Ford met nieuwe verstuivers

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Hymer572
Berichten: 761
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 20:59
Locatie: Apeldoorn

Ford met nieuwe verstuivers



Bericht door Hymer572 »

Onlangs ruilverstuivers bij Carrec Soesterberg laten plaatsen omdat de test aangaf dat ze niet echt fijn waren .
Eigenlijk vond ik dat de motor toch prima liep maar de test gaf toch wat anders aan .
Frankrijk retour gereden maar hij liep toch niet helemaal fijn .
In overleg met een bijbetaling uitteraard splinternieuwe verstuivers laten plaatsen .
Nu heeft hij er weer schik in en loopt als een zonnetje .
Bij een camperbedrijf geweest voor een inschatting van inruilprijs op een nieuwe of tweedehands .
dat viel mij niet tegen en op een nieuwe zou de rekening van de verstuivers bovenop het inruil bedrag gedaan worden .
en hoe bizar misschien, dat zou dan weer een ford (nieuwste model ) zijn.
Maar voor hetzelfde blijf ik lekker doorrijden .

En wat Ford zelf betreft,we gaan het zien maar ik wil daar niet op wachtten .
Groet,

John uut Apeldoorn.
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Ford met nieuwe verstuivers



Bericht door isoplus »

Waarom zou je geen nieuwe Ford Kopen? Met grote aantallen Ford is niets aan de Hand!
Ik ben een Ducatofan maar daar is ook wel eens wat mis mee. Met campers is het probleem dat binnen de garantietermijn er te weinig mee gereden wordt en dus draai je vaak zelf voor de reparaties op.

Mooi dat je camper goed loopt, van Ford komt vast weinig coulance in dit geval.
Meine
Berichten: 4748
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Ford met nieuwe verstuivers



Bericht door Meine »

Het nieuwste type Ford, Mk8 of Mk9, ik ben de tel kwijt, hebben vrijwel allemaal de 2.2 motor, veelal met heel veel vermogen, er is geen enkele reden waarom die motoren nu in eens betrouwbaar zijn.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ford met nieuwe verstuivers



Bericht door Kroppie »

ford heeft zijn ware gezicht laten zien , hoe die met klanten omgaat , dus als je dat wil vergeten , moet u dat zelf weten , al zouden de motoren nu wel goed zijn , ford ?, wegblijven .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ford met nieuwe verstuivers



Bericht door de Jonckheer »

Meine schreef:Het nieuwste type Ford, Mk8 of Mk9, ik ben de tel kwijt, hebben vrijwel allemaal de 2.2 motor, veelal met heel veel vermogen, er is geen enkele reden waarom die motoren nu in eens betrouwbaar zijn.
Er is ook geen reden waarom ze niet betrouwbaar zouden zijn. Dat ze weinig coulance kennen wil nog niet zeggen dat er niet van fouten wordt geleerd. Trouwens, het overgrote deel van de oudere is gewoon wél goed, slechts een zeer klein aantal heeft problemen. Niet goed te praten natuurlijk maar om dan maar meteen zo'n heel merk af te branden . .
Meine
Berichten: 4748
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Ford met nieuwe verstuivers



Bericht door Meine »

Ford heeft mij helemaal niet nodig om het merk af te branden en dat doe ik ook helemaal niet in bovenstaande. Ford kan dat heel goed zelf en zonder mij door al die eigenaren van een camper met een stukgelopen 2.2 motor volledig in de kou te laten staan.
Gebruikersavatar
Bendia
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 15 okt 2007, 18:33
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: Ford met nieuwe verstuivers



Bericht door Bendia »

zou het niet beter zijn dit forum van naam te veranderen nml het Anti Ford forum :cheers:
Iedere Gek heeft zijn Gebrek
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4175
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Ford met nieuwe verstuivers



Bericht door beatrix18 »

.....in de kou te laten staan....

Gelukkig had mijn vorige-, en heeft mijn huidige Fordje een prima standkachel. :lolno:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ford met nieuwe verstuivers



Bericht door Kroppie »

w.s is die kachel niet van het merk ford .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Ford met nieuwe verstuivers



Bericht door isoplus »

Helaas vergeten we liefst dat veel van deze Fordjes geïmporteerd zijn door de handel of soms al van de tweede of derde eigenaar en in vele gevallen al uit de garantieperiode.
Ik kocht een nieuwe Hymer met een Ducato aandrijfkop en moest hemel en aarde bewegen om wat garantiewerk gedaan te krijgen. Er werd van alles uit de kast getrokken om maar niet aan de verplichtingen te hoeven voldoen.

Juist omdat campers vaak maar weinig kilometers maken bij de eerste eigenaar zitten de fabrikanten en dealers op rozen wat betreft garantie en de eigenaars zitten met de gebakken peren.
Ook is er vaak onduidelijkheid over de al dan niet ingevulde onderhoudsboekjes, ik bijvoorbeeld controleerde nooit of deze wel ingevuld waren, je hebt immers toch een rekening!
Jammer dan, het wordt allemaal gebruikt en ingezet om niet te hoeven presteren in geval van garantie.

Niet van wakker liggen, jammer van de tijd die je eraan besteedt, fijn met je camper op pad gaan, voor je het weet is je tijd voorbij.
Hymer 527 heeft het verstandig opgelost door niet op Ford te wachten.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ford met nieuwe verstuivers



Bericht door de Jonckheer »

Misschien maakt het uit wie de dealer is? Ik kreeg buiten de garantie voor een paar tientjes een nieuwe visco-koppeling en bij de volgende Transit, ook buiten de garantie een nieuwe elektrische voorruit. Mijn ervaringen met Ford zijn niet bepaald negatief, ook niet w.b.t. de kwaliteit van de Transit, waar ik er 5 heb gehad, allemaal zonder noemenswaardige problemen. Ik krijg dus wel een beetje genoeg van dat afzeiken, zeker door mensen die zelfs niet eens een Ford hebben of gehad hebben.
Ik heb het al eens eerder aangehaald; je wordt niet een der grootste autofabrikanten door troep te verkopen en geen service te verlenen.
Alle verhalen zijn allemaal vanuit het perspectief van de klant waarbij die natuurlijk nooit iets verkeerds doet.
Gebruikersavatar
Bendia
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 15 okt 2007, 18:33
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: Ford met nieuwe verstuivers



Bericht door Bendia »

als er ergens op een plein 1000 mensen in stilte staan te genieten en er is één persoon die dan begint te roepen en te tieren dan kijken die 999 andere mensen naar die éne persoon :idea:
Iedere Gek heeft zijn Gebrek
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4175
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Ford met nieuwe verstuivers



Bericht door beatrix18 »

:thumbup:
En tegenwoordig rennen ze dan in paniek weg.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ford met nieuwe verstuivers



Bericht door Dafluc »

Het is prima om het in perspectief te bekijken en realistisch te blijven. Het gaat om bepaalde bouwjaren en een bepaald motortype. En natuurlijk, het aantal Transits waar niets mee aan de hand is is vele malen groter. Het heeft echter ook geen pas om het probleem van een bepaalde groep hier te gaan bagatelliseren. Ik heb ook 4 jaar lang zonder problemen in een Transit gereden. Toch ben ik blij dat ik nu niet zo'n "verkeerde" heb.
Afbeelding
Plaats reactie