tesla liefhebbers

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: tesla liefhebbers



Bericht door Dutch Traveler »

Waarom altijd zo hakken op vooruitgang, blijven dieselen kunnen we echt wel vergeten.
Er komen voor diesels iedere keer meer en strengere milieu regels en zones bij.

www.ad.nl/auto//dit-zijn-de-duurste-mil ... ~a185c7ae/

Dit onderstaande is een mooi voorbeeld voor de toekomst, en het werkt ook nog goed ook.

www.sittard-geleen.nieuws.nl/nieuws/201 ... -accus-op/

Denk eens aan de camper van de toekomst. Even je accu's bijladen? niks meer met stekkers, gewoon met een pantograaf op je camper dak.
Heerlijk onder het genot van een goede warmtepomp die de temperatuur zomers en winters op de ingestelde temperatuur houd,
een half uurtje rust onderweg, met een lekker koud drankje uit je compressor koelkast, of een vers gezet kopje koffie.
Alles werkt gewoon op 220 volt.

Rinus.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: tesla liefhebbers



Bericht door PaulBng »

Het is niet zozeer hakken op de voorruitgang, maar meer een realiteitszin.

Ik zou wel eens willen weten of de "energie voorziening" over een paar jaar in staat zal zijn om al die honderdduizenden zo niet miljoenen auto's op te laden.

Met in het achterhoofd dat we ook nog van het gas af moeten!
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: tesla liefhebbers



Bericht door Hoofdnoorman »

Dutch Traveler schreef:
do 08 aug 2019, 21:19
Waarom altijd zo hakken op vooruitgang, blijven dieselen kunnen we echt wel vergeten.
Er komen voor diesels iedere keer meer en strengere milieu regels en zones bij.

www.ad.nl/auto//dit-zijn-de-duurste-mil ... ~a185c7ae/

Dit onderstaande is een mooi voorbeeld voor de toekomst, en het werkt ook nog goed ook.

www.sittard-geleen.nieuws.nl/nieuws/201 ... -accus-op/

Denk eens aan de camper van de toekomst. Even je accu's bijladen? niks meer met stekkers, gewoon met een pantograaf op je camper dak.
Heerlijk onder het genot van een goede warmtepomp die de temperatuur zomers en winters op de ingestelde temperatuur houd,
een half uurtje rust onderweg, met een lekker koud drankje uit je compressor koelkast, of een vers gezet kopje koffie.
Alles werkt gewoon op 220 volt.

Rinus.
Dat kun je vast op de A5 in Duitsland testen.
https://www.focus.de/auto/news/auf-der- ... 76420.html

En de A1 ook.
https://www.autozeitung.de/elektro-lkw- ... ml?image=2

Afbeelding

En als je dan toch zo'n ding op de camper hebt, mag je waarschijnlijk ook door Arnhem over de "Trolly"busbaan. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1790
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: tesla liefhebbers



Bericht door doov »

Off grid krijgt meteen een andere betekenis,
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: tesla liefhebbers



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 1:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MarioS
Berichten: 159
Lid geworden op: za 16 jun 2007, 23:58

Re: tesla liefhebbers



Bericht door MarioS »

Elektrisch heeft een erg goede toekomst denk ik vooral omdat we sinds rond 1900 erg veel verzonnen hebben voor verbrandingsmotoren, die progressie verwacht ik nog in elektra, toekomst op stroom(groene) geloof ik zeker in!
Groeten, binnenkort vanuit een dieselbus,
HJM
Ik rij al 80k kilometers in zo’n amerikaanse tesla zonder ook maar 1 probleem. Bij 50k een onderhoudsbeurt gehad van een uurtje. Kortom super tevreden. En ja het is nog niet vergelijkbaar met een bmw 7 qua bouw maar het rijcomfort is way ahead


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Chausson Ti728EB Titanium
Lecram
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 21:35

Re: tesla liefhebbers



Bericht door Lecram »

de Jonckheer schreef:
wo 07 aug 2019, 7:37
Dat elektrisch rijden gaat hem niet worden. Amsterdam loopt nu al tegen een stroom crisis aan, ze kunnen het daar nog maar net bolwerken. Als er nog (veel) meer elektrische rommel bij gaat komen zitten ze daar (en misschien wel overal) gegarandeerd een keer in het donker. Inzetten op waterstof lijkt mij een stuk slimmer, plus dat je dan gewoon kunt tanken en niet aan een of andere paal moet die of defect of bezet is.
Jij hebt blijkbaar nog nooit elektrisch gereden. Als je eenmaal elektrisch hebt gereden dan is alles wat een plofmotor heeft heeft inferieur, qua rijden. Ik weet het, ik rij al sinds 2014 elektrisch.
Het enige minpunt is nog de accu, maar dat wordt snel beter. Mijn tweede BMW i3 heeft na 4,5 jaar al 2x zoveel capaciteit als mijn eerste i3.

En het infrastructuurprobleem is er één om op te lossen. Wat nu een probleem is hoeft over een paar jaar geen probleem meer te zijn.

Waterstof heeft veel meer problemen dan rijden op een accu, en die zijn erg lastig op te lossen.

Ik vind persoonlijk het klimaatgedoe onzinnig, maar wat mij betreft mogen we om heel veel andere redenen zo snel mogelijk op elektrisch rijden overstappen.
Mercedes Viano Marco Polo 3.0 cdi V6
Lecram
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 21:35

Re: tesla liefhebbers



Bericht door Lecram »

PaulBng schreef:
do 08 aug 2019, 21:35
Het is niet zozeer hakken op de voorruitgang, maar meer een realiteitszin.

Ik zou wel eens willen weten of de "energie voorziening" over een paar jaar in staat zal zijn om al die honderdduizenden zo niet miljoenen auto's op te laden.

Met in het achterhoofd dat we ook nog van het gas af moeten!
Als je de energievoorziening slimmer maakt en aanpast, waarom dan niet? We leven niet in een derdewereldland
Mercedes Viano Marco Polo 3.0 cdi V6
Lecram
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 21:35

Re: tesla liefhebbers



Bericht door Lecram »

doov schreef:
wo 07 aug 2019, 10:07
Als er genoeg waterstof is, dan is dat verlies geen probleem.
Zo was het met fossiel immers ook.
Waar zal waterstof vandaan komen? Dat zit niet in de grond zoals olie en aardgas.
Mercedes Viano Marco Polo 3.0 cdi V6
Wim1955
Berichten: 99
Lid geworden op: di 20 nov 2018, 20:40

Re: tesla liefhebbers



Bericht door Wim1955 »

Zoals reeds eerder enkele heren die in de energie wereld actief zijn hebben betoogd .
De infrastuctuur , de kabels dus onder de weg , is nu niet instaat de piekbelasting die zal worden gevraagd te leveren .
Dat gaat een investering vergen van vele miljarden .
Ik heb al eens ergens gelezen hoeveel miljarden , maar dat kan ik nu niet zo gauw vinden .

Met de huidige infrastructuur is het risico op electrisch verwarmde wegen en/of zwart licht levensgroot aanwezig .

Groet Wim
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: tesla liefhebbers



Bericht door de Jonckheer »

Lecram schreef:
do 08 aug 2019, 23:38
de Jonckheer schreef:
wo 07 aug 2019, 7:37
Dat elektrisch rijden gaat hem niet worden. Amsterdam loopt nu al tegen een stroom crisis aan, ze kunnen het daar nog maar net bolwerken. Als er nog (veel) meer elektrische rommel bij gaat komen zitten ze daar (en misschien wel overal) gegarandeerd een keer in het donker. Inzetten op waterstof lijkt mij een stuk slimmer, plus dat je dan gewoon kunt tanken en niet aan een of andere paal moet die of defect of bezet is.
Jij hebt blijkbaar nog nooit elektrisch gereden. Als je eenmaal elektrisch hebt gereden dan is alles wat een plofmotor heeft heeft inferieur, qua rijden. Ik weet het, ik rij al sinds 2014 elektrisch.
Het enige minpunt is nog de accu, maar dat wordt snel beter. Mijn tweede BMW i3 heeft na 4,5 jaar al 2x zoveel capaciteit als mijn eerste i3.

En het infrastructuurprobleem is er één om op te lossen. Wat nu een probleem is hoeft over een paar jaar geen probleem meer te zijn.

Waterstof heeft veel meer problemen dan rijden op een accu, en die zijn erg lastig op te lossen.

Ik vind persoonlijk het klimaatgedoe onzinnig, maar wat mij betreft mogen we om heel veel andere redenen zo snel mogelijk op elektrisch rijden overstappen.
Het is niet ik die de noodklok luid maar dat zijn de energie producenten en net beheerders die aan de bel trekken met de waarschuwing dat het allemaal veel te snel gaat en moet. Wat te denken van het bericht dat er met warme dagen te veel airco's aan staan? En dat terwijl een airco (in vergelijking met een warmtepomp) nou niet direct een echte grootverbruiker is. Het geeft aan dat de grens van de capaciteit is bereikt. Ik ben niet tegen elektrisch rijden maar wel hoe het nu bij veel mensen door de strot wordt geduwd terwijl er de capaciteit niet voor is. Al die stroom zal ook moeten worden opgewekt en dat kan uiteraard het beste met atoom centrales maar die weigeren ze te bouwen. Wel bouwen ze alles vol met windmolens maar daar ga je het op geen stukken na mee redden, nog afgezien van de andere nadelen van die dingen zoals stilstaan bij geen wind dus dan ook geen opbrengst. Als het dan tegelijk bewolkt is doen die panelen ook bijna niks en gaan we weer wat extra bruinkool verstoken in Duitsland. Ben ik nou een pessimist? Nee, maar wel een realist die niet met zijn hoofd in de wolken loopt als het woord "elektrisch" voorbij komt.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: tesla liefhebbers



Bericht door Marco Polo »

Die netbeheerders moeten niet zo lopen mutsen en gewoon eens een keer hun werk doen.
Zijn net een stelletje ambtenaren :P
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: tesla liefhebbers



Bericht door Maranopreis »

Ook ik ben niet tegen verandering naar elektrisch rijden, maar heb wel voldoende realiteitszin dat dit geleidelijk aan zal moeten gebeuren. Niet alleen miljardeninvesteringen in aanleg en/of capaciteit stroombekabeling, aanleg stroomoplaadpunten (heel veel meer als nu), aanleveren door autoproducenten van voldoende elektrische auto’s, die nu vraag by far niet aankunnen. Maar ook omdat bij de politiek voldoende realiteitszin moet indalen om, onzinnige subsidies voor kneiterdure Tesla’s en of Jaguar Ipace’s (slechts qua aanschafwaarde voor de happyfew) af te schaffen, niet de rekening bij de minst draagkrachtigen neer te leggen en bovenal te zorgen voor voldoende echte groene stroom.

Er is best nog wel een lange weg te gaan.

En by the way waterstof als aandrijving voor elektrische motoren is verre te preferen boven on-/uitzinnige uitgaven voor een giga stroom netwerk. Kijk hier maar eens hoe dat werkt https://www.pitpointcleanfuels.com/nl/s ... WwEALw_wcB
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: tesla liefhebbers



Bericht door Mickel Moen »

Ik zie het ook als een geleidelijke ontwikkeling. Meer evolutie dan revolutie zoals ik bij zowel paniekerige of enthousiaste voor of tegenstanders vaak lees.

Wel een paar zaken om bij stil te staan.
1. Gemiddeld rijdt een auto in Nederland 32 km/dag.
2. Dat betekent dat gemiddeld een auto nog geen half uur rijdt.
3. Dat betekent ook, dat er gemiddeld zo’n 23,5 uur is om op te laden.
4. Zeer veel kilometers worden voor woon-werkverkeer gemaakt.
5. Dan is er nog de categorie tweede auto die vooral voor boodschappen en kinderen wegbrengen gebruikt worden.

In dat licht gezien, is het inzetten van al die accu’s voor het opvangen van de piekbelasting een serieus aspect. Tennet doet daar al een aantal jaren onderzoek naar. Ik heb even een te traag internet voor doorlinken, maar google maar eens op: Tennet blockchain

Overigens geeft onderstaand grafiekje een beeld van de ontwikkeling van de energiebronnen. Bron: Tennet

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie