Camper-koken

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Camper-koken



Bericht door macfocus »

Een paar gaspitten binnen, 3 is handig (als je pannen er op assen), 2 lukt ook prima.
Verder een kolen bbq-tje, zo’ cilinderformig meeneemding.
Een Camping Gaz partygrill op Cv407 bus met simpele wok of wokpan, kan je lekker buiten een betje éénpans gerechten maken of op bbq als je dat wilt.
En een Coleman Camp-oven voor hete beter bakwerk binnne of buiten op partygrill of kampvuur.

Niks elektrisch, dat vinden wij een vies woord :P
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Camper-koken



Bericht door Trudie67 »

Wij koken binnen op een 3pits gasstel. Pannen passen precies. Heb wel pannen met dunne bodem

En we hebben een campinggaz 3 in 1 grill
Ideaal ding vinden wij. Je kunt erop bbqen en op de gaspit kun je buiten pannenkoeken bakken.
Dit was 1 van onze eerste aankopen nadat we een camper kochten in 2011.
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Camper-koken



Bericht door MonRoe »

Wij eten in de camper net als thuis en dat is niet de hollandse pot. Als hulpmiddelen hebben we een omnia en een colemanoven bij ons. Ook een staafmixer en een weegschaaltje. Voor het buiten koken, wat we niet echt veel doen, hebben we een cobb of de cadac.
Ook als het warm is, kook ik het liefst binnen, veel (snij)ruimte om me heen, alles bij de hand en geen last van vliegen enzo bij het eten.

Uit eten doen we ook heel graag, zeker als we in griekenland zijn. Dan gaan we eigenlijk wel 5x per week uit eten en dan zijn we met z'n twee per avond 15 tot 25 euro kwijt.

Een voorbeeld waar je goedkoop uit eten kan is Benidorm, daar kan je voor 4,95 naar de chinees en krijg je een glaasje wijn (of frisdrank), voorgerecht, hoofdgerecht en een dessert. Wokken kost daar 9,95 pp en de keuze is meer als in Nederland. En zo zijn daar nog wel meer restaurantjes waar je goed(koop) kan eten.

Mocht je facebook hebben, ik ben medebeheerder van de groep campercooking. https://www.facebook.com/groups/1325388934200017/
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Camper-koken



Bericht door Evelynne »

Dag allemaal,
Ik vind dit dus allemaal razend interessant, ik heb al veel moeten opzoeken.
Ik had nog nooit gehoord van die Coleman-oven, kan je daar ook bvb een kip in braden? Wij lusten nogal graag kip in de oven (een hele kip in de braadslede met veel groentjes).
Mag ik ook informeren naar alle kookspullen die je ooit meenam in de camper maar nooit (of zelden) gebruikt hebt?
Gebruik je aangepaste toestellen bvb een 12v staafmixer? Heeft er iemand zoiets?
Gr, Evelynne
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Camper-koken



Bericht door metatoon »

En even de wok in wesel benoemen . Door de weeks 8.90 voor een zeer goed doorlopend buffet.
Met je camper om de hoek.

Gr Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper-koken



Bericht door Bob Diesel »

Evelynne schreef:
do 29 aug 2019, 20:27

Gebruik je aangepaste toestellen bvb een 12v staafmixer? Heeft er iemand zoiets?
Gr, Evelynne
Een staaf mixer gewoon op 230 vlt via de omvormer
die dingen gebruiken niks, en je gebruikt ze slechts zeer kort,, seconden
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camper-koken



Bericht door Jan en Simonne »

Nee hoor, niks van die 12-volt troep hier.
Gewoon op 230, ik wil goed spul in mijn keuken.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Camper-koken



Bericht door Zadowolony »

https://www.coolblue.nl/product/687587/ ... l-400.html

Gebruiken jullie zoiets op gas buiten?
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Camper-koken



Bericht door Zadowolony »

MonRoe schreef:Wij eten in de camper net als thuis en dat is niet de hollandse pot. Als hulpmiddelen hebben we een omnia en een colemanoven bij ons. Ook een staafmixer en een weegschaaltje. Voor het buiten koken, wat we niet echt veel doen, hebben we een cobb of de cadac.
Ook als het warm is, kook ik het liefst binnen, veel (snij)ruimte om me heen, alles bij de hand en geen last van vliegen enzo bij het eten.

Uit eten doen we ook heel graag, zeker als we in griekenland zijn. Dan gaan we eigenlijk wel 5x per week uit eten en dan zijn we met z'n twee per avond 15 tot 25 euro kwijt.

Een voorbeeld waar je goedkoop uit eten kan is Benidorm, daar kan je voor 4,95 naar de chinees en krijg je een glaasje wijn (of frisdrank), voorgerecht, hoofdgerecht en een dessert. Wokken kost daar 9,95 pp en de keuze is meer als in Nederland. En zo zijn daar nog wel meer restaurantjes waar je goed(koop) kan eten.

Mocht je facebook hebben, ik ben medebeheerder van de groep campercooking. https://www.facebook.com/groups/1325388934200017/
Aangemeld Afbeelding
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Camper-koken



Bericht door macfocus »

Zadowolony schreef:
do 29 aug 2019, 21:36
https://www.coolblue.nl/product/687587/ ... l-400.html

Gebruiken jullie zoiets op gas buiten?
Ik heb deze, lekker compact, kleine tankjes die heel lang meegaan.
Bevat, rooster voor pan, pannenkoek/pizzaplaat en grillplaat.

Wel zelf even een losse wok oid bij kopen.

https://www.google.nl/shopping/product/ ... 4BegQICxBd
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Camper-koken



Bericht door MonRoe »

Evelynne schreef:
do 29 aug 2019, 20:27
Dag allemaal,
Ik vind dit dus allemaal razend interessant, ik heb al veel moeten opzoeken.
Ik had nog nooit gehoord van die Coleman-oven, kan je daar ook bvb een kip in braden? Wij lusten nogal graag kip in de oven (een hele kip in de braadslede met veel groentjes).
Mag ik ook informeren naar alle kookspullen die je ooit meenam in de camper maar nooit (of zelden) gebruikt hebt?
Gebruik je aangepaste toestellen bvb een 12v staafmixer? Heeft er iemand zoiets?
Gr, Evelynne
Wat wij vaak doen is bijv een gegrild kippetje kopen bij een supermarkt in Frankrijk en deze dan in de Coleman opwarmen. Maar ook zelf pizza's maken, of een ovenschotel erin, of zelf brood bakken.
staafmixer gaat op 220v en de weegschaal op batterijen.
Wij hebben aan het begin van het jaar een nieuwe pannenset gekocht, de grote pan na 4 weekenden weg eruit gehaald. We hebben nu 2 pannetjes en 2 koekenpannen en een grillpan bij ons en dat is voor ons 2 genoeg. Eén van de koekenpannen is groot genoeg om in te wokken, heeft ook een hoge rand.
https://www.vivakamperen.nl/webshop/hui ... -8-1-o-22/
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camper-koken



Bericht door EasyBee »

Wij hebben in de camper een 3-pits kookplaat en daarnaast een dubbele spoelbak, waarvan de grote direct naast de kookplaat. Daarmee hebben we een redelijk groot werkoppervlak beschikbaar en toch nog kleine spoelgelegenheid voor bijvoorbeeld wassen van groente etc. Omdat we een LPG fles hebben, maakt het niet uit of iets snel gebakken, gebraden of langzaam gegaard moet worden. Gas zat. Gewoon boeuf bourguignon als je er zin in hebt tijdens de vakantie. Er zit een afzuigkap boven.
Maar we koken vooral heel veel buiten en hebben daarvoor een Cadac Carri Chef gekocht. Dan heb je een een BBQ rooster, een grillplaat een bakplaat, een pannenrooster, een wok en als extra's een paellapan en een pizzasteen. We maken op de Cadac zelfs hele kip (de lekkerste was toch echt van een Spaanse poelier in de Picos de Europa) en spareribs die we zelf marineren en langzaam garen of gevulde gepofte aardappel. Op het pannenrooster zetten we ook regelmatig onze rookoven. Vers gerookte zalm of varkenshaas zijn echt geweldig.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Camper-koken



Bericht door Trudie67 »

Zadowolony schreef:
do 29 aug 2019, 21:36
https://www.coolblue.nl/product/687587/ ... l-400.html

Gebruiken jullie zoiets op gas buiten?
Ik niet ik heb een campinggaz 3 in 1 grill. Net zo'n ding als hier op de site wordt aangeboden
Vind het een geweldig ding
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Camper-koken



Bericht door FrankdB »

Zadowolony schreef:
do 29 aug 2019, 21:36
https://www.coolblue.nl/product/687587/ ... l-400.html

Gebruiken jullie zoiets op gas buiten?
Ja, alleen hebben wij de CV variant dus met cartouches:

https://www.campingaz.com/Benelux/p-273 ... stove.aspx

Tot nu toe valt dat helegaar niet tegen. Mijn enige zorg is wat te doen als de cartouche leeg raakt tijdens het koken.

Maar zoals eerder op het forum gezegd die smurfblauwe flesjes gaan verbazingwekkend lang mee. Tot nu toe hebben we het gebruikt bij 11 maaltijden. Let wel: soms hele maaltijden zoals een pan mosselen, soms voor saus bij de pasta/rijst die dan binnen wordt gekookt.

Frank
Plaats reactie