bearlock

Algemene campervragen en -opmerkingen.
wimh
Contacteer:

Bericht door wimh »

Er wordt ook niet vermeldt dat het Bearlock is
Is van het merk Dipol en wordt in Polen gemaakt

Wim
adriaantje

Bericht door adriaantje »

klopt ook wel, maar vindt het een beetje misleidend....in het bearlock topic, vandaar mijn reactie.
Ruud Z.

Bericht door Ruud Z. »

adriaantje schreef:LET OP: DIT IS GEEN GOEDGEKEURD EN GEACEPTEERD "BEARLOCK" SLOT!!
Bedankt Adriaantje: Het gaat inderdaad om een door de verzekering gevraagde beveiliging.
Ruud
Reysigher
Contacteer:

Bericht door Reysigher »

Ook ik laat een Bearlock inbouwen maar pas op ook een Bearlock is open te krijgen. Vorige week is een camper gejat van een lid van de Mercedes Club Dubbellucht.

Hier zijn relaas op het forum van Dubbellucht:
---------------------------------------
Laat Bearlock goed kijken hoe ze je wagen beveiligen!!! Onze 508 (YL-65-FX) is eergisteren nacht gestolen. Bearlock erop en een zwaar stuurslot. Hoe is mij een volstrekt raadsel. Er ligt alleen wat glas en het sluitwerk van het kleine voorraampje. Ik geloof best dat Bearlock goed is maar daarom des te verontrustender dat er mensen zijn die weten hoe ze deze beveiliging kunnen omzeilen.

Ik baal enorm!!!
----------------------------------------

Groetjes Cees
wimh
Contacteer:

Bericht door wimh »

Als het versnelling bak slot goed geplaatst is, moet de versnelling in zijn achteruit staan, dan pas kan de pen van het slot er in.
Dus je kan dan eigenlijk alleen achteruit rijden en das lastig .
Reysigher
Contacteer:

Bericht door Reysigher »

wimh schreef:Als het versnelling bak slot goed geplaatst is, moet de versnelling in zijn achteruit staan, dan pas kan de pen van het slot er in.
Dus je kan dan eigenlijk alleen achteruit rijden en das lastig .
Nog een stukje van Rowan:

-------------------------------
Onze bus stond op slot met een Bearlock en een zwaar stuurslot. Alle deuren uiteraard op slot (ik vond alleen wat glas en het sluitinkje van het kleine voorraampje terug). De bus stond zo geparkeerd dat deze niet achteruit een dieplader op was te slepen. Ik snap er niets van!

Groetjes Cees
wimh
Contacteer:

Bericht door wimh »

Blijft dus de vraag zat het slot op de juiste manier gemonteerd
Al dit soort sloten van welk merk dan ook hebben het zelfde principe.
En worden allemaal in de oostblok landen gemaakt.

Is de vraag kan je b.v onder de auto de versnelling in zijn vrij zetten door , ik denk maar wat , het schakel mechanisme naar de versnelling pook los te maken ?
Zo ja ? dan kunnen we ook deze sloten naar grof huis vuil brengen
Gast

Bericht door Gast »

wat dachten jullie van de camper "liften" ???
wimh
Contacteer:

Bericht door wimh »

Nu het leukste Bearlock heeft volgens mij geen slot voor deze Mercedes
janschrik

Bericht door janschrik »

Reysigher schreef: Nog een stukje van Rowan:

Onze bus stond op slot met een Bearlock en een zwaar stuurslot. Alle deuren uiteraard op slot (ik vond alleen wat glas en het sluitinkje van het kleine voorraampje terug). De bus stond zo geparkeerd dat deze niet achteruit een dieplader op was te slepen. Ik snap er niets van!

Groetjes Cees
Duh!!!!508 staat niet in het lijstje van Bearlock http://www.bearlock.nl/bearlock%20assor ... 20slot.pdf
Knaus TI Sport 650 2007
wimh
Contacteer:

Bericht door wimh »

Dus broodje aap verhaal ??
Reysigher
Contacteer:

Bericht door Reysigher »

wimh schreef:Dus broodje aap verhaal ??
Nou gaan we weer:

Rowan;
Harry van de Kraats heeft de Bearlock erg netjes ingebouwd en 2 weken later een 100 liter damptank (LPG) onder de bus gebouwd. Zo'n bedrijf kan ik zaken mee doen! Werkt allemaal perfect en hij heeft erg veel verstand van deze wagens! Smile

Rowan;
--------------------------------
Geplaatst: Do 16 Mrt 2006, 14:14 Onderwerp: GESTOLEN MERCEDES 508D KENTEKEN YL-65-FX

Vanochtend (do 16 maart 2006) kwam ik erachter dat mijn mooie camperbus gestolen is. Hij stond niet meer op de parkeerplaats in Wageningen waar we hem dinsdagavond achter gelaten hadden.
Het is een witte Mercedes 508D met een blauwe streep over de zijkant en achterkant. Hij is verhoogd en verlengd en achteraan de bus hangt een moterdrager van zeker een meter diep.
Het roostertje van de afzuigkap (aan de buitenkant) mist, er zit een prop papier in om ervoor te zorgen dat er geen water in loopt. Op de bestuurdersstoel ligt een schapenvachtje. Op het dashbord staan 2 knuffels en er ligt een tasje met de tekst 'all the arms we need'.
Wie o wie heeft hem gezien?
-----------------------------------

Broodje AAP, Dit weekend is er een Dubbellucht weekend (+/-300 wagens) in Otterlo een ieder kan daar de brrodjes aap gaan nuttigen........

PS. Zowel Bearlock als Rowan zal daar aanwezig zijn.........

Groetjes Cees
Laatst gewijzigd door Reysigher op do 23 mar 2006, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
wimh
Contacteer:

Bericht door wimh »

Als bearlock geen slot heeft voor deze mercedes 508 wat zat er dan in ?
Reysigher
Contacteer:

Bericht door Reysigher »

wimh schreef:Als bearlock geen slot heeft voor deze mercedes 508 wat zat er dan in ?
Bearlock heeft wel degelijk een slot voor dit type MB, voor mijn MB wordt een eenmalig slot speciaal vervaardigd... er is meer achter de horizon..

email Bearlock Nederland;

Beste heer Cees XXXXXXX,

We streven ernaar om voor elke gangbare MB bus een passende Bearlock te produceren.

Graag hadden we het volgende even vermeld gezien:

1) Waar zit de achteruit? (links, naar voren?)
2) Is ondergrond voldoende dragend/stevig om door-en-door (breek-)bouten van BearLock te kunnen bevatten?

Bijgaand laten wij u een paar voorbeelden zien van een 608, 507 en Vario 512. De laatste twee hebben een zelfde aangepaste beugel, die -gelukkig- voor beide passend is.

Alle sloten zijn geplaatst op een fikse grondplaat, die door-en-door vastgemaakt wordt op de bodem.

De fabriek is bereid om -zonder meerprijs- een slot d.m.v. een aangepaste beugel passend te maken.
Er moet dan wel een goed "prototype" ( evt. met tekening) aangeleverd worden. Mag van hout, blik etc. zijn.

Ook zijn er nog wat andere typen MB-sloten, die wellicht ook passend zijn te maken.

Al-met-al moet e.e.a. nader bekeken worden. Vraagje; komt u ook naar het Dubbellucht -weekend eind maart?
Dat zou een mooie gelegenheid zijn! (maar dan wel even de hond weghalen, alhoewel...'lijkt gevaarlijker dan hij wellicht is!)

Suggestie: er kan i.s.m. bijv. Harry v/d Kraats - Nijkerk, Jan Stolp van "de Kogge"- Hem of Peter van de Nieuwenhof - Rosmalen, zo'n prototype beugel geproduceerd worden.

Concluderend; zo op eerste gezicht moet aanpassing mogelijk zijn, mits ruimte naast de pook en -vooral- ondergrond (hout?) voldoende stevig is.

Vriendelijke groet,

Bearlock - Nederland,
Franklin van Os

PS. Ik heb volledig vertouwen in de Bearlocksloten en ben dan ook erg benieuwd hoe ze die wagen hebben weggekregen!!!!! Het is en blijft op dit moment één van de beste beveiligingen voor je kostbare bezit, Ik hoop snel mijn slot te hebben...

Groetjes Cees
Laatst gewijzigd door Reysigher op do 23 mar 2006, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie