Patrijspoort raam ervaringen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door HJM »

Besten,
Zijn er minpunten aan de ronde ramen in buscampers uit ervaring?, zoals lekkage gevoelig, geluid enz.
Als ex zeiler vind ik ze erg leuk vandaar.
Dank en groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door isoplus »

Ja leuk staan ze als je er van houdt, controleer wel even of je patrijspoorten open kunnen als de schuifdeur ook open is of moet.
Het komt wel eens voor dat iemand met de schuifdeur de al openstaande patrijspoort sloopt, is hier ook al eens voorbij gekomen.
Maar als zeiler ben je wel gewend om op zoiets te letten, de vraag is of je bemanning ook zo oplettend is :wink:
Overigens heb je in een bus-camper zoveel ventilatiemogelijkheden dat je die patrijspoorten gerust dicht kunt laten.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door Kroppie »

ik denk dat een patrijspoort beter waterdicht zal zijn dan een camperraam, zo,n patrijs ding is voor een schip gemaakt, komt daar vaker en meer water bij kijken dan bij een camper.

als een onwetende mede reiziger maar niet gaat denken dat het de wasautomaat is :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door PaulBng »

Ik denk dat de patrijspoort achtige ramen die je in campers ziet, niet echt voor boten gemaakt zijn...
Maar het kan natuurlijk wel.

Ik heb er ook aan zitten denken.
Mijn wederhelft kan 's morgens uit het raam kijken, en ik niet.
Dat vind ik helemaal niet eerlijk.... En ze wil niet ruilen
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door Vertrokken2 »

Kroppie schreef:
di 23 jul 2019, 13:02
ik denk dat een patrijspoort beter waterdicht zal zijn dan een camperraam, zo,n patrijs ding is voor een schip gemaakt, komt daar vaker en meer water bij kijken dan bij een camper.

als een onwetende mede reiziger maar niet gaat denken dat het de wasautomaat is :D

jos
Ik wil er eigenlijk een periscoop opbouwen zodat ik over de schutting van de nudistencamping kan kijken.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door isoplus »

Jos houdt niet van allerlei extra zaken in en op de camper, als hij over de schutting wil kijken gaat hij op het dak zitten vermoed ik :wink:
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door Hoofdnoorman »

Kun je niet beter een drone kopen dan?
Ik denk dat in de Drone community al vast wel ergens een forum is met "bijzonder aantrekkelijke spotplaatsen". :-B

Gelukkig kan ik uit het raam van de logeerkamer naar de buurvrouw kijken. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door Kroppie »

Gobert schreef:
di 23 jul 2019, 14:10
Kroppie schreef:
di 23 jul 2019, 13:02
ik denk dat een patrijspoort beter waterdicht zal zijn dan een camperraam, zo,n patrijs ding is voor een schip gemaakt, komt daar vaker en meer water bij kijken dan bij een camper.

als een onwetende mede reiziger maar niet gaat denken dat het de wasautomaat is :D

jos
Ik wil er eigenlijk een periscoop opbouwen zodat ik over de schutting van de nudistencamping kan kijken.
als ik op een nudistencamping wil kijken ga ik er zelf wel opstaan, geen probeem mee

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door PaulBng »

We dwalen lekker af.....
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door HJM »

Wel bijzonder dat 2 ronde vormen mensen blijkbaar heel erg triggeren :wink:
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door Kroppie »

kijk, een mens bestaat volgens geleerden voor 80% uit water, het is dan ook heel bijzonder om te zien wat vooral vrouwen met die 20 % teweeg kunnen brengen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door PE1OPQ Theo »

Wij hebben hier ervaring mee opgedaan.
In onze T3 zat een patrijs poort raam welke open kon.
Allemaal heel mooi maar waterdicht was het niet meer na verloop der jaren.
Dus een ander moest er in, want hoe maak je zo een gat weer dicht in een polyester dak?
De passende maat was er natuurlijk niet, dus en er kwam wat groters in.
Geen uitklapbare meer, want waterlekkages wilden we echt niet meer.
Een vaste patrijspoort kwam er in.
Kort om het lukte ons nog om het gat groter te maken en passend, en het polyester niet te laten scheuren.
Maar het geheel waterdicht krijgen ? Dat werd het hem niet met de bijgeleverde kit strook spullen.
De garage wist uitkomst met ramen kit, zwart spul wat dus echt waterdicht afsloot.

Theo
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door isoplus »

Ja maar... TS bedoelt de ramen in een buscamper zoals die nu in serie al gemaakt worden.
Deze dingen worden geplaatst in de stalen zijwand van een Ducato of gelijkwaardig Frans ding, niets mis mee leuk om te zien, mar de achterste kan niet open gelijk met de schuifdeur dat is gelijk het enige nadeel.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ja zo lees ik het ook, ervaringen met een patrijs raam in een bus camper wordt gevraagd.
Beide hebben wij. :D
De plek waar deze zit, heb ik niet uit de vraag herleid dat een (hoog)dak patrijs poort niet bedoelt wordt onder ervaringen.

Theo
Plaats reactie