Tol in Portugal: boetes starten bij € 125

Plaats reactie
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Tol in Portugal (boetes starten bij € 125)



Bericht door jielus »

gjvonk schreef:
vr 20 jul 2018, 8:18
Om van dat gedoe af te zijn, heb ik nu een Area badge voor F, ES, PT en I gekocht.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
En wat kost dat "gemakje" dan wel?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tol in Portugal (boetes starten bij € 125)



Bericht door Bob Diesel »

Daar vragen waar je hem aanschaffen kan
hier onder dus, met de gevraagde info

https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbe ... gal-italie
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Tol in Portugal (boetes starten bij € 125)



Bericht door Going »

on4avt schreef:
vr 20 jul 2018, 7:18
Voor TS ,is inderdaad de juiste manier van peage's in Portugal. Er zijn 2 systemen,
Je moet je registreren als je het land binnenrijdt op een zijstrook waar een camera staat en je kan daar je bankkaart laten registreren.
betalen gaat vanzelf. Als je op uw weg een ander systeem tegenkomt moet je dat natuurlijk gebruiken.
Het andere systeem is wel zo makkelijk.
Heb je je niet geregistreerd toen je de grens over ging, ga naar een postkantoor en koop een tolcard. Ze zijn in 5, 10, en 20 €. Eigenlijk is 5 voldoende. Als je de kaart registreert met je mobiel nummer, krijg je een SMS dat je tegoed niet voldoende is als meer totaal tol de dag is verreden. Dan ga je naar het internet en maak een soort "Mijn tol" aan. Daar kun je opwaarderen.
Let op. De tolcard registratie is 1 jaar geldig na laatste gebruik van de tolweg. De registratie in dat tijdsbestek aan de grens met de creditcard werkt dan niet. Het accepteert de card, maar bij afrekenen van gebruik neemt de tolcard registratie overhand.
Heb je per ongeluk op een tolweg gereden, haal binnen 2 werkdagen een tolcard op het postkantoor en registreer. Zo voorkom je een boete als ze die gaan uitdelen.
Van Silves naar de grens met mijn camper was dit jaar €21.00. ik denk dat het bedrag even veel was bij extra brandstof gebruik over de niet tolwegen in de Algarve. En kosten van rammelen over deze nu slechte wegen niet meegerekend.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tol in Portugal (boetes starten bij € 125)



Bericht door gjvonk »

on4avt schreef:Voor TS ,is inderdaad de juiste manier van peage's in Portugal. Er zijn 2 systemen,
Je moet je registreren als je het land binnenrijdt op een zijstrook waar een camera staat en je kan daar je bankkaart laten registreren.
betalen gaat vanzelf. Als je op uw weg een ander systeem tegenkomt moet je dat natuurlijk gebruiken.
Bij het registreren voor het automatische systeem ontstaat dus de verwarring: de teksten op de officiële borden wekken de verwachting dat dit systeem overal in Portugal voor alle auto's met een buitenlands kenteken geldt. Verder heb ik om voor mij volstrekt onduidelijke redenen via datzelfde systeem de afgelopen 2 jaar nog geen eurocent tol betaald...dat klopt dus ook niet!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Tol in Portugal (boetes starten bij € 125)



Bericht door NAWM »

Zijn er al personen beboet voor het niet betalen van tol op Portugese wegen?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tol in Portugal (boetes starten bij € 125)



Bericht door Bob Diesel »

Going schreef:
vr 20 jul 2018, 9:54
on4avt schreef:
vr 20 jul 2018, 7:18

Van Silves naar de grens met mijn camper was dit jaar €21.00. ik denk dat het bedrag even veel was bij extra brandstof gebruik over de niet tolwegen in de Algarve. En kosten van rammelen over deze nu slechte wegen niet meegerekend.
al is de N 125 minder van kwaliteit
21€ aan xtra brandstof is wel Heeeeeel veel naar de grens Castro marim
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Uitgeschreven

Re: Tol in Portugal (boetes starten bij € 125)



Bericht door Uitgeschreven »

Er is ook nog Google eer je op reis vertrekt !
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Tol in Portugal (boetes starten bij € 125)



Bericht door Going »

Bob Diesel schreef:
vr 20 jul 2018, 11:30
Going schreef:
vr 20 jul 2018, 9:54
on4avt schreef:
vr 20 jul 2018, 7:18

Van Silves naar de grens met mijn camper was dit jaar €21.00. ik denk dat het bedrag even veel was bij extra brandstof gebruik over de niet tolwegen in de Algarve. En kosten van rammelen over deze nu slechte wegen niet meegerekend.

al is de N 125 minder van kwaliteit
21€ aan xtra brandstof is wel Heeeeeel veel naar de grens Castro marim
Ach, het scheelt ruim 2uur via de tolweg tegenover de 125. Reken het maar uit.
Ik wilde het slechte weer voor blijven. Daarom nam ik de tolweg. Zonder zebra's, stoplichten, en rotondes schoot het lekker op. Echter bij Huelva begon het te storten wat niet stopte tot Totana onder Murcia. Daar was zondag ochtend in de kerk een speciale gebedsdienst voor regen. De regen was rondom maar bereikte nooit Totana.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tol in Portugal (boetes starten bij € 125)



Bericht door gjvonk »

Going benoemt precies wat ik ook tegen de Portugese binnenwegen heb, zeker die in de wat dichter bevolkte kuststrook...het schiet echt niet op en mooie stukjes worden even zo vaak afgewisseld met foeilelijke trajecten. Kruising? Verkeerslicht! Vier huizen aan weerszijden van de weg? Bebouwde kom! Wegdek? Weg...dek: vorige zomer maakten we mee dat wat begon als een veelbelovende parallel weg vlak langs de kust, eindigde 3 km verder totaal onaangekondigd (ook niet op de kaart) in een onverhard en ruw zandpad.

Dan duurt een verplaatsing van 100 km opeens meer dan een halve dag.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Tol in Portugal (boetes starten bij € 125)



Bericht door kampertjes »

Ben het met Geert Jan eens dat het niet echt overzichtelijk is in Portugal. Een NL eigenaar van een campinkje al daar die ik er over sprak noemde het ook chaos, op Z’n Portugees.
Allemaal best maar ik heb geen zin in gedoe in Mn vakantie die net als die van Geert Jan beperkt is in lengte. Dus ook zo’n badge gehaald.
Wel, dat kan ik iedereen aanbevelen! Voor Portugal en Spanje had het achteraf niet perse gehoeven, maar weinig tolwegen gezien daar. Maar gebruiksgemak is TOP en die 2 tientjes maakt op het totaal ook niet uit.
Ik kan het aanbevelen!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tol in Portugal (boetes starten bij € 125)



Bericht door Bob Diesel »

Daar zitten dan ook de verschillen
ik heb tijd genoeg en geniet van het hele Portugese gedoe incl mindere wegen
het hoort bij het land, wij komen dan ook graag daar waar bijna niemand komt
boven dien heb ik genoeg vangrail gezien toen ik er nog voor betaald werd

had ik slechts 3 weken ging er helemaal niet naar toe
of met het vliegtuig


trouwens iets boven de N125 loopt nog een alternatieve oost,west route
ik schreef nl al vaker :idea:
Portugal is meer als de Algarve :thumbup: :thumbup:


Maar :?: heeft er al iemand een boete betaald voor rijden op en tolweg zonder te betalen :?:
ik ken genoeg Portugalgangers , maar niemand die bekeurd is
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Tol in Portugal (boetes starten bij € 125)



Bericht door Going »

Ja Bob.
Het was mijn bedoeling om via noord binnenland terug te gaan. Maar als het weer omslaat, dan maak je keuzes. En dan is de tolweg gewoon een keuze.
En soms ga je naar een plek, je geniet van al het moois, maar je tijd is gelimiteerd. Moet je dan je tijd daar kort maken om een lange tijd over die bijzondere minder goede wegen te rijden?
Jij maakt je keuze , zo doen andere mensen ook. TS begon over de manier van tol betalen. Ik denk dat hier een antwoord op is gegeven. Dus dat antwoord is niet helemaal geen tol rijden.
En ik geniet van al het moois je liefste laat zien in haar blog.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tol in Portugal (boetes starten bij € 125)



Bericht door Bob Diesel »

zal het doorgeven
komt de voorjaars reis misschien nog on line
voor dat we naar :?: :?: :?: Portugal gaan
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tol in Portugal (boetes starten bij € 125)



Bericht door gjvonk »

@Bob en alle anderen: mijn topic was inderdaad bedoeld om de duidelijkheid die ik nu heb over de tol in Portugal te delen. Daardoor wil ik de andere forumleden helpen onaangenaam hoge boetes te vermijden!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie