Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Cee Pee »

Als ik weten wil of er prik op de paal staat gebruik ik deze

Afbeelding

zie je ook gelijk of de juiste prik uit de paal komt. :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22713
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Mijn oventje zegt "piep" wanneer de electronen de camper binnen wandelen, en de klok daarvan gaat op 01:00 staan en begint te lopen. Kan ik zelfs zien hoelang ie aan de paal staat. Dat is heel handig, al weet ik nog niet waarom..
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

toch wel een spannend en prikkelend onderwerp dat stroom gebeuren. :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door trabbart »

vandaag een setje hulpveren geplaatst onder de ducato 280 die redelijk doorhing. er heeft ooit een luchtbalg onder gezeten maar die was volledig weggerot , de balg dan.
staat nu 4 a 5 cm hoger achteraan met 4 veren en dat voel je goed.
volgende week 4 nieuwe schokdempers, waterpomp, distributieriem, brandstoffilter, motorsteunen , en nog wat spul . vrijdag en zaterdag eerste rit gemaakt naar de kust een goeie 250 km heen en weer. geslapen met zicht op zee, gekookt en afwas gedaan , prachtig weer aan zee,,,,, twas zalig !
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FredV »

@kroppi
Ja hoor! Pak gewoon de polen beet! En of je dat nu aan het begin of aan het eind van de kabel doet: de opdonder blijft dezelfde:lol3:
Knibbel
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door isoplus »

Mits er spanning op staat en er stroom gaat lopen!
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FredV »

trabbart schreef:vandaag een setje hulpveren geplaatst onder de ducato 280 die redelijk doorhing. er heeft ooit een luchtbalg onder gezeten maar die was volledig weggerot , de balg dan.
staat nu 4 a 5 cm hoger achteraan met 4 veren en dat voel je goed.
volgende week 4 nieuwe schokdempers, waterpomp, distributieriem, brandstoffilter, motorsteunen , en nog wat spul . vrijdag en zaterdag eerste rit gemaakt naar de kust een goeie 250 km heen en weer. geslapen met zicht op zee, gekookt en afwas gedaan , prachtig weer aan zee,,,,, twas zalig !
Alles zelfwerkzaamheid?
Knibbel
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

FredV schreef:
zo 14 okt 2018, 13:42
@kroppi
Ja hoor! Pak gewoon de polen beet! En of je dat nu aan het begin of aan het eind van de kabel doet: de opdonder blijft dezelfde:lol3:
Een Poolse kabel?
Een kabel met polen?
Of een Pool met een kabel?

Wordt er niet duidelijker op zo :mrgreen:
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
PDJ

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PDJ »

trabbart schreef:
zo 14 okt 2018, 13:41
vandaag een setje hulpveren geplaatst onder de ducato 280 die redelijk doorhing. er heeft ooit een luchtbalg onder gezeten maar die was volledig weggerot , de balg dan.
staat nu 4 a 5 cm hoger achteraan met 4 veren en dat voel je goed.
Welke hulpveren heb je eronder gezet?
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door trabbart »

PDJ schreef:
zo 14 okt 2018, 14:13
trabbart schreef:
zo 14 okt 2018, 13:41
vandaag een setje hulpveren geplaatst onder de ducato 280 die redelijk doorhing. er heeft ooit een luchtbalg onder gezeten maar die was volledig weggerot , de balg dan.
staat nu 4 a 5 cm hoger achteraan met 4 veren en dat voel je goed.
Welke hulpveren heb je eronder gezet?
heavy duty hulpveren van MAD met tuv , prijzen varieren op redelijk wat websites, ik vond ze voor 238 euro gratis verzending bij easy carparts .goedkoper kan maar wees zeker dat je de heavy duty hebt!!! vrij snel geleverd , plaatsing op een uur gefixed. je moet wel wat blokken hebben en een goeie potkrik om de achterkant goed hoog te zetten, ik moest de veren nog wat indrukken om ze ertussen te krijgen maar dat ging net.
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door trabbart »

FredV schreef:
zo 14 okt 2018, 13:46
trabbart schreef:vandaag een setje hulpveren geplaatst onder de ducato 280 die redelijk doorhing. er heeft ooit een luchtbalg onder gezeten maar die was volledig weggerot , de balg dan.
staat nu 4 a 5 cm hoger achteraan met 4 veren en dat voel je goed.
volgende week 4 nieuwe schokdempers, waterpomp, distributieriem, brandstoffilter, motorsteunen , en nog wat spul . vrijdag en zaterdag eerste rit gemaakt naar de kust een goeie 250 km heen en weer. geslapen met zicht op zee, gekookt en afwas gedaan , prachtig weer aan zee,,,,, twas zalig !
Alles zelfwerkzaamheid?
alles zelf , ja . das het voordeel van die oudere voertuigen, simpele mechaniek alles bereikbaar.
distributieriem heb ik nog nooit gedaan , dat duurt dan allemaal wat langer , maar uiteindelijk komt dat wel in orde.
ook de paravent gaat vervangen worden , de ruit eruit en er weer in met nieuw rubber. waarschijnlijk bestel ik een nieuwe ruit. oja,, ik vind en vond natuurlijk al veel info op dit forum.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door veetee »

mama schreef:
zo 14 okt 2018, 13:31
Als je naar het controlepaneel van je camper kijkt , weet je ook of je stroom van de wal hebt of niet , daar heb ik géén lampje in de stekker voor nodig .
Klopt, maar dan moet je eerst 30 meter terug lopen naar je camper. Nu steek je de stekker in de paal en je weet het gelijk... :D
Laatst gewijzigd door veetee op zo 14 okt 2018, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Ga de stroom nou niet verstoren met húlpveren! :P
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door veetee »

Ik mistte een pagina... heb het maar even aangepast. :wink:
Plaats reactie