Autoradio met afstandsbediening

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
bloot015
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 17 aug 2003, 12:55
Contacteer:

Autoradio met afstandsbediening



Bericht door bloot015 »

Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuwe autoradio met aparte afstandsbediening. De autoradio moet in ieder geval een CD en een USB-stick kunnen afspelen. DAB-ontvangst is niet echt nodig. Wie heeft nog tips?
Nico Bloot

Bezoek ook mijn website ::Griekenland Camperland:: http://www.griekenlandcamperland.nl
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Autoradio met afstandsbediening



Bericht door rongreven »

Groet, Ron Greven
Jeetje
Berichten: 1145
Lid geworden op: do 20 mei 2004, 21:49
Locatie: Abcoude

Re: Autoradio met afstandsbediening



Bericht door Jeetje »

Ik heb deze onlangs gekocht voor in de camper:

Afbeelding

Niet duur, maar bevalt uitstekend!

- enkel din
- goede en gemakkelijke bluetoothverbinding
- ingebouwde microfoon (telefoon opnemen via de radio)
- prima radio-ontvangst
- cd-speler (al gebruik ik die niet meer sinds ik muziek van Spotify tijdens het rijden stream via de Bluetooth)
- uitstekende prijs-kwaliteitverhouding
- afstandbediening

Het is nogal een speurtocht om te vinden waar dit toestel (nog) verkocht wordt, maar het is -naar mijn mening- een absolute aanrader...
... it's better to burn out, than to fade away...
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Autoradio met afstandsbediening



Bericht door Hoofdnoorman »

Als je kunt wachten tot aanstaande donderdag, dan heb ik misschien een leuk toestel voor je. Gratis.
Behalve DAB alles er op en er aan. USB-Bleutooth-CD-SD-Antidiefstalfront-PTY-AF-Equalizer-4 boxenaansluitingen met fader etc.
Afbeelding

De doos en alles zal er bij zijn. Porto moet je betalen en doosje voor het front ligt in mijn camper en die is nu niet aanwezig.

Alleen als ik mijn auto ga slopen. Ik ga morgen kijken of ik nieuwe drijfstanglagers kan monteren. Als dat goed gaat, is de radio helaas niet beschikbaar.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Autoradio met afstandsbediening



Bericht door djurre1980 »

In mijn oude campertje zit er eentje van Blaupunkt.
Het is zeker handig, ik heb ook speakers in het leefgedeelte en met de afstandsbediening kan je dan mooi de radio aan/uit zetten en regelen.

Zoiets heb ik:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Autoradio met afstandsbediening



Bericht door Transitje »

Waarom zouden er op zoveel nieuwe autoradio's zulke priegelknopjes zitten, gewoon draaiknoppen om hem aan te zetten en het volume te wijzigen is zo gemakkelijk.
In onze bus zat een radio die was voorzien van ontelbaar veel en uiterst kleine druktoetsjes, zonder handleiding kreeg ik hem niet eens uitgezet. Afijn, radio naar de kringloop en een simpele terug in de bus.
Groeten

Klaas
bloot015
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 17 aug 2003, 12:55
Contacteer:

Re: Autoradio met afstandsbediening



Bericht door bloot015 »

Hartelijk dank voor alle suggesties en voor de sympathieke aanbieding van Rudy. Welnu, ik heb mij inmiddels door de 'kenners' laten overhalen om, met het oog op toekomstige ontwikkelingen in etherland, toch maar een DAB-autoradio aan te schaffen. Na lang zoeken en speuren is dat uiteindelijk de Kenwood KDC-BT73DAB geworden. Laagst gesignaleerde prijs € 156,-. Een geavanceerd toestel met heel veel opties, mogelijkheden en.......met als optie een infrarode hand-afstandsbediening. En dat is heel bijzonder want onder de 200 euro kom je hand-afstandsbedieningen niet of nauwelijks meer tegen. Zo heeft Kenwood er maar twee in het uitgebreide assortiment. Maar ja, waarom zou een fabrikant nog een afstandsbediening produceren? In de personenauto zit je immers vlakbij de autoradio en is een afstandsbediening geheel overbodig. Voor de camper is het natuurlijk een ander verhaal. Daar is zo'n apparaatje erg handig als je aan tafel zit, buiten bent of in bed ligt. Audio-fabrikanten zouden wat dat betreft meer aan campers moeten denken. Wat je ook steeds minder tegenkomt, is een CD-player. Maar ja, dan kan ik mijn hele cd-verzameling weggooien. Kortom, voor mijn wensen was de keuze allesbehalve reuze.

Groet!
Nico
Nico Bloot

Bezoek ook mijn website ::Griekenland Camperland:: http://www.griekenlandcamperland.nl
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Autoradio met afstandsbediening



Bericht door Hoofdnoorman »

Nou Piet,
Mijn radio is voor jou jongen. :thumbup:
Ik zal hem zaterdag er even uit halen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Autoradio met afstandsbediening



Bericht door blizard »

Betekent dat, Rudy, dat je blok niet reparabel is?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Autoradio met afstandsbediening



Bericht door Dafluc »

Afbeelding
Plaats reactie