"Wij kopen auto's"...

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

"Wij kopen auto's"...

Bericht door hwendt »

Wij kopen auto's

Dat is een bekende kreet. Mijn ervaring...

Saab bij de Saab garage geschat op 2200 moet hij nog kunnen opbrengen mijnheer
Op de site indicatie 1300 euro
Bij de afspraak garage tja tja we geven u 265 euro....

Ja de garage moet hem inkopen en dan weer BTW er bij gaan rekenen
Ja de Saab zag er prima uit gewoon een 2e hands auto met alleen gewone gebruikssporen

We zijn zo tevreden natuurlijk.... Auto maar weer meegenomen. Was bijna een sloopprijs die ze wilde geven. Zonde van je tijd die je er in moest stoppen..

Hugo die op de TV reclame alleen maar zeer tevreden mensen ziet verschijnen.. raar hoor :bang: :bang: :crazy: :crazy: :crazy: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wij kopen auto's

Bericht door hathi »

Hugo hier insgelijks,met dezelfde ervaring,volgens mij zoeken ze mensen die geld nodig hebben,eerst een lokprijs en dan hopelijk toch maar toegeven,omdat ze er eenmaal zijn :-B
Hans
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wij kopen auto's

Bericht door Dafluc »

Handel. Na de eerste 100 meter heb je zomaar duizend euro afgeschreven. Al zo oud als Methusalem.
Maar 265 euro is wel heel erg weinig. Zo zout ben ik hem nog niet tegengekomen.
(Kon gisteren 850 euro krijgen voor een auto die ik een jaar geleden voor 2150 euro had gekocht).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wij kopen auto's

Bericht door Cee Pee »

Het motto van die lui is; Goedkoop kopen en duur verkopen
En dat is een normaal zakelijk iets.
Daar kun je in meegaan of vriendelijk zwaaien en ergens anders proberen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Wij kopen auto's

Bericht door Will »

Het zijn net campers twee jaar geleden een nette camper gekocht 22.000 euro van jaar 2005.
Ik dacht ik zal eens kijken voor een jongere camper, roetfilter enz., wij geven er 12.000 euro voor.
Aan het begin van dit jaar een wand schitterend overgeverfd echt netjes en dat was de boosdoener. (l.l smoesje natuurlijk).
Dus zelf klusjes opknappen eerst even nadenken is het credo.

Mvrgr.wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Wij kopen auto's

Bericht door DiffRental »

Paar jaar geleden bij motorfiets dealer die zelf niet inruilen maar een handelaar bellen:
Motor 9 maanden oud, met alle opties een nieuwprijs van +/- €18.000 en 16 dkm gereden. (had deze zelf nieuw als overjarig stock model gekocht voor 15)
Handelaren bieden 8 tot 10.000.
Uiteindelijk een half jaar later ingeruild voor €12.500 met 26 dkm bij een dealer die wel zelf zijn 2ehands motoren verkoopt. (en nog eens bijna 15% korting op de nieuwe stock motor)

Nu 3 jaar verder weer een vergelijkbare deal gemaakt op weer een nieuwe motor, weer bij dezelfde dealer een paar 1000 meer terug als van een handelaar.

Shoppen loont.

"Wij kopen auto's" is een oplichtersbende, kopen vaak zelf niets maar laten snel wat handelaren bieden en pakken zelf voldoende provisie.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: "Wij kopen auto's"...

Bericht door Kroppie »

ze moeten die dure tv reclame toch ergens van betalen, beetje begrip hoor :bang: :bang:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: "Wij kopen auto's"...

Bericht door Abri079 »

Hoe was het ook alweer? Als iets te mooi klinkt om waar te zijn ...
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: "Wij kopen auto's"...

Bericht door iSonic »

Het is niet te mooi om waar te zijn. Als je snel van je auto af wil werkt het prima. Het kost alleen wel wat. Zo verdienen ze geld. Als zij geen brood in je auto zien krijg je niet veel. Wil je dat niet? Prima verkoop je hem toch zelf? Je kan niet en binnen een dag van je auto af zijn en een goede of zelfs redelijke prijs verwachten.

Ik denk persoonlijk dat er ook geen handel zit in een oude auto van merk wat failliet is.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: "Wij kopen auto's"...

Bericht door Transitje »

Ik kocht ooit een Simca 1000, de handelaar: "Ik wou dat ik er veertig had staan meneer, super gewild."
Na een jaar zag ik bij dezelfde handelaar een mooie Toyota staan en ik vroeg wat m'n Simca nog waard was. De handelaar: "Moeilijk meneer, die auto's zijn bijna niet te verkopen."
Wat de handel toch snel kan veranderen. :P
Groeten

Klaas
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: "Wij kopen auto's"...

Bericht door Abri079 »

Misschien wilde de handelaar de auto wel maar probeerde hij de prijs omlaag te praten?
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: "Wij kopen auto's"...

Bericht door Abri079 »

iSonic schreef:
wo 09 okt 2019, 19:05
Het is niet te mooi om waar te zijn. Als je snel van je auto af wil werkt het prima. Het kost alleen wel wat. Zo verdienen ze geld. Als zij geen brood in je auto zien krijg je niet veel. Wil je dat niet? Prima verkoop je hem toch zelf? Je kan niet en binnen een dag van je auto af zijn en een goede of zelfs redelijke prijs verwachten.

Ik denk persoonlijk dat er ook geen handel zit in een oude auto van merk wat failliet is.
Het ging om de presentatie op tv. Dat u denkt dat er geen handel zit in oude auto's van een merk dat failliet is noopt mij tot de opmerking "Kijk eens naar veilingen van Bonham of Mecums". Daar wordt uw stelling behoorlijk aangetast zo niet erger.
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: "Wij kopen auto's"...

Bericht door Trudie67 »

Hier ook. Een nette zwarte bmw.
Ivm lease auto kon de bmw de deur uit.
WKA deed per mail een super bod
Kom je daar geven ze nog niet eens de helft
"Ja mooie auto, maar 3 deurs dus niks waard"
Met aanmelden vd auto wisten ze dat het een 3 deurs was.
Ondertussen hem via mp voor een mooie prijs verkocht
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: "Wij kopen auto's"...

Bericht door iSonic »

Abri079 schreef:
wo 09 okt 2019, 19:39
iSonic schreef:
wo 09 okt 2019, 19:05
Het is niet te mooi om waar te zijn. Als je snel van je auto af wil werkt het prima. Het kost alleen wel wat. Zo verdienen ze geld. Als zij geen brood in je auto zien krijg je niet veel. Wil je dat niet? Prima verkoop je hem toch zelf? Je kan niet en binnen een dag van je auto af zijn en een goede of zelfs redelijke prijs verwachten.

Ik denk persoonlijk dat er ook geen handel zit in een oude auto van merk wat failliet is.
Het ging om de presentatie op tv. Dat u denkt dat er geen handel zit in oude auto's van een merk dat failliet is noopt mij tot de opmerking "Kijk eens naar veilingen van Bonham of Mecums". Daar wordt uw stelling behoorlijk aangetast zo niet erger.
Iets met appels en peren. Tuurlijk zit er handel in oude auto's. Maar lang niet alle oude auto's zijn geld waard. En een oude Saab die op 2200 euro is geschat brengt op bonham of mecum ook niks op. En 2200 euro kan misschien ook zijn wat een liefhebber er voor geeft. Die moet je dan wel eerst zien te vinden.

Ik heb er ook een keer een prijs op gevraagd maar vond het simpel weg te weinig. Een super prijs zullen ze nooit bieden.
Gesloten