Gevolgen Brexit na maart 2019

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gevolgen Brexit na maart 2019



Bericht door Kroppie »

na maart 2019 zie ik wel verder, eerst maar eens zien wat er werkelijk gaat gebeuren.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1729
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Gevolgen Brexit na maart 2019



Bericht door Sandor Gora »

Het is nu al anders als je met je huisdier (hond) naar Engeland gaat. In het paspoort moet een recente enting staan en een ontworming, beiden door een dierenarts gegeven en afgetekend. Dat "recent" is precies omschreven in de regels. En ja, er wordt op gecontroleerd. Terug naar het vasteland is er niets aan de hond, dan gelden de gewone EU regels.
Bijlagen
160701 vakantie Engeland 02a Calais.jpg
160701 vakantie Engeland 02a Calais.jpg (87.3 KiB) 848 keer bekeken
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Re: Gevolgen Brexit na maart 2019



Bericht door petervanzelst »

Dag Sandor, die scherpe controle was vorig jaar ook al. Ik moest in duinkerken de hond met een apparaat identificeren en de ambtenaar bekeek nauwkeurig het dierenpaspoort op hd en wormen.
Maar als de regels blijven zoals nu, dan is het identiek als officieel in noorwegen en zweden.
Ik kan dan rustig komende zomer de hond meenemen naar schotland. Anders wordt het Griekenland.
We zien de komende weken wel.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Gevolgen Brexit na maart 2019



Bericht door Hoofdnoorman »

Overigens volgens mij, en ik denk niet dat ik mij vergis, zijn de regels voor Nederland precies hetzelfde.
Ooit heb ik dit "uitgevlooid". (Leuk, in deze context :-B )

Feitelijk, als je een controle krijgt van Douane als je Nederland binnenkomt met een hond die niet ingeënt is, kunnen ze jou de toegang weigeren. Het maakt daarbij niet uit of je een half uur daarvoor de andere kant op reed.
Ik zal het nog eens nakijken, maar ik weet het bijna zeker.

Voor zover ik weet, komt er in GB en Noorwegen geen hondsdolheid voor, in tegenstelling tot de landen van het continent. Zij willen dit graag zo houden. Noorwegen zit alleen maar in de EER en stelt zijn eigen eisen. Dit heeft wel tot gevolg dat daar een aantal voedingsmiddelen vrij van schadelijke stoffen zijn. Ook wat duurder soms. Maar daar kun je nog een echt heerlijk zachtgekookt eitje eten zonder de kans op legionella besmetting. Althans, dat was zo, alweer 16 jaar geleden.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1729
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Gevolgen Brexit na maart 2019



Bericht door Sandor Gora »

@Petervanzelst: klopt, ik wilde maar zeggen dat Engeland nu ook al anders doet, terwijl ze (nog?) in EU zitten.

@Heer Hoofdman: binnen EU = paspoort + chip + hondsdolheid (21 dagen voor de reis).
Als je je gewone entingsschema bij de DA volgt, hoef je niks speciaals.

Ik heb 1 keer op een camping in Frankrijk het paspoort van de hond moeten laten zien (en ze maakten een kopie).
Vond het wel sjiek: meneertje ging echt inchecken...
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Gevolgen Brexit na maart 2019



Bericht door jaccoh »

ik hoor net iets op de radio. Denk eraan dat bij een "hard" uittreden ook afspraken m.b.t. Roaming niet meer gelden.

Toch ff iets om in de gaten te houden om hoge rekeningen te voorkomen....
Groet
Jacco
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Gevolgen Brexit na maart 2019



Bericht door blizard »

Heb je daar een link van?
Verwacht dat UK gewoon in zone 1 blijft, 3 (three) in ieder geval wel.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Gevolgen Brexit na maart 2019



Bericht door Marco Polo »

Mobile roaming charges: What will happen in Europe after Brexit? http://www.bbc.co.uk/news/business-45064268
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gevolgen Brexit na maart 2019



Bericht door Kroppie »

eerst maar eens afwachten wat er nu allemaal anders gaat worden, nu je nog niks weet kun je je nog nergens op voor bereiden, wie dan leeft ,die dan zorgt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Gevolgen Brexit na maart 2019



Bericht door ellan vannin »

En internationale rijbewijs niet vergeten, ga volgende week eentje scoren ivm trip naar Isle of Man eind mei.
All4dogs
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Gevolgen Brexit na maart 2019



Bericht door Cee Pee »

Het is toch een Europees rijbewijs en het Verenigd Koninkrijk zal dan misschien uit de EU stappen maar het blijft wel gewoon Europa.
Zwitserland, Noorwegen en nog een paar zitten ook niet in de EU maar je rijbewijs is gewoon geldig.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Gevolgen Brexit na maart 2019



Bericht door vmax »

ellan vannin schreef:
ma 25 mar 2019, 15:55
En internationale rijbewijs niet vergeten, ga volgende week eentje scoren ivm trip naar Isle of Man eind mei.
overbodig voor Engeland :(
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Gevolgen Brexit na maart 2019



Bericht door Marco Polo »

De Britse overheid houd er rekening mee dat het voor Britten die in de EU willen rijden wel nodig kan zijn bij een no-deal Brexit
https://www.gov.uk/guidance/prepare-to- ... ng-permits

Daarnaast wordt Britse burgers die in de EU wonen aangeraden voor de brexitdatum hun rijbewijs in te wisselen voor een EU rijbewijs in het land waar ze wonen.
Blijkbaar is het geen continentaal rijbewijs, zoals Cor suggereert, maar een Uniform Europese Unie rijbewijs.

Op dezelfde Britse overheidssite site staat echter te lezen dat ook in het geval van een no-deal Brexit geen IDP gebruikt hoeft te worden door bezoekers uit de EU.

https://www.gov.uk/guidance/prepare-to- ... er-eu-exit

Het EU rijbewijs wat wij bezitten blijft dus erkend in de UK, net zoals in een aantal andere niet-EU landen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Gevolgen Brexit na maart 2019



Bericht door Aloys »

Of in Florida (VS), waar we vorige maand rondreden.
Het zou toch van de zotte zijn als we voor Engeland een ander rijbewijs nodig zouden hebben... :crazy:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie