Keukenblok en verplichte kastje

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Erik750SF
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 16:34
Locatie: Zuid oost Brabant

Keukenblok en verplichte kastje



Bericht door Erik750SF »

Ik ben bezig om zelf een buscamper in te richten heb het keukenblok nu klaar.
Er zitten twee afsluitbare kastjes in, en ik dacht dat dat voldoende zou zijn.
Maar nu heeft iemand tegen mij gezegd dat er nog twee extra kastjes in moeten, en dat de twee in het keukenblok daar niet voor meetellen.

Weet iemand of de belastingdienst dit accepteert?
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8458
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Keukenblok en verplichte kastje



Bericht door EasyBee »

Nou ga ik er vanuit dat je ook nog een zitgelegenheid en een slaapgelegenheid moet maken.
Meestal is dat gecombineerd te doen middels bedbankconstructie. Daaronder krijg je vanzelf ruimte voor dat andere kastje.
Trouwens: afsluitbaar wil ook niet meer zeggen dan dat er een deurtje in is dat open en dicht kan, afsluitbaar is dus niet van slot voorzien.
Keukenblok in onze Transit Mk2
keuken.jpg
keuken.jpg (63.01 KiB) 727 keer bekeken
Zitbank met daaronder dat andere afsluitbare kastje.
bank.jpg
bank.jpg (66.5 KiB) 727 keer bekeken
Bed
bed.jpg
bed.jpg (66.61 KiB) 727 keer bekeken
Alles conform eisen Belastingdienst. Er zitten maar 2 kastjes in. 1 keukenkastje en een kast(je) onder de opklapbare bedbank.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Keukenblok en verplichte kastje



Bericht door vanHooltje »

Wat een onzin, 1 kastje waar de spoelbak en gastel in zit zoals boven afgebeeld is voor de belasting voldoende.
Bed en tafel moet wel, laat je niets wijsmaken.
Grt vanHooltje.
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Keukenblok en verplichte kastje



Bericht door Kroppie »

en een leeg lucifersdoosje met een lange zijde aan een wand geplakt is ook een afsluitbare opberg ruimte, er staat nergens hoe groot die ruimte moet zijn. :o

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Erik750SF
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 16:34
Locatie: Zuid oost Brabant

Re: Keukenblok en verplichte kastje



Bericht door Erik750SF »

Ik heb een slaaphefdak en verder geen kastjes.
De kastjes in het keukenblok je zijn groot genoeg voor de watertanks en het gasflesje.
Ze sluiten met zo een knopje wat je kunt indrukken.
Zal binnenkort een foto plaatsen.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Keukenblok en verplichte kastje



Bericht door de Jonckheer »

Kroppie schreef:
zo 03 feb 2019, 16:26
en een leeg lucifersdoosje met een lange zijde aan een wand geplakt is ook een afsluitbare opberg ruimte, er staat nergens hoe groot die ruimte moet zijn. :o

jos
Er staat ook nergens dat een kastje leeg moet zijn dus een vol lucifersdoosje ergens opgeplakt mag ook. Kan trouwens nog knap makkelijk zijn in het geval je gasaansteker het laat afweten. :lol:
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Keukenblok en verplichte kastje



Bericht door henk en lila »

Ik vind overigens dat je je medemens en dus ook de RDW keurmeester serieus moet nemen dus laten we nou eens ophouden over dat lucifers-doosje. :wink:
Schroef er gewoon even een kastje in. Ik had er één van de kringloop met klapblad voor 10 euro. Zo'n ziekenhuis-achtig ding. Was meteen mijn tafelblad geregeld. Doet het ook beter op de foto's voor de belastingdienst dan een lucifers-doosje.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Keukenblok en verplichte kastje



Bericht door 't Busje »

Het is toch ook handiger dat je spullen in kastjes opgeborgen zijn dan dat ze los rondslingeren.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie