Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce
- nicolasfirst
- Berichten: 258
- Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
- Locatie: Westerbork
Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce
Welk type zonnepaneel heb jij? Hoeveel Wp? Deze lijkt sterk op wat ik heb.
Groet,
Nico
Groet,
Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..
Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce
Dit zijn de specificaties van het zonnepaneel
Forum verlaten.
- nicolasfirst
- Berichten: 258
- Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
- Locatie: Westerbork
Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce
Mijn zonnepaneel is een Faraday Camper 120Wp met een XTRA1210N MPPT laadregelaar.
https://independentsolarsolutions.nl/nl ... mper-120wp
Groet,
Nico
https://independentsolarsolutions.nl/nl ... mper-120wp
Groet,
Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..
Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce
Ik zie ook wat bekende dingen
Ben benieuwd of ze bij de keuring nog moeilijk doen over de remvertraging. In het verleden gingen er geruchten dat een auto beneden de 2500 kg onder bepaalde voorwaarden niet meer tot camper gekeurd konden worden. Zie: viewtopic.php?f=1&t=8455180&start=59
Maar als ik kijk op http://www.minicamper.nl/auto/voorraad.htm zou het voor de Ford Connect geen probleem zijn.
Ik had nog een oplossing opgeschreven voor inregenen via het klapdak zie viewtopic.php?t=8441380 Maar misschien is het huidige klapdak ondertussen verbeterd?
En doppen van een melkpak passen inderdaad op de bouten in het dak. Zie: viewtopic.php?t=8437237&start=84
Ben benieuwd of ze bij de keuring nog moeilijk doen over de remvertraging. In het verleden gingen er geruchten dat een auto beneden de 2500 kg onder bepaalde voorwaarden niet meer tot camper gekeurd konden worden. Zie: viewtopic.php?f=1&t=8455180&start=59
Maar als ik kijk op http://www.minicamper.nl/auto/voorraad.htm zou het voor de Ford Connect geen probleem zijn.
Ik had nog een oplossing opgeschreven voor inregenen via het klapdak zie viewtopic.php?t=8441380 Maar misschien is het huidige klapdak ondertussen verbeterd?
En doppen van een melkpak passen inderdaad op de bouten in het dak. Zie: viewtopic.php?t=8437237&start=84
- nicolasfirst
- Berichten: 258
- Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
- Locatie: Westerbork
Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce
@jan
Als je in die voorraad lijst kijkt staat onze OpelCombo erin als Fiat Doblo
Het hefdak dat er bij ons op staat is een standaard hefdak van Reimo. Achter de hor zit een flap geritst van hetzelfde materiaal als de rest van het hefdak. Hoe zich dat als waterkerend of waterdicht zal tonen moet gaan blijken in de praktijk.
Ik heb bij een Britse T6 bezitter gezien dat er een speciale afscherming bestaat die goed beschermt tegen slechte weersomstandigheden. Desnoods ga ik zelf iets fabriceren mocht dat nodig zijn.
Groet,
Nico
Als je in die voorraad lijst kijkt staat onze OpelCombo erin als Fiat Doblo
Het hefdak dat er bij ons op staat is een standaard hefdak van Reimo. Achter de hor zit een flap geritst van hetzelfde materiaal als de rest van het hefdak. Hoe zich dat als waterkerend of waterdicht zal tonen moet gaan blijken in de praktijk.
Ik heb bij een Britse T6 bezitter gezien dat er een speciale afscherming bestaat die goed beschermt tegen slechte weersomstandigheden. Desnoods ga ik zelf iets fabriceren mocht dat nodig zijn.
Groet,
Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..
Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce
Voor wat betreft de remvertraging schijnt dat per RDW-vestiging te verschillen. Je moet aantonen dat de camper dezelfde remvertraging heeft als de personenautoversie. Die verklaring zou te krijgen zijn bij Ford. Ga ik nog eens navragen.
Forum verlaten.
Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce
Je hebt je dus al aardig geinformeerd.
Hou je nog rekening met het gewicht voor de keuring? Ik zie dat PR-013-P (ook een Connect) leeg 1790 kg is. Bij mij is dat 1550 kg. Scheelt toch 3 klassen. Vind dit trouwens wel veel op zijn klein campertje. Misschien dat dit ook nog scheelt per keuringstation.
Hou je nog rekening met het gewicht voor de keuring? Ik zie dat PR-013-P (ook een Connect) leeg 1790 kg is. Bij mij is dat 1550 kg. Scheelt toch 3 klassen. Vind dit trouwens wel veel op zijn klein campertje. Misschien dat dit ook nog scheelt per keuringstation.
Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce
De Connect is leeg 1560kg...... Gewogen bij import. Komt dus aardig overeen. Wat weegt je camper nu? 100-150kg bouw je snel al in.
Forum verlaten.
Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce
Toen ik hem bij de RDW als camper liet keuren woog mijn camper 1550 KG leeg. Ik had hem toen zo licht mogelijk gemaakt. Dat was wel met airco, elektrische ramen enz. maar zonder huidhoudaccu, koelbox enz.
Mijn meubels zijn opgebouwd uit een houten frame van 18x18 mm balkjes met triplexplaten van 3,6 mm dik. Dat weegt bijna niks, maar met een doos constructie wordt het stevig genoeg.
De zware dingen die er bij zijn gekomen zijn: huishoudaccu, koelbox, kachel, trekhaak, reservewiel. Maar alles bij elkaar zal het minder dan 100 kg zijn. Zo veel past er niet in deze ruimte. Er mocht nog 710 kg bij. Dus ook onderweg ben ik niet te zwaar.
Mijn meubels zijn opgebouwd uit een houten frame van 18x18 mm balkjes met triplexplaten van 3,6 mm dik. Dat weegt bijna niks, maar met een doos constructie wordt het stevig genoeg.
De zware dingen die er bij zijn gekomen zijn: huishoudaccu, koelbox, kachel, trekhaak, reservewiel. Maar alles bij elkaar zal het minder dan 100 kg zijn. Zo veel past er niet in deze ruimte. Er mocht nog 710 kg bij. Dus ook onderweg ben ik niet te zwaar.
Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce
Helaas is de voorgenomen 'hele week' werken aan de camper gereduceerd tot 2 dagen. Ik mocht weer aan het werk ivm incidenten. Toch wel weer wat vorderingen gemaakt.
Allereerst de ringen en RVS bouten op het dak afgedekt met Polymax en melkpakdoppen . Dank voor de tip!
Verder met isoleren en de wanden
Allereerst de ringen en RVS bouten op het dak afgedekt met Polymax en melkpakdoppen . Dank voor de tip!
Verder met isoleren en de wanden
Forum verlaten.
Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce
Pas achteraf gelezen dat deze goedkope chinese panelen het meestal niet lang volhouden.
- Bijlagen
-
- Ik heb het opgevuld met dobbelstenen en daarop eerst nog een kanaalplaat (zie ook Mickelmoen)
- DSC00921-small.JPG (70.77 KiB) 1233 keer bekeken
-
- Daar bovenop het paneel. (Foto was echt recht op. probeer maar met rechts-klikken en afbeelding bekijken)
- DSC01021-small.JPG (73.46 KiB) 1233 keer bekeken
Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce
Ach, de iPhone komt ook uit China . Ik heb een Chinees flexibel paneel al 3,5 jaar op een schuurtje liggen. Werkt nog perfect. Even afwachten wat het op de camper doet.
Forum verlaten.
Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce
Afgelopen weken een beetje aan het stoeien geweest met de indeling. Dit zou het moeten worden. Hoogte van de bank gaat van 35 naar 33cm en nog wat kleine aanpassingen.
De Whale gaskachel had ik oorspronkelijk gepland in de hoek van de bankkast bij de bestuurdersstoel. Helaas is er onder de Ford daar geen ruimte om de in- en uitlaat veilig te monteren. Dus nu maar geplaatst ter hoogte van de linkerwielkast.
De Whale gaskachel had ik oorspronkelijk gepland in de hoek van de bankkast bij de bestuurdersstoel. Helaas is er onder de Ford daar geen ruimte om de in- en uitlaat veilig te monteren. Dus nu maar geplaatst ter hoogte van de linkerwielkast.
Forum verlaten.
Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce
Ford van 5.5 jaar oud en toch al deze roestvorming aan de achterbumper. Nieuwprijs 65 euro (excl. spuitwerk), dus gaan we deze vervangen.
Achterkant ziet er verder nog prima uit.
Stroken Forex op het dak gelijmd voor het zonnepaneel.
Achterkant ziet er verder nog prima uit.
Stroken Forex op het dak gelijmd voor het zonnepaneel.
Forum verlaten.