Campergekte: keuzes, keuzes...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door hurktoilet »

Zelfde lengte en vergelijkbare indeling als mijn oude Pössl 2win. Die heeft alleen geen badzaal, maar gewoon toiletcabine. Nadeel van zo'n zaal lijkt me dat die in uitgeklapte toestand de doorgang naar het bed belemmert. Ander puntje: met zo'n dwarsbed moet er 's nachts iemand over de ander heen klauteren, als ie naar het toilet wil. Voor ons nog geen probleem, maar als we wat ouder worden wel.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door kampertjes »

Possl of Adria.
Ik ben zelf niet zo kapot van die harde schalen die Knaus gebruikt voor de douche. Er zijn veel problemen mee geweest (zoek daar op) en je blijft toveren met die halve deuren. Het concept van die douche in gangpad zelf is prima, bevalt ons goed. Andere merken gebruiken soort van harmonca deuren.
Zou wel overwegen een iets grotere (langere) bus te nemen. Langere wielbasis rijdt rustiger en je hebt aanmerkelijk meer ruimte. En die extra meter komt gewoon achter je aan hoor, daar heb je verder nooit last van.
Succes met je zoektocht!
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door doov »

Zo´n gangpaddouche is een prima uitvinding ( idd te vinden bij oa Possl), maar of je er veel gebruik van gaat maken?
Het doucht toch niet als thuis. Er zijn zat camperisten die hun douchecabine nooit nat maken.

Persoonlijk zou ik ook voor 60 cm meer lengte gaan.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door Zadowolony »

Je moet gewoon gaan kijken naar allerlei modellen en kijken wat bij je past op basis van je wensenlijstje. En ervaring met b.v. De caravan.

Wij hebben vorige zomer gekozen voor een hymerbus Yellowstone automaat 150 pk van 636 lang, plus een busvoortent voor de koude avonden.
Onze uitgangspunten waren: grote koelkast, lengtebedden, toilet, en goede stoelen ivm rugklachten. En perse een buscamper ivm degelijkheid en veiligheid. En basis gewicht is ook belangrijk omdat je al snel aan de max zit.
Zijn er nu voor de tweede keer mee weg en bevalt prima.
Zitplaatsen voor 4 personen, maar als die ook in de camper zouden moeten leven (met hefdak dan), dan zou ik het maar een krappe bedoeling vinden.
Dus ook je eigen postuur speelt mee, wij zijn beiden slank en kunnen elkaar passeren in de bus.

Dus maak je eigen lijstje van wensen en eisen en ga dan op pad!
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door Mathijs_ »

doov schreef:
di 23 apr 2019, 9:38
Zo´n gangpaddouche is een prima uitvinding ( idd te vinden bij oa Possl), maar of je er veel gebruik van gaat maken?
Het doucht toch niet als thuis. Er zijn zat camperisten die hun douchecabine nooit nat maken.

Persoonlijk zou ik ook voor 60 cm meer lengte gaan.
Wij hebben heel goed gekeken of ik met mijn lente (1.90) goed in de douche kon staan en daar mede onze beslissing op gemaakt.
Tot nu toe elke dag gebruikt het laatste half jaar.
Als het goed is kan en ga je het ook gebruiken lijkt mij.

Daarom zou ik altijd gaan voor een vaste cabine die goed af te sluiten is.
Reisbijbel
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 14:11
Contacteer:

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door Reisbijbel »

Is er in een buscamper misschien ook minder kans op vochtvorming in de camper? Daar hadden we bij onze gewone camper nl last van (ellende :-(). Dat schrikt me nu af om voor onze toekomstige (gewenste) buscamper rekening te houden met een douche. Maar ik begrijp dat dit dus wel een optie is?
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door Navigator »

Vocht is een kwestie van temperatuur en ventileren. Dat heb je meestal zelf in de hand.
Forum verlaten.
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door kampertjes »

Wij douchen dagelijks als we op stap zijn. Idd goed ventileren. Ik zie geen tekenen van ellende. Vorig jaar deel van interieur los gehad voor een reparatie. Ook in de hoeken e.d. Alles fabrieksnieuw na 6 jaar.
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door HJM »

De douche is best belangrijk voor ons, na een aantal Google dagen :G vind ik Pőzzl en Kraus met ruimere douche in het middenpad, zoek ik niet goed of hebben zij dit uniek? Zou graag niet voor 2010 en tot 2013 zoeken ivm bpm.
Groeten en dank alweer,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Frankia FF2

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door Frankia FF2 »

Frankia FF2 6.40 lang

Is ook een camper met ruime aparte douche cabine, toilet, aankleed ruimte overdwars van de camper.
Ruime en comfortabele rondzit, voor een groot bed of twee aparte bedden van te maken.
Dubbele bodem, ideaal voor winter. (sport)
Heel compleet en kwalitatief een goede camper!

Groet Lia

Zie link.

https://www.youtube.com/watch?v=AtEUmw3xArg
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door johan1950 »

Via een Weinsberg alkoof, een Hymer B574 nu een Rapido 903F.
6,0 m lange intergraal met een dwarsbed achterin. Douche/toiletruimte groot genoeg.
Wij zijn zelf niet zo groot en al helemaal niet zo zwaar dus is een Franse camper voor ons comfortabeler als een Duitse camper.
Kwalitatief kan de Rapido zich meten met Hymer en is vooral de polyester kwaliteit veel beter.
Johan en Ina Gols
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door Marianjacques »

Geen last van bollend dak?
Verschillende Rapidoos gezien met gedeeltelijk losgekomen kunststof dakschaal.
Dealer vindt het geen probleem
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door johan1950 »

Het hagelbestendige kunststofdak ziet er nog perfect uit.
Net als de doucheruimte. Wij gebruiken de douche behoorlijk vaak. Door de ronde afsluitdeur i.p.v. een lullig gordijntje blijft het toiletgedeelte droog.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door hwendt »

Grappig zo te zien al die meningen. Maar de adviezen "Ik zou een Hymer nemen enz, zijn niets zeggend en geen aanwijzing om voor een bepaald merk te gaan.
Toen wij 25 jaar geleden begonnen hebben we lang gezocht op de wensen die we hadden. Daar zat ook een voorkeurs merk bij zodat daar al onze aandacht naar toe ging. Andere merken lieten we liggen omdat vele hadden het nu eenmaal over "Dat ene merk " als zijn de beste.
Nu 25 jaar later en wij zijn tot de ontdekking gekomen dat het op zoek gaan naar een speciaal merk niet de juiste manier is.
Immers een Hymer die niet de indeling heeft die je graag zou willen maar wel jou merk zou zijn moet je gewoon niet kopen. De ergernissen van de onjuiste indeling worden steeds groter en geven je een beperking in je plezier.
Tevens zijn er vele andere veel belangrijker argumenten om een camper wel en of niet te kopen. Terug gedraaide kilometer standen, vocht en lekkage, heeft de camper lang binnen gestaan ? dan is natuurlijk alles droog . Zit er groene alg tussen de ramen en de kieren, ruikt de camper wel fris zonder dat de verkoper gespoten heeft, hebben er honden in gezeten, hebben mensen er in gerookt, is de camper van binnen betreffende slijtage in overeenstemming met de kilometer stand, staat er ergens in de motorruimte een kilometer stand van de distributieriem geschreven en is die kloppend met de werkelijke stand,is het een Duitse invoer die mogelijk 10 jaar in de verhuur heeft gezeten en dan tot slot kom je bij de indeling van je mogelijke nieuwe aanschaf.

Dan pas is de indeling belangrijk om tot een juiste aankoop over te kunnen gaan. Immers als de Hymer toevallig alleen aan de merkvoorwaarde voldoet is dat nog geen reden om die dan ook te kopen als later blijkt dat er bovenstaande verdenkingen zijn betreffende het voertuig,
Koop een voertuig waar je blij van wordt, koop een voertuig die aan "vele wensen "voldoet besef dat je heel veel compromissen zal moeten sluiten want bijna geen enkel voertuig voldoet aan je totale wensen pakket.
We hebben nu onze 6e camper en hebben een FFB , Pilot, Dethlef , Iveco, Frankia en een Hymer
Wat ik daar mee zeggen wil, gewenste indeling en kwaliteit bepaalde onze keuzes, je zoekt merk A en komt thuis met merk B omdat daar de meeste overeenkomsten blijken in te zitten.

Groetjes en sterkte met je aankoop

Hugo :cheers: :cheers: :cheers:
Plaats reactie