WiFi versterker

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: WiFi versterker



Bericht door Kubo »

Onbekend maakt onbemind.
Tevreden met je iPhone 4s houden zo. :wave:
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: WiFi versterker



Bericht door PE1OPQ Theo »

Soms moet je een leer curve door maken om tot deze conclusie te komen.
Zeker nu in de EU (buiten de EU dus niet) de kosten gelijk zijn getrokken.
Dus hier ook na jaren met een rocket op pad te zijn geweest, dit jaar een MiFi gekocht.
De rocket heeft zijn werk perfect gedaan al die jaren, maar nu toch een MiFi.

Theo
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: WiFi versterker



Bericht door FredV »

Als je 4G krijgt is dat prima! Regelmatig niet meer dan 3G en bijv. wat ik vaak in Dld meemaak niet meer dan ..E..
Vergeet dan de voetbal maar.
Knibbel
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: WiFi versterker



Bericht door Huub56 »

Als je in Duitsland bent met Nederlands abonnement kun je kiezen welke provider dus o2 telecom of Vodafone daar zit altijd wel een bij met 4 of 3G, zit je bij KPN dan kiest hij als hij op automatisch staat altijd O2 als die beschikbaar is en die heeft vaak alleen E dus zelf zoeken kan vaak wel 3 of 4G opleveren
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: WiFi versterker



Bericht door FredV »

Nou vergeet het maar: ikzelf met mijn zakelijke Vodafone, mijn vrouw met Telfort/KPN en mijn Duitse buren met verschillende DUITSE providers hebben hetzelfde probleem. M.a.w. er valt dus weinig te kiezen! Het ligt aan de omgeving en de daar beschikbare masten.
Knibbel
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: WiFi versterker



Bericht door Camperic »

Het is inderdaad nog niet altijd ideaal vanwege beperkte dekking / signaal, maar afgelopen vakantie 2x prima een F1-race kunnen kijken op de camping via 3G/4G :D
De schotel is van het dak af en komt er ook niet meer op!
Wel jammer dat ik de 20GB van mijn KPN-abonnement niet kan delen met een 2e datasim, zodat het altijd via mijn iPhone moet.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: WiFi versterker



Bericht door Mickel Moen »

@Jielus,

Zoals alles heeft ook dit Met persoonlijke omstandigheden en keuzes te maken.

Om in jouw vergelijking mee te gaan. Je kunt voor €1500 een diesel of gas verwarming installeren, maar met een elektrisch keramische kacheltje voor €50 kun je heel wat keren voor die €1500 aan de paal staan. Het is maar net wat bij jouw wensen en mogelijkheden past.

Mijn telefoon heeft een zakelijk abonnement. Het is niet de bedoeling, dat ik daar uitgebreid mee ga internetten op vakantie. Mijn vrouw heeft om te bellen prepaid. Het meest gebruikt ze haar telefoon met WiFi op haar werk, thuis en in de bus.

Daar staat de EZwi-fi continu aan. Aangezien ik bij Xs4all zit, beschik ik over een datasim met een “gratis” maandelijkse 500mb op volle snelheid en daarna onbeperkt op beperkte snelheid. 128/64. vergelijkbaar Met de KPN onbeperkt prepaidbundel. Het is een beetje afhankelijk van locatie en tijdstip, maar gemiddeld voldoende om de fora te lezen, de NOS app te volgen en als het al eens traag is de Teletext app, het weerbericht, WhatsApp en mijn mail. Daarnaast nog het actueel houden van de navigatie.

Twee iPads en twee iPhones hebben dus middels de dongle op de EZ continu Internet. Op mijn huidige reis door Zweden en Finland heb ik gemiddeld denk ik per vier overnachtingen gratis Internet van een camping. Dan doe ik het wat grotere werk als het plaatsen van foto’s op mijn blog en het uploaden van foto’s naar de cloud. Zeer vaak komt het voor, dat ik Met een iPad geen verbinding kan maken met het netwerk van de camping en met de EZ dus wel. Overigens probeer ik het eerste niet eens meer, aangezien ik dus de voorkeur geef om de verbinding Met de EZ te maken, zodat meteen alle apparaten verbonden zijn.

Zo heb ik het hele jaar door Internet in de bus, zonder dat het mij een cent extra kost. Verbindingen Met een betaalde captive portal sla ik dus over.

Zo maakt een ieder zijn/haar keuzes.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op vr 24 aug 2018, 18:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: WiFi versterker



Bericht door jielus »

Dat delen moet wel kunnen, alleen moet de andere sim ook een abonnement zijn. We hopen op een 2e sim voordat we vertrekken, dan hebben meer dan 1 Gb per dag!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: WiFi versterker



Bericht door Mickel Moen »

De kortste weg is thuis blijven. De langste weg onbepaald en daar zit heel wat tussenin.

Update vrijdag 24.08 - 18.08 uur.
Dit was mijn reactie op de posting van Jielus hier vlak boven. Hij heeft gemeend zijn posting te moeten aanpassen. Een beetje kinderachtig. Postings pas je aan omdat je er taalfouten in hebt of inhoudelijke fouten, voordat daar iemand op gereageerd heeft.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op vr 24 aug 2018, 18:24, 5 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: WiFi versterker



Bericht door FredV »

Zo is het maar net. Met mijn 100GB


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Knibbel
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: WiFi versterker



Bericht door FredV »

Dat ging dus mis.
Met mijn 100 Gb p/maand en mijn 3 extra data simkaartjes prefereer ik meestal het gebruikersgemak- en de betere verbinding van mijn EZ; die ik toch al had.
Ieder zijn ‘meug’ toch!
Knibbel
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: WiFi versterker



Bericht door DynaDetty »

Waarom staat dit draadje bij Navigatie?
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: WiFi versterker



Bericht door Mickel Moen »

Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: WiFi versterker



Bericht door Vertrokken2 »

jielus schreef:
do 23 aug 2018, 16:46
Niet relevant!
Vervelende vent!
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie