ik heb in al die voorbije jaren veel response van je gekregen.
Jij wist bijna alles van een Peugeot J-5 TD motor en samen met Javanes kwamen wij er wel uit.

Ik heb er veel baat bij gehad.
Groetjes,
Pierre
Jij hebt dus een 6 bak. Zijn deze motoren dan uitgeleverd met zowel een 5- als een 6-bak?pierre27 schreef: ↑vr 01 mar 2019, 17:17Met de Ford motor rijd ik ook in de vijfde versnelling bij deze snelheid met een toerental van +/- 2000 toeren, schakel ik dan naar zijn 6de, dan valt het toerental terug tot +/- 1500 toeren, als je dan gas geeft, dan merk je, dat hij er moeite mee heeft en het loopt gewoon niet soepel, dus terug schakelen maar, ga je 110 tot 120/130 kilometer, dan is het een eitje met een toerental rond de +/-2500 toeren.
Had er nog nooit van gehoord en het is inderdaad goed voor de smering van het brandstof systeem.Kroppie schreef: ↑vr 01 mar 2019, 19:55daarom ook 2-takt olie, die word mee verbrand met het benzine mengsel en is daarom zodanig vervaardigd dat er bij verbranding weinig tot geen as ontstaat, anders dan bij gewone olie, denk dat het roetfilter eerder dicht zit door roet van de verbranding van de diesel, en daarom is zo,n dpf toevoeging zeker zinvol , zorgt ervoor dat de verbrandingstemperatuur van het roet verlaagd word zodat het eerder verbrand.
jos
Oh daarom...!