Lekkage grijswatertank

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Herpad
Berichten: 31
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 14:11

Lekkage grijswatertank



Bericht door Herpad »

Als de grijswatertank van mijn Knaus travelliner volgens de indicator driekwart vol is begint hij hevig te lekken voor zover ik kan zien aan de kant waar de afvoer van keuken en douche op de tank is aangesloten, niet aan de kant waar je hem leeg laat lopen. Dat is voor het eerst in de vier jaar dat ik deze camper heb. Kan dat de overstort zijn, of misschien de aansluiting van de afvoer op de vuilwatertank?
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Lekkage grijswatertank



Bericht door Abri079 »

Bestaat de mogelijkheid om onder de camper te komen en te zien waar deze lekkage vandaan komt?
Weet je zeker dat je grijswatertank een overstort heeft? Kan me dat eigenlijk niet goed voorstellen met alle milieueisen van tegenwoordig.
Zoals je zelf ook al aangeeft kan het zijn dat er een aansluiting defect is (geraakt).
Kortom met deze informatie is het lastig (voor mij) om een sluitend antwoord te geven.
Herpad
Berichten: 31
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 14:11

Re: Lekkage grijswatertank



Bericht door Herpad »

Bedankt voor je reactie. Ik weet inderdaad niet zeker of er wel een overstort is. Op dit moment is het lastig om onder de camper te kijken. Waarschijnlijk is het de aansluiting. Morgen heb ik waarschijnlijk wel de gelegenheid om er onder te kijken. Dan wordt ik wel wat wijzer.
Plaats reactie