LED-verlichting: waar halen jullie die?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door Het-Licht »

Ik ben het een en ander uit aan het zoeken voor de verlichting voor mijn crafter. Zit hier en daar te kijken op het net (ben niet vies van dingen van AliExpress) maar kan nog niet wat vinden wat naar mijn gading is.

Waar halen jullie de led verlichting?

Ik ben op zoek naar wat inbouw spotjes en een buitenlampje.

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: LED verlichting, waar halen jullie die?



Bericht door Vertrokken2 »

Ali, kan. Ikea voor standaard spul. Conrad voor speciaal spul. En dan zijn er nog een heleboel internetaanbieders. Net waar je het voor wilt gebruiken.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: LED verlichting, waar halen jullie die?



Bericht door Evelynne »

@ Het-Licht : Goedemorgen, ook ik heb veel gezocht en een prijs-kwaliteit-studie gemaakt.
Ik wou dimbare 12v led-spotjes, 12v zodat ik geen transformator moet gebruiken. Ik wou ook meerdere led-strips als verschillende zones geïnstalleerd, dus met een aparte controller per zone, allemaal met 1 afstandsbediening.
Mijn keuze:
- de inbouwspotjes voor het woongedeelte , de dunste die ik kon vinden (+/-8à9mm inbouwhoogte) in een set van 6 + transformator en een 12v dimmer bij ledlampendirect;
- de inbouwspotjes voor de badkamer en de keuken, ip65 en "straalwaterdicht", ook 12v met een aparte dimmer ook bij ledlampendirect (bedienbaar met dezelfde afstandsbediening als bovenstaande);
- de ledstrips, controllers en profielen heb ik bij led-gigant gekocht. Deze hebben een aparte afstandsbediening.

Ledlampendirect: zeer goede service, veel productkennis, perfecte ondersteuning maar zeker niet de goedkoopste (mocht je die zoeken).
Led-gigant: als je zelf goed weet wat je nodig hebt, kan je flink wat besparen door ledstrips en materiaal hier te bestellen.
Ik ben zeer tevreden van de kwaliteit van het aangekochte materiaal van beide leveranciers.
Gr, Evelynne
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: LED verlichting, waar halen jullie die?



Bericht door Pienmajer »

Evelynne, als je iets voor n bepaalde camper zoekt, kun je ook bij Led-powershop.de kijken.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door Mickel Moen »

Ik denk dat het nu wel beter zal zijn, wat er op de markt is. Maar een aantal jaren geleden was het nog een ramp wat de kleurherkenningswaarde van veel goedkoop ledlicht betrof. Warm ledlicht is zeker ook nog geen garantie voor mooi licht. Ik Zie veel campers waar je van buitenaf reeds kunt zien, dat er verschrikkelijk, lelijk licht in zit. Te fel, te blauw en dan vaak ook nog een te lage kleurherkenningswaarde. Nu kan het zijn, dat je daar niet gevoelig voor bent. Wij zijn het wel. Het heeft mij de nodige tijd en lampjes gekost, voordat ik goed licht gevonden had.

Voor meer. Zie mijn blog:

https://mickelmoen.blogspot.com/2011/11 ... hting.html

Het bedrijf waar ik de goede lampjes gevonden heb: https://www.topledshop.nl/
Als het niet bevalt kun je het ook gewoon terug sturen. Wat ik al eens gedaan heb met verlichting voor in huis.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door Sun »

Ledstrips van de Action als indirecte verlichting geplaatst, kan ook nog gedimd worden. Mooie kleur, niks mis mee, werkt al jaren.

Gr Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door AadenAnke »

Inderdaad Action maar ook de Aldi en Lidl hebben regelmatig LED in de aan bieding. Ik heb zelf een klein led armatuur van de Aldi gebruikt in de cabine (alleen om in het donker de kaart en dergelijke te lezen) werd verkocht als 230volt maar zat een omvormer in de stekker naar 12volt aan. Die weg gelaten werkt uitstekend. Voor de sfeer verlichting hebben we 2 spotjes geplaatst gekocht in een automaterialenshop. De originelen led verlichting vanaf fabriek is te wit vindt Anke om bij te niksen

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door Marcel1962 »

Hou er rekening mee dat led verlichting voor 12v niet zonder meer geschikt is voor in de camper.
Als je aan een paal staat zal je boordspanning makkelijk 14v kunnen bedragen en die 2v teveel is op den duur funest.

Deze ervaring heb ik met zelfklevende ledstrips waarvan na verloop van tijd diverse ledjes stuk gingen.
Wat je moet doen is het stroomverbruik meten als de led verlichting is aangesloten op 12v.
Je hebt 2v teveel en hierop deel je het gemeten stroomverbruik en dan heb je de waarde van de voorschakelweerstand die je in serie met de ledverlichting aansluit.

Let hierbij op het vermogen van de weerstand, te berekenen door het gemeten stroomverbruik maal 2 volt.

Met een voorschakelweerstand is bij mij nooit meer iets stuk gegaan!
Groet Marcel, DK1NL.
motorrat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 15 jun 2019, 22:24

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door motorrat »

De Aldi had vd week Led lampjes (warmwit) met bewegingssensor en batterijvoeding, geen gepiel met draadjes trekken weerstandjes, hebben ze thuis al jaren in de kledingkasten, dubbelzijdig stickertje plakken en klaar, die van vorig keer zelfs met USB opladen en magneetvoet (staalplaatje zit er weer bij met dubbelzijdig kleef)
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door Meine »

Ebay.de heeft een enorm China leds aanbod. Ik ben er altijd erg goed geslaagd voor prettige prijsjes.
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door Marcel1962 »

Daar haal ik ook alles vandaan maar dan kan je nog beter naar Ebay.com gaan, vaak is het dan nog gunstiger!
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 08 sep 2019, 0:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Groet Marcel, DK1NL.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door Kubo »

Ook China leds gehad via Banggood gingen allemaal knipperen of de helft viel uit.
Nu vervangen door gewoon merk leds geen problemen meer.
Kosten meer maar scheelt ergernis.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door rijschoollucassen »

Action heeft een leuk assortiment steeklampjes, waarmee ik 80% van mijn halogeen lampjes van led heb voorzien.


Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: LED verlichting, waar halen jullie die?



Bericht door Het-Licht »

Gobert schreef:Ali, kan. Ikea voor standaard spul. Conrad voor speciaal spul. En dan zijn er nog een heleboel internetaanbieders. Net waar je het voor wilt gebruiken.
Als het ikea spul is tegenwoordig 24v dus dat valt af. Conrad nog niet aan gedacht.

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Plaats reactie