Oven of niet?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Oven of niet?



Bericht door isoplus »

Jan en Simonne schreef:
di 28 aug 2018, 13:42
Geen oven hier.
Ik wilde hem niet boven de koelkast.
Ik kan me niet voorstellen, dat het goed is, om regelmatig 3 kwartier 200 graden vlak onder het dak te hebben.
Vooral niet, toen ik een paar jaar terug hier las, dat het dak bol ging staan boven iemands oven.
Ja, dat geval mag je niet als voorbeeld nemen, deze oven had de vorige eigenaar zelf in laten bouwen en was dus niet door de camperbouwer(Hymer) ingebouwd.
Is toch wel bijzonder nu moet ik op mijn oude dag Hymer nog gaan verdedigen :-B
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Oven of niet?



Bericht door hwendt »

Ik lees veel over bakken van afbakbroodjes... zal dus wel een gezamenlijke prioriteit zijn.
Wij rijden 20 jaar camper. Nog nooit een oven gemist. Afbakbroodjes gewoon in een hoge koekenpan met een roostertje onderin. Zo nodig deksel op een kier dan kan het vocht weg,
Ja er is meer maar ook Pizza gaat prachtig op deze manier.. en zelfs patat bakt prima in een koekenpan. Ja even er bij blijven en schudden maar verder makkelijk op die manier.
Dus als broodjes afbakken en een Pizza de belangrijkste reden is hoef je geen oventje te hebben. Wil je meer ? Ja dan kan het makkelijk zijn zeker nu er ovenkroketten , bitterballen enz te koop zijn.
Heb je ruimte en je wil je meer ? Gewoon doen.
Ben je klein met je campertje ? zonde van de ruimte en niet doen dus..

Hugo
sardonis
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 18:34
Locatie: N51 02.572 E5 34.944

Re: Oven of niet?



Bericht door sardonis »

.
Laatst gewijzigd door sardonis op wo 05 sep 2018, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
doffud
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 10:19

Re: Oven of niet?



Bericht door doffud »

Leuk om dit te lezen. Ik ben vorige maand met de kleindochters weggeweest en heb toen de airfryer meegenomen.
Lekker broodjes in gebakken en ook de frites viel in goede aarde.
Werkt prima als er genoeg ampères voor handen zijn.

Dick


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groet,
Dick



Hymer B-514 SL 3 liter automaat uit 2011 op FIAT Ducato onderstel.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Oven of niet?



Bericht door de Jonckheer »

Ik zou mezelf de vraag stellen: "gebruik ik thuis vaak een oven?" Bij nee, waarom denk je dan dat dat in de camper anders zou zijn? Wij gebruiken de combimagnetron thuis niet veel en zo is het ook in de camper waar precies dezelfde zit ingebouwd. Nu hebben wij ruimte zat maar ik kan mij voorstellen dat een kastje minder nogal lastig kan zijn in een kleinere camper. Ik denk dat je zelf wel in kunt schatten of je een oven vaak, gemiddeld of weinig zult gaan gebruiken.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Oven of niet?



Bericht door B1gcheese »

Een oven stond niet op ons wensenlijstje voor de nieuwe camper en die zit er ook niet in. We hebben wel altijd een Omnia wonderpannetje mee en die wordt gebruikt voor het afbakken van broodjes. Ideaal ding.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Oven of niet?



Bericht door iSonic »

Wij hebben een klein electrisch oventje waar we prima broodjes mee kunnen afbakken. Meer hebben we ook niet nodig.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Oven of niet?



Bericht door djurre1980 »

Ik lees hier wat over dat er uit de oven lucht komt?
Uit die van mij komt geen lucht, is een gasoven.
Het enige nadeel is dat het RVS greepje van het kastje er boven loeiheet wordt doordat deze vlak boven het roostertje van de oven zit waar warme lucht uit komt, maar niet uit blaast.
Gebruikersavatar
trotamundos
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 9:53

Re: Oven of niet?



Bericht door trotamundos »

sardonis schreef:
di 28 aug 2018, 16:18
Heb het hier nog zien passeren maar in huis hebben we de airfryer en dat lijkt me ook zeer handig om de kleinere versie mee te nemen.
Bakt zeler zo goed als een oven en gaat veel sneller.
Als Belg uiteraard ook handig als vervanger van de frietpot.
Afgelopen vakantie hebben we deze ook meegenomen naar Oostenrijk en werd iedere dag gebruikt.
Wij hebben het oventje en frituurpan vervangen door een 1000 watt airfryer geweldig!! Van De beroemde broodjes passen er precies twee in daartussen twee eitjes wel even een gaatje in prikken 8 minuten en je broodje inclusief eitje zijn klaar
Gebruikersavatar
Vanilla
Berichten: 272
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 18:28
Locatie: zandvliet/Belgie
Contacteer:

Re: Oven of niet?



Bericht door Vanilla »

In onze eerste camper stond een oven. Ik had er niet direct een wild idee over Maar toen de camper naar de eeuwige jachtvelden voor campers moest heb ik als eerste mijn oven eruit laten halen. Ik zou niet meer zonder oven willen. 8 maanden per jaar leven we in onze camper dus we leven zoals thuis en ik gebruik de oven veel en voor alles
http://www.zonzoekers.be
Mijn thuis is waar mijn camper staat
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Oven of niet?



Bericht door Sjaak en Marja »

deze vraag komt op mij over als: "Wie heeft er in de camper een koelkast en voor wat word deze gebruikt"?
Nu alle gekheid op een :-B
Wij hebben een losse oven in de garage staan van de camper en bakken hier broodjes in af.
Lasagne, hartige taart en al wat meer.
Nu wilde ik in de volgende camper (deze die we nu hebben)heel graag een vaste oven, zou zo fijn zijn.
Nu wil het geval dat deze Hymer aan alle wensen voldeed behalve, u raad het al....
Nu weer met de losse oven, en ik moet u zeggen, na alles wat ik heb gehoord over een vaste oven, ben ik blij.....dat ie er niet vast in zit.
Wat denk je o.a als het bloed heet is in de camper en je oven staat ook nog eens aan....
Voor ons/ mij niet...ons losse oventje staat buiten te werken en kan alle warmte buiten kwijt.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Oven of niet?



Bericht door djurre1980 »

Mwa, ik weet niet hoe het bij anderen is, maar ik merk niet dat de temperatuur in de camper omhoog gaat als de oven aan staat.
Er komt bij mijn gasoven ook minimaal warmte uit, en het glas kan je aanraken.
Enige wat heet wordt is het RVS greepje van het kastje boven de oven, maar die zit vlakbij het roostertje van de oven.
Maar temperatuurstijging in de camper bij gebruik gasoven? nee, ook niet als het al heet is in de camper.
Gebruikersavatar
pschreur
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 18:22
Locatie: Apeldoorn

Re: Oven of niet?



Bericht door pschreur »

Wij gebruiken nu al een tijdje deze: https://www.coleman.com/camp-oven/2000016462.html, ideaal en werkt echt super. En hij kan op elk gasstel en is heel klein op te vouwen.

Toch erg handig als je op plaatsen staat waar geen bakker in de buurt is.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan.

LMC Liberty 6400sa
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Oven of niet?



Bericht door Johny_Boy »

Leuk dit topic! Zo leer je weer wat bij ... want ...

Wij hebben thuis (nog) geen Airfryer, maar voor de camper lijkt het mij ideaal! Heb daar dus nooit aan gedacht en door de schrijvers in dit topic op het idee gebracht. Bedankt! 🤗👍🏼

Bij het samenstellen van de camper wilden we wel graag een oven, maar bij het letten op het totaal gewicht van de camper, hebben we het niet gedaan. Wij zijn dan ook geen echte ovengebruikers ... (Alleen broodjes/pizza's)

De Airfryer is een goed vervanger..., lees ik nu ...😎
Vriendelijke groet,
John en Indy
Plaats reactie