Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Boulange schreef:
wo 30 okt 2019, 7:25
Nu kom ik deze ook tegen bij Ali.
€ 123,33 22%OFF | 12V 1-8KW Verstelbare Auto diesels Air Heater Fan 1 gat Nieuwe Zwarte LCD schakelaar + afstandsbediening Geïntegreerde Machine voor Van Boot Bus
https://s.click.aliexpress.com/e/kXRd6YrQ

Wat zijn de gedachtes daar over ?
Ik zie zo geen uitlaat ?
Dat is een versie die bedoelt is om buiten te gebruiken.
Draagbare werkplaats of garage verwarming. Waarbij de stinkende uitlaatgassen naar de buitenlucht moeten afgevoerd worden.
Dus NIET geschikt voor gebruik in een camper.

De uitlaat zit onder het toestel en kan beperkt verlengd worden. Zonder geluidsdemper is het niet te harden.
Groeten Kampo
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Eric van den Heuvel »

Deze verwarmingsunit is UITERMATE geschikt om in een (bus)camper in te bouwen. De uitlaatpijp Is zonder problemen net zo goed te verlengen als een losse dieselkachel daar de blower dezelfde kapaciteit heeft. Kijk maar eens naar de resultaten op het Facebook forum Chinese dieselkachel. Groet Eric
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Begrijp ik je goed dat je zo een werkplaatsversie binnen in een voertuig wil inbouwen ?
Dat is toch helemaal niet toegelaten volgens de Europese reglementeringen.
De verwarming moet van het voor montage in voertuigen goedgekeurde type zijn.
De brandstoftank mag niet gewoon in het voertuig zitten en dat stinkt verschrikkelijk.
De verbrandingslucht en uitlaatgassen mogen niet binnen in het voertuig. Je kan er aan dood gaan als het door omstandigheden misloopt.
... enz.

Ik ben al lang lid van die facebookgroep.
Daar kom ik vooral fanaten tegen die een éénmalige ervaring met een dieselverwarming opdoen of zo iets voor het eerst aan het opbouwen zijn.
Het eens in je garage uitproberen is leuk, je kan er wat van opsteken. Leuke kennismaking. Niets mis met een proefopstelling.
Maar op het ogenblik dat ze hem in een voertuig monteren loopt het mis.
Helemaal zonder kennis zie je op iedere facebookpagina weer opnieuw de vele installatie fouten.
Er zit zelfs geen leesbare installatiehandleiding bij die toestellen wat ook al verplicht is.
Onkunde maar enthousiasme alom op facebook.

Na een tijdje loopt het mis... maar dat mag … want ze zijn niet duur.
Bizar want volgens mij dient een verwarming in een camper om te verwarmen en lang mee te gaan.
Ik heb helemaal geen zin in een "goedkope" storing onderweg.
De prijs van de onderdelen is absurd laag, net zoals de kwaliteit en staat niet in verhouding tot het vele werk om zo iets te monteren.
Het eindigt met die Chinezen altijd op dezelfde manier. Slecht.
Misschien worden ze in de toekomst wel beter en conform aan de regels. Vandaag is het brol en niet veilig.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Kroppie »

dat is 1 mening en alles wat chinees is over 1 kam geschoren.er is minstens net zoveel europese/amerikaanse rotzooi.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Boulange
Berichten: 126
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 21:15

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Boulange »

Ik ben op het moment vooral aan het oriënteren, maar sluit een Chinese kachel nog zeker niet uit.
Tot nu toe hebben we het altijd zonder kachel gedaan, dus de noodzaak valt ook wel mee.

De ervaringen met aliexpress zijn wel dusdanig dat ik zo'n kachel er liever niet haal.

Hem naderhand uitwisselen voor een "echte" lijkt me ook niet zo'n punt.
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Sorry maar voorlopig heb ik het helemaal gehad met die chinezen.
Mijn naam is Donald Trump :-B

En daarnaast heb ik altijd al een probleem gehad met mensen die iets onveilig monteren.
Laatst gewijzigd door kampo op wo 30 okt 2019, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Kroppie »

ook net zo,n grote dure campervan ook zeker :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Iets onveilig monteren heeft toch niets te maken met de kwaliteit van een Chinese heater :crazy:
Als ik mijn Iphone laat vallen betekend het toch ook niet dat de in China gemaakte Iphones slecht zijn :lol3:

@Boulange, ik koop ook niet via Alie en dat komt omdat ik al 20 jaar via Ebay koopt maar onze dochter koopt alles via Alie en dat gaat goed, slechts één keer iets niet ontvangen en geld terug gehad.
Kijk eens op Ebay als je dat wel vertrouwd, daar heb ik hem gekocht en duurt even maar kwam bij mij gewoon aan
Moest alleen BTW betalen :twisted:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Kroppie »

banggood doet het bij mij ook goed.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door veetee »

@Kampo, heb je wel het filmpje in die link bekeken? Daar zie je aansluitingen voor aanvoer en uitlaatlucht naar buiten. Lijkt me niet veel anders als een Webasto (of voor het even welk ander merk) diesel heater onder je stoel....
N.B. mijn Truma staat ook in de garage, gescheiden aan de bovenkant door lattenbodem en matras. Origineel installatie af fabriek...
N.B. er zal best kwaliteitsverschil zijn, maar als je je daarvan bewust bent kun je daar rekening mee houden. En bovendien - niet alles wat uit China komt is per definitie van lage kwaliteit. Zelfs kwaliteitsproducten als Apple, HP, Dell, Lenovo e.d. worden in China geassembleerd. Je kunt niet alles over één kam halen...
.
Schermafbeelding 2019-10-30 om 21.02.05.png
Schermafbeelding 2019-10-30 om 21.02.05.png (370.16 KiB) 601 keer bekeken
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door de Jonckheer »

Zo is het ook. Iedereen in mijn omgeving verklaarde mij voor gek dat ik Chinese banden onder mijn bus wilde. Toch gedaan en zie: ik ben er uitermate tevreden over want je hoort en voelt ze niet én heeft de bus er een uitstekend weggedrag door.
Troep wordt overal geproduceerd én vaak nog duur ook.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Marco Polo »

Vandaar dat Chinezen zelf graag in het buitenland kopen als ze iets betrouwbaars willen hebben ;-)
(en niet de hoofdprijs willen betalen voor import).
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

@Veetee
Volgens de installatie regels, de EU regelgeving en gezond verstand moet de kachelvoet luchtdicht gemonteerd worden, bijna altijd rechtstreeks op de bodemplaat van een voertuig. De (rubber) dichting daartussen is van groot belang voor afdichting en veiligheid.
Dan zitten verbrandingslucht en uitlaatgassen buiten onder het voertuig. Zelfs als de slangen er zouden afvallen. Dat is het geval niet bij de kachel van je filmpje. Bovendien zit de brandstofleiding binnen in het voertuig. Ook dat mag niet.

Bij de montagefoto van GSM, met een houten afscheiding, niet slim want moeilijk gedaan, kan je het voordeel van de twijfel hebben. Als de houten bekisting luchtdicht is, dan mag het wel. Maar als de uitlaatslang er door omstandigheden afschuift dan mag het hout niet in brand schieten. Het eventueel makkelijk demonteren van de kachel voor service moet gewaarborgd blijven. Het kan makkelijker door de kachel op een vlakke (inox) tussenplaat te monteren.
Groeten Kampo
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Geen oordeel plaatsen vanuit jouw oogpunt, als je niet weet hoe het gedaan is dan eerst vragen !!
De afscheiding is de meegeleverde stalen plaat en de verhoging is van fermacel die helemaal door de vloer loopt tot onder de bus.
Er zit geen hout in de buurt :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie