Dales, Lake District en toen Schotland rond van Mull of Galloway, het zuidelijkste punt tot en met de North Coast 500. Niet het allerbeste weer, maar geen midgets meer.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door truus53 »

Als ik jullie verhalen lees krijg ik er al zin in. Dank voor de tips en link naar reisverslagen. Ga me dr fijn eens in verdiepen.
We hebben ergens nog zo'n portapotti staan, nooit meegenomen omdat we meestal op campings staan. Gezien de beperkte ruimte in de bus weet ik ook niet of ik dat wel wil. Brrr die lucht van dat spul al. Gaat daar je hele bus niet naar ruiken :crazy:
tomdejong
Berichten: 975
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door tomdejong »

Tip: de NC500, staat voor North coast 500, mooie route. is ook al een onderwerp op dit forum. https://www.northcoast500.com/
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door AadenAnke »

Ik ben jaloers op zij die er al waren en ook diegene die gaan. Voor mij/ons nog even wachten tot 16-10-23 dan AOW en pensioen en tijd om al die mooie reizen te maken. Tot die tijd voorpret en jaloezie maar vooral genieten van jullie verhalen en foto's

Gr. Aad
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door GenE »

Wordt druk volgend jaar, wij gaan ook volgend jaar voor het eerst naar Schotland en zullen dit topic vol belangstelling volgen. Wellicht ook aanvullen.
Bedankt ook namens ons voor de tips.
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door veetee »

AadenAnke schreef:
vr 01 nov 2019, 20:41
Ik ben jaloers op zij die er al waren en ook diegene die gaan. Voor mij/ons nog even wachten tot 16-10-23 dan AOW en pensioen en tijd om al die mooie reizen te maken. Tot die tijd voorpret en jaloezie maar vooral genieten van jullie verhalen en foto's
Nou nou, Schotland ligt toch niet aan de andere kant van de wereld? Eén nachtje varen en je bent er. Waarom wachten tot je pensioen, gewoon nú doen, wie weet kan het straks niet meer!
Sportivan
Berichten: 4
Lid geworden op: do 08 aug 2019, 10:49

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door Sportivan »

Voorjaar 2018 naar Schotland geweest. Heen over vanuit hoek van Holland en terug Newcastle IJmuiden.
Zijn in totaal 22 dagen weg geweest eind mei en begin juni.
In 2 dagen van harwich naar Inverness gereden met een stopover in gretna green. Vanuit Inverness de nc500 gaan rijden via heen de westkust en via de oostkust terug. Alle overnachtingen op campings gedaan omdat ons oude beessie te klein en niet uitgerust is om vrij te camperen. Onderweg wel heel veel plekken gezien waar je mooi zou kunnen staan voor een nacht of 2.
Verschrikkelijk mooi land, mooie wegen om te rijden (zeker de noordwestkant) vriendelijke bevolking en we hadden fantastisch weer. Alleen jammer van die midgets. Zeker een aanrader om heen te gaan en als onze nieuwe hefdakcamper( Vivaro 2012) klaar is gaan we zeker weer een keer die kant op. Veel plezier en geniet ervan.
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Eindelijk naar Schotland



Bericht door AadenAnke »

@veetee klopt maar er is nog zoveel te gaan. Ik wij denken om in 2024 of 2025 een week of 10 UK te doen via de oostkust omhoog en dan Schotland door kruisen en via de westkust weer naar beneden natuurlijk met de zigzag techniek zijn een paar jaar terug geweest en hebben de zuidkust gedaan. Zo mooi! Maar ja er zijn zoveel mooie plekken.

Gr. Aad
Plaats reactie