vering
Re: vering
En dan: op naar carsupport.
Ik vermoedt dat je camper dan ook behoorlijk moet "waggelen" met zulke slappe veren.
En: inderdaad, hulpveren zijn voor bijstand, de bladveren moeten goed zijn
Ik vermoedt dat je camper dan ook behoorlijk moet "waggelen" met zulke slappe veren.
En: inderdaad, hulpveren zijn voor bijstand, de bladveren moeten goed zijn
Re: vering
Hallo, met mijn bus camper ook bij carsupport geweest. Bij mij ruste de achtervering ook op de aanslag vd stoot rubbers, met als gevolg geen dynamisch veer gedrag maar gestoot.
Dit moet af fabriek al zo zijn geweest. Gemeten blijf ik ruim onder het totaal gewicht.
Maw af fabriek (Adra) is ie met de verkeerde veren uitgerust
Ook voor vond ik hem te laag liggen , hier 1 a 1,5 cm ruimte voordat ie op de stootrubber kwam.
Uiteindelijk, achter een spiraalveer extra in het midden om het stootrubber, en sterkere veren voor.
De reden dat ik bij carsupport ben gegaan is dat ze daar de veren zelf maken en meten en selectief toepassen.
Vervolgens wordt per wiel het gewicht gemeten, en daarop de nieuwe veer berekend.
Dus wiellast verschillen worden verdisconteerd, bij mij bv met gasflessen en watertank aan een kant. Hun werk methode sprak me enorm aan
Resultaat voor en achter 5cm omhoog.
Een wereld van verschil in veergedrag.
Dit moet af fabriek al zo zijn geweest. Gemeten blijf ik ruim onder het totaal gewicht.
Maw af fabriek (Adra) is ie met de verkeerde veren uitgerust
Ook voor vond ik hem te laag liggen , hier 1 a 1,5 cm ruimte voordat ie op de stootrubber kwam.
Uiteindelijk, achter een spiraalveer extra in het midden om het stootrubber, en sterkere veren voor.
De reden dat ik bij carsupport ben gegaan is dat ze daar de veren zelf maken en meten en selectief toepassen.
Vervolgens wordt per wiel het gewicht gemeten, en daarop de nieuwe veer berekend.
Dus wiellast verschillen worden verdisconteerd, bij mij bv met gasflessen en watertank aan een kant. Hun werk methode sprak me enorm aan
Resultaat voor en achter 5cm omhoog.
Een wereld van verschil in veergedrag.
Laatst gewijzigd door Bob47 op di 21 aug 2018, 17:32, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41
Re: vering
En on België heb je daar dure attesten voor nodig of je geraakt NOOIT door de keuring,pfff
Re: vering
Het gewicht per as zou ik niet weten, hoe kom je dat te weten?
Het totaal gewicht mag 3000 kg zijn. Dus hou ik nog 700 kg over, excl. de koelkast.
Zo op het oog heeft de garage niets gezien wat niet goed was. Wat misschien belangrijker is, de bus had bij aanschaf een kilometerstand van slechts 58.000 km op de teller. Dus versleten...?
Het totaal gewicht mag 3000 kg zijn. Dus hou ik nog 700 kg over, excl. de koelkast.
Zo op het oog heeft de garage niets gezien wat niet goed was. Wat misschien belangrijker is, de bus had bij aanschaf een kilometerstand van slechts 58.000 km op de teller. Dus versleten...?
Re: vering
Twee keer wegen. 1x hele bus, 1x alleen voor- of achteras.patras schreef:Het gewicht per as zou ik niet weten, hoe kom je dat te weten?
De rest is lagere school werk
Re: vering
De gegevens van een auto met Nederlands kenteken vind je hieronder. Dus ook de toegestane asdrukken.
https://ovi.rdw.nl/
Als je wilt weten wat de werkelijke gewichten zijn moet je langs een weegbrug rijden.
Laatst gewijzigd door javanes op di 21 aug 2018, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: vering
max gewicht op vooras (1) en op achteras(2) staat op kenteken, en weeg je door te wegen met b.v de voorwielen net buiten de weegbrug , wat je dan meet is het gewicht op de achteras, gewicht op vooras meet je met de achterwielen niet op de weegbrug, zo kan je ook het gewicht links of rechts of per wiel wegen
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: vering
Ik zal eens kijken naar een weegbrug in mijn omgeving.
Misschien een overbodige vraag, vanwege schaarste...
Is er iemand die een adres weet voor een bijrijdersstoel, voor een Peugeot Boxer/Ducato/Jumper (2011)? Of misschien een tip om dit op een andere manier op te lossen? Ik ga er toch vanuit dat er meer mensen zijn die hun 2-zits bankje omgeruild hebben voor een losse stoel?
Ik woon in het oosten van het land, niet zover van de Duitse grens. Misschien dat iemand een adres weet voor bijrijdersstoelen in Duitsland?
Misschien een overbodige vraag, vanwege schaarste...
Is er iemand die een adres weet voor een bijrijdersstoel, voor een Peugeot Boxer/Ducato/Jumper (2011)? Of misschien een tip om dit op een andere manier op te lossen? Ik ga er toch vanuit dat er meer mensen zijn die hun 2-zits bankje omgeruild hebben voor een losse stoel?
Ik woon in het oosten van het land, niet zover van de Duitse grens. Misschien dat iemand een adres weet voor bijrijdersstoelen in Duitsland?
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
- Locatie: Herentals (B)
Re: vering
zitten er nu de enkel bladveren onder of een dubbel pakket?
in de dubbel pakket zijn nog 2 types mogenlijk,1x recht(onderzijde) en 1x gebogen(bovenzijde)
of 2x gebogen (maxi versie)
de zwaardere pakket bladveren kan je gewoon monteren,wel samen met de schokdempers.
gr Glen
in de dubbel pakket zijn nog 2 types mogenlijk,1x recht(onderzijde) en 1x gebogen(bovenzijde)
of 2x gebogen (maxi versie)
de zwaardere pakket bladveren kan je gewoon monteren,wel samen met de schokdempers.
gr Glen
Re: vering
Glen,
weet niet of de vraag voor mij bedoeld is, maar bij mij is er achter, in het midden vd bladveer is een extra spiraalveer om het stootrubber gekomen. Die creeert 5cm extra ruimte.
weet niet of de vraag voor mij bedoeld is, maar bij mij is er achter, in het midden vd bladveer is een extra spiraalveer om het stootrubber gekomen. Die creeert 5cm extra ruimte.
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
- Locatie: Herentals (B)
Re: vering
Is een vraag aan de topicstarter,maar is geen probleem hoor
Ben ook al meerdere keren bezig geweest met verschillende leveranciers van extra spiraalveren of hulpluchtvering maar deze mogen in belgie niet omdat ze geen attesten kunnen geven die goed zijn voor de Belgische keuring ,ofwel elk jaar eronderuit en de keuring doen en dan terug onder...
zelf doen we wekelijks andere bladveer pakketten monteren (zowel van enkel naar dubbel en andersom) mensen die willen dat ze "zichtbaar" meer kunnen laden en dat hij iets hoger komt en soms ook van een dubbel pakket naar een enkel pakket voor meer comfort tijdens rijden.
gr Glen
Ben ook al meerdere keren bezig geweest met verschillende leveranciers van extra spiraalveren of hulpluchtvering maar deze mogen in belgie niet omdat ze geen attesten kunnen geven die goed zijn voor de Belgische keuring ,ofwel elk jaar eronderuit en de keuring doen en dan terug onder...
zelf doen we wekelijks andere bladveer pakketten monteren (zowel van enkel naar dubbel en andersom) mensen die willen dat ze "zichtbaar" meer kunnen laden en dat hij iets hoger komt en soms ook van een dubbel pakket naar een enkel pakket voor meer comfort tijdens rijden.
gr Glen
Re: vering
Misschien een foto, plaatsen van het probleem
Hier een Ducato, model 2018, kilometerstand 12.000, 3200kg MTM
lichtjes beladen, niet vertrekkensklaar.
zo ziet het er uit
Hier een Ducato, model 2018, kilometerstand 12.000, 3200kg MTM
lichtjes beladen, niet vertrekkensklaar.
zo ziet het er uit
Groeten Kampo
- Don Esteban
- Berichten: 1067
- Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
- Locatie: Limburg / Costa Brava
Re: vering
Jos, ik neem aan dat jouw kentekenbewijs nog geen formaat creditcard is? Bij mij staat n.l. geen gespecificeerde aslast op die card. Die staat wel op het ID plaatje op het motorblok. Bij mij 1: 1850kg 2: 2000 kg.max gewicht op vooras (1) en op achteras(2) staat op kenteken,
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Knaus SKY I 700 LX