Pössl of Hobby?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Pössl of Hobby?



Bericht door HJM »

Besten,
Ik verslijt Google maar kom niet verder. Zijn er ervarings deskundigen die ons kunnen helpen?
We gaan voor een 6 mtr. buscamper, met ruimte douche, de vraag is of beide merken een kwaliteits verschil hebben dat het prijsverschil verklaard?
De Style uitvoering met de 2 patrijspoortjes vind ik erg leuk maar gebruik je in de praktijk deze raampjes als de achterdeuren en het dak ook ventilatie bieden? De Vantana 60 lijkt behoorlijk hetzelfde maar heeft geen ramen in de zijkant van het slaapdeel, maar is hij daarom 3/5 K goedkoper of??.
Alvast weer dank voor de hulp, met vriendelijke groeten, nog dit najaar op een cp :cheers: .
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door Dafluc »

Bij mijn weten is de Style zo'n beetje de meest exclusieve uitvoering van Pössl. Dat zit hem echt niet alleen in die raampjes. Er zit gewoon heel veel op en aan. Zoals een 160 pk variant van de motor. Als je het verschil wil weten zul je de uitrustingslijst en specificaties dus even naast elkaar moeten leggen.
Afbeelding
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door veetee »

Die patrijspoorten vond ik alleen maar lastig (we hebben vóór we onze huidige camper kochten, diverse (bus)campers gehuurd om uit te proberen). De harmonicaverduistering is het eerste wat kapot gaat als je er met slapen met voeten of hoofdkussen telkens tegen aan komt.
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door isoplus »

Kijk ook eens bij Clever, een bus-camper zonder flauwe kul en zonder bling bling voor een redelijke prijs. We hebben er nu een jaar mee gereden, ook bijna dagelijks gebruikt en oh wonder we hebben nog geen reden gehad de dealer weer op te zoeken en dat is vergeleken met onze vorige campers een prestatie :thumbup:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door Dafluc »

Maar dat was de vraag dus niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door HJM »

Maar elke hulp is welkom :thumbup:
Maar ik heb een sterke Fiat voorkeur en die Clevers staan erg vaak op Citroėn.
Groeten,
HJM
Laatst gewijzigd door HJM op zo 08 sep 2019, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door Dafluc »

Okee. Clever is een goedkope Possl. Kijk dan ook eens bij Forster. Een goedkope Eura Mobil en vanaf 2020 hebben ze ook buscampers. Globe-Traveller is Pools. Is anders door opbouw van gfk. Maar heeft wel de Fiat als basis. En heel apart is Balcamp. Die staat op Iveco. En dat is dan net weer anders. Dreamer heeft ook leuke indelingen. Ben je in Düsseldorf geweest?
Afbeelding
Zijspan
Berichten: 2574
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door Zijspan »

Kennis van ons heeft een Van Tourer gekocht, een buscamper automaat, een mooie camper met een ruime douche er in, dat zoek je toch als ik de begin post lees.
Wie dat merk in Nederland op de markt brengt?
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door Navigator »

HJM schreef:
zo 08 sep 2019, 13:55
Maar elke hulp is welkom :thumbup:
Maar ik heb een sterke Fiat voorkeur en die staan erg vaak op Citroėn.
Groeten,
HJM
Ehm........?
Forum verlaten.
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door isoplus »

De Clever met automaat staat altijd op Fiat heavy, Clever wordt in de eigen fabriek gemaakt in Hongarije.
Voorzover er ik weet is er 1 importeur/ dealer nl Oortgiese in Baak bij Zutphen, de moeite waard om er eens te gaan kijken.
EERST huren kan daar ook, dan weet je wat je koopt.
Nee ik heb daar geen aandelen maar wel voor het eerst een camper waar alles het gewoon doet :thumbup:
fredpossl
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 18:17

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door fredpossl »

Aan mijn naam kun je zien dat ik een Possl had.Overgegaan naar een Hobby Vantana 65.
Allebei gewoon goed,onze Possl had een geweldige Peugeot motor,nu een FIAT 150 pk.
Het prijsverschil? Ik weet niet anders te verzinnen dan dat Possl zich ziet als marktleider bij de buscampers
Ik zou kijken of er een demo wagen is van een van beide merken,of korte verhuur,kop is eraf,scheelt je berg geld.
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1107
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door WiSpi »

isoplus schreef:
zo 08 sep 2019, 17:12
De Clever met automaat staat altijd op Fiat heavy, Clever wordt in de eigen fabriek gemaakt in Hongarije.
Voorzover er ik weet is er 1 importeur/ dealer nl Oortgiese in Baak bij Zutphen, de moeite waard om er eens te gaan kijken.
Ben daar geweest. Zelf vind ik het middenpad wat aan de smalle kant (<50 cm) van de Clever, vergeleken bij andere merken.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door HJM »

Dank voor de reakties, vraag die open blijft: worden de zijruit(en) ook werkelijk al toevoeging voor verse lucht gezien of alleen voor het " mooi" ?
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1107
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door WiSpi »

Wij hebben geen zijruiten en we missen ze ook niet. Het dakluik gebruiken wij voor ventilatie en soms ook het achterraampje. Dan tocht het iets en geeft een lekker fris briesje.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Plaats reactie