Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door nicolasfirst »

Wij zijn fervente tentkampeerders en trekken regelmatig rond met onze Avaghon tandem en Bob-Yak karretje. Door wat slecht weer ervaringen van de laatste tijd en de behoefte zo nu en dan relatief snel naar warmere en zonnige streken te kunnen verkassen, hebben we besloten om het camper leven te gaan onderzoeken.

Tijdens het vele googlen ook op dit forum uitgekomen waar ik al diverse interessante ideeën heb opgedaan. Via een ander kanaal terecht gekomen bij Camptoo waar we nu een camper hebben gehuurd voor de laatste twee weken van April. Het is een buscamper van Pössl geworden op basis van een Fiat Ducato. Het doel is de Provence en omgeving met onder andere een stuk langs de Route Napoleon. We zijn heel erg benieuwd naar onze ervaringen.

Nico en Willemien.
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Maranopreis »

Veel plezier met het camperen 8-)
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Toemke »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit Forum dus ik stel me kort even voor.
In de jaren 80 hadden wij al een camper(tje), een leuke Westfalia Joker 3 op een VW busje, 1.6D zonder turbo bijna niets vermogen...Toch vele mooie tripjes mee gemaakt tot en met Turkije met zo een beetje alle landen er tussen in.
Begin jaren 90 ergens verkocht en een 8-tal jaren geleden een caravan gekocht :shock: ja, ik had het ook nooit gedacht.
Verleden week caravan verkocht en nu een mooie gebruikte PLA S701 Camper op Ducato onderstel gekocht van 2013 met 18.500km op de teller.
Bijna niet gebruikt en ziet er als nieuw uit met mooi warme kleuren interieur, vrijstaand bed, automatische schotelantenne, zonnepaneel, 3 batterijen..
Een foto kan ik hier niet direct uploaden zie ik maar dat moet via een link, moet ik even uitzoeken.

De bedoeling is er een motordrager op te monteren want wij namen altijd een Vespa 300GTS mee met de caravan (Stond achter in een Fiat Scudo) en willen die nu ook absoluut mee, zeker met een camper. (Boodschappen, uitstapjes..)
Volgens de berekeningen moet het lukken maar ik twijfel nog om hem op een kleine trailer te zetten.
Ik stel mijn vraag(en) daarover wel in een ander topic.

Groeten,
Thomas
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2431
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door pepon »

Welkom Thomas.

Foto's kan wel onder de knop "Bijlagen" in het reactiescherm.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Toemke »

pepon schreef:
za 17 feb 2018, 13:55
Welkom Thomas.

Foto's kan wel onder de knop "Bijlagen" in het reactiescherm.

Groet, Ron.
Aha, bedankt Ron. Gedeeltelijk gelukt, hij blijft op de zijkant liggen
IMG_9534.JPG
IMG_9534.JPG (111.46 KiB) 484 keer bekeken
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door de hoekies »

Welkom
Foto op landscape werkt wel blijkbaar
Bijlagen
IMG_9534.JPG
IMG_9534.JPG (37.28 KiB) 479 keer bekeken
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Josette

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Josette »

Welkom aan alle nieuwelingen,

heel veel veilige km toegewenst!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Michel Geers
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 16 mei 2011, 18:24

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Michel Geers »

Ik ben Michel Geers, ik ben 78 jaar rijd samen met mijn vrouw zij is 73 jaar, Loes Geers-Krijnen en onze teckel Emma is 2 jaar , we rijden in een zelfbouw waar we al 18 jaar mee rondtrekken, een foto ja dat doe ik maar even zoeken hoe dat moet. groet van ons. :P
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door de hoekies »

Welkom
Ook wij rijden met een teckel maar dan 2 , Keesje en Saartje
SAM_2397 copy.jpg
SAM_2397 copy.jpg (96.41 KiB) 411 keer bekeken
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Josette

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Josette »

Michel en Loes,

chapeau ........... :thumbup:
Geniet er maar van zolang jullie kunnen.

Wij zijn beginnelingen dus nog veel te leren.

Afbeelding
Djamilo
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 14:06

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Djamilo »

Hallo allemaal,

Ik ben Milo en heb zojuist met pijn in mijn hart onze T-4 Westfalia verkocht waar wij veel plezier mee hebben gehad maar de reparatiekosten werden te hoog! Nu wilden we toch een soortgelijke auto terug die we ook goed als dagelijkse woon-werk auto kunnen gebruiken zoals we dit met de bus ook deden.
Vandaag hebben we een VW Sharan aangeschaft met een hefdak en een piepklein keukentje, rijd heerlijk, mag ook wel voor een 2.8 ltr VR-6 Syncro!
Wie weet welke bedrijf van de Sharan een minicamper maakte, ik kan er werkelijk niets over vinden?! Ik zal er denk ik toch wat onderdelen voor nodig gaan hebben...

Dank vast!
Bijlagen
sharan4.jpg
sharan4.jpg (110.96 KiB) 373 keer bekeken
Djamilo
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 14:06

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Djamilo »

en dan nog een foto van mijn oude T-4!
Bijlagen
20180106_160850.jpg
20180106_160850.jpg (127.82 KiB) 374 keer bekeken
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door c.westerman »

Jammer van de T4 waren er dan zo veel onkosten? Jb campers in Soest doet veel in soortgelijke campers als jouw Sharan. Nog veel plezier ermee :cheers:
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
Roeltx
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 18 feb 2018, 11:34

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Roeltx »

Hallo allemaal,

Sinds oktober 2016 zijn wij de trotse eigenaar van een prachtige camper. Geen moment spijt, sterker, we zijn er helemaal gek van. En al een tijdje lees ik hier op het forum alles wat met campers te maken heeft. Hoog tijd dus om even voor te stellen.

Wij zijn Nelia en Roel, wonen op Texel, hebben twee dochters en 'n hondje Idefix. Wij kamperen sinds 2004 (met 'n caravan) en sinds eind 2016 aldus met 'n camper onderweg. Na lang zoeken, een gebruikte Knaus Suntraveller gekocht, welke (eindelijk) voldeed aan onze wensen. (4 slaapplaatsen, 5 zitplaatsen, garage, 'n trekhaak en 'n breed bed, want we zijn zeurpieten als het om slapen gaat). Onze twee dochters gaan niet vaak meer mee (beetje verkeerde inschatting...), waardoor het stapelbed weinig gebruikt wordt (maar de ruimte vd garage is erg fijn). Onze Idefix is er wel altijd bij. Beide hebben we een drukke baan, maar toch hebben we in 2017 67 nachten in de camper geslapen.

We kunnen niet wachten om de camper weer te pakken voor een weekendje weg (ja, wat let je...Afbeelding). Voor nu vind ik het erg leuk ons hier kort voor te stellen en verder het forum te lezen.

Groeten,
RoelAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X103F met Tapatalk

Plaats reactie