Camper-koken

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Camper-koken



Bericht door Zadowolony »

@frank, je kan m ook op een gasfles aansluiten. Op website van coolblue staat:

De Party Grill werkt op hervulbare Campingaz cilinders en met de piezo ontsteking steek je hem altijd gemakkelijk aan. Je kunt deze barbecue ook aansluiten op andere type gasflessen. Dan moet je alleen even de Campingaz ontspanner vervangen door een ontspanner die je nodig hebt voor de door jouw gekozen gasfles.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Camper-koken



Bericht door Zadowolony »

EasyBee schreef:Wij hebben in de camper een 3-pits kookplaat en daarnaast een dubbele spoelbak, waarvan de grote direct naast de kookplaat. Daarmee hebben we een redelijk groot werkoppervlak beschikbaar en toch nog kleine spoelgelegenheid voor bijvoorbeeld wassen van groente etc. Omdat we een LPG fles hebben, maakt het niet uit of iets snel gebakken, gebraden of langzaam gegaard moet worden. Gas zat. Gewoon boeuf bourguignon als je er zin in hebt tijdens de vakantie. Er zit een afzuigkap boven.
Maar we koken vooral heel veel buiten en hebben daarvoor een Cadac Carri Chef gekocht. Dan heb je een een BBQ rooster, een grillplaat een bakplaat, een pannenrooster, een wok en als extra's een paellapan en een pizzasteen. We maken op de Cadac zelfs hele kip (de lekkerste was toch echt van een Spaanse poelier in de Picos de Europa) en spareribs die we zelf marineren en langzaam garen of gevulde gepofte aardappel. Op het pannenrooster zetten we ook regelmatig onze rookoven. Vers gerookte zalm of varkenshaas zijn echt geweldig.
Die cadac ziet er ook mooi uit!
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Camper-koken



Bericht door macfocus »

FrankdB schreef:
vr 30 aug 2019, 9:53
Zadowolony schreef:
do 29 aug 2019, 21:36
https://www.coolblue.nl/product/687587/ ... l-400.html

Gebruiken jullie zoiets op gas buiten?
Ja, alleen hebben wij de CV variant dus met cartouches:


Tot nu toe valt dat helegaar niet tegen. Mijn enige zorg is wat te doen als de cartouche leeg raakt tijdens het koken.

Frank
Gewoon simpel vervangen. Is te simpel voor woorden, alleen ff oppassen dat je je handen niet brand aan het warme apparaat.
De CV cartridges hebben een ventiel. Gaskraan dicht, schuifje omzetten, lege bus eraf, volle erop, schuifje vast, En koken maar weer.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Camper-koken



Bericht door FrankdB »

@Zadowolony:
Ik geloof niet dat onze versie van de party grill op een andere fles is aan te sluiten. Er zit een soort bajonetfitting op en geen verloopstuk dat op een gasslang past, zoals te zien op het CoolBlue plaatje.

Toen we onze grill kochten hadden we ook een gasfles gekocht die dus bij nader inzien niet aan te sluiten. Terug in de winkel konden we geen aansluitset krijgen en moesten we praten als Brugman om de nutteloze gasfles te kunnen retourneren. Uiteindelijk als compromis een tegoedbon geaccepteerd.

@macfocus:
Hoe de cartouche te wisselen had ik al in het snotje :-B Maar inderdaad de zorg zit hem meer in het gelijktijdig manipuleren van een heet apparaat, een pan met kokend voer, en een alles overheersend LekkereTrekHonger-gevoel ;;-).

Frank
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Camper-koken



Bericht door Zadowolony »

Ik denk dat het deze word https://www.obelink.nl/cadac-safari-chef-2.html . Is op een gewone gasfles aan te sluiten.

Verder las ik iets over sysas hapjespannen die gebruikt worden om broodjes af te bakken of oven schotel in te maken. Groter dan die omnia pan en breed inzetbaar https://www.sysas.nl/product/hapjespan-sysas-pro-28cm/

Dan kunnen mijn oventje en grill/BBQ ook van de elektra af Afbeelding
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Camper-koken



Bericht door macfocus »

Ik weet het niet, maar het is volgens mij een gewone van van redelijk belabberde kwaliteit....
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Camper-koken



Bericht door Zadowolony »

macfocus schreef:Ik weet het niet, maar het is volgens mij een gewone van van redelijk belabberde kwaliteit....
? Waarover gaat dit ?
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Camper-koken



Bericht door jielus »

Zadowolony schreef:
vr 30 aug 2019, 17:05
Ik denk dat het deze word https://www.obelink.nl/cadac-safari-chef-2.html . Is op een gewone gasfles aan te sluiten.

Verder las ik iets over sysas hapjespannen die gebruikt worden om broodjes af te bakken of oven schotel in te maken. Groter dan die omnia pan en breed inzetbaar https://www.sysas.nl/product/hapjespan-sysas-pro-28cm/

Dan kunnen mijn oventje en grill/BBQ ook van de elektra af Afbeelding
Kijk hier eens naar? Groter dan een Omnia en veel meer mogelijkheden! https://www.amazon.co.uk/Bowry-Indian-T ... ay&sr=8-14
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Camper-koken



Bericht door Zadowolony »

Gekeken, maar niet overtuigd 😄
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Camper-koken



Bericht door jielus »

Dat mag, kan, ik gebruik hem al jaren met veel plezier!

AfbeeldingKalkoen, ovenaardappelen en Broccoli by travelsandtroubles, on Flickr
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 31 aug 2019, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Camper-koken



Bericht door kampo »

@evelynne
Leuk onderwerp, gegarandeerd succes :thumbup:
Heb je thuis een Miele keuken met voice control stoomoven ? Zo groot kan het verschil zijn….

Probeer er misschien wat structuur in te brengen anders zijn alle adviezen of verhalen voor niets en waardeloos ?
1. Koken in de camper op een vast systeem
2. Buiten koken op een vast gemonteerd systeem.
3. Occasionele vormen, meestal enkel bij goed weer, van koken zoals BBQ, Omnia, Cadac, scotelbraai, …
4. Wat is het verschil tussen degelijk of misschien leuk maar gewoon “very basic” ?
Eigenlijk een vorm van tijdelijk behelpen voor hen die beter kennen of willen ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Camper-koken



Bericht door Evelynne »

kampo schreef:
za 31 aug 2019, 17:31
Leuk onderwerp, gegarandeerd succes :thumbup:
heu, het was me niet om succes te doen, eerder om mezelf (en anderen) nutteloze aankopen te besparen en de juiste keuzes te maken.
Ik weet niet wat je bedoelt hoor, het onderwerp in verschillende onderdelen splitsen? Het staat jou vrij om structuur te maken.
Ik claim niets, ik ben blij met alle reacties want ik heb al veel geleerd.

En zeker geen voice-controlled hardware in mijn omgeving, ik hou van mijn privacy.
Gr, Evelynne
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Camper-koken



Bericht door macfocus »

macfocus schreef:
vr 30 aug 2019, 19:59
Ik weet het niet, maar het is volgens mij een gewone van van redelijk belabberde kwaliteit....
Over de sysas pan.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Camper-koken



Bericht door Zadowolony »

Ervaring met de sysas pannen? Begreep namelijk dat ze als soort oven gebruikt konden worden op het gas. Mooie vond ik dat ik dan minder mee hoef te nemen omdat de pan dan meerdere functies kan hebben. Maar ze zijn niet goedkoop dus moet wel van goede kwaliteit zijn. Anders zoek ik verder naar een andere oplossing.
Plaats reactie