Op welk moment BPM betalen bij invoer?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 230
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:46
Locatie: Geldrop

Re: Op welk moment BPM betalen bij invoer?



Bericht door Eric »

Hoi Willem,

Er wordt pas een kenteken afgegeven als je het BPM bedrag hebt betaald. Ik denk persoonlijk niet dat als je hem nu laat keuren ze een kenteken reserveren totdat je de bpm hebt voldaan.

Succes Eric
Eura Mobil Terrestra T 700 EB 3.0 JTD
Gebruikersavatar
DucatoL3H2
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 19 sep 2018, 19:50

Re: Op welk moment BPM betalen bij invoer?



Bericht door DucatoL3H2 »

Er wordt pas een kenteken afgegeven als je het BPM bedrag hebt betaald. Ik denk persoonlijk niet dat als je hem nu laat keuren ze een kenteken reserveren totdat je de bpm hebt voldaan.
Niet geheel waar.
Het ligt eraan welk type kenteken je neemt.
Zolang je de Bus als bus registreert en niet als "campeerauto" dan hoef je helemaal geen BPM te betalen.
Een "bedrijfsbus" ook particulier op naam is 100% BPM vrij.
Ik heb de Fiat Ducato ingevoerd en als bus op kenteken gezet.
BPM was "nul".

Pas als je de bus laat omkeuren tot camper betaal je BPM.
Na de RDW keuring moet je BPM aangifte doen.
Pas als je de BPM aangifte hebt gedaan (en betaald) geeft de belastingdienst vrijgave aan het RDW om een campeerauto kenteken af te geven.
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Op welk moment BPM betalen bij invoer?



Bericht door WoutvanAken »

In een stalling of loods is een gestald voertuig vrijwel nooit verzekerd. De eigenaar van de stalling zou hier een enorm hoge premie voor
moeten betalen.
Wanneer je dus verzekerd wil zijn voor brand, diefstal of andere beschadigingen moet je de auto zelf casco verzekeren.
Zoals gezegd is WA niet nodig wanneer er nog geen kenteken is of de auto geschorst is.
Het gebeurt nog wel een dat er een loods met bijv. oldtimers afbrand, dan ben je als eigenaar van de oldtimer de pineut, mits je een casco verzekering
hebt.
Het kan nog gekker; je bent in de stalling aan je camper aan het bouwen en er ontstaat in jouw camper brand door bijv. kortsluiting waardoor de gehele stalling afbrand. Wanneer aangetoond kan worden dat de brand in jouw camper is ontstaan wordt je aansprakelijk gesteld voor de gehele schade.
Dan ben je blij wanneer je een WA verzekering hebt. Beetje doemdenken natuurlijk maar het is volgens mij mogelijk.
Wout.
Plaats reactie