Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Miet
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 15 feb 2016, 20:59

Nieuw hier



Bericht door Miet »

Hallo allemaal.
Mijn naam is Miet, afkorting van Mariet, en ik woon in een stukje Nederland wat goed gelukt is; Limburg.
ben van voornemens een camper aan te schaffen en zal voorlopig vooral lezen. Mocht ik vragen hebben , dan stel ik die echt wel. Mochten jullie vragen hebben, dan brand los!! :)
Gebruikersavatar
jacco1956
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 15:31
Locatie: Roosendaal

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jacco1956 »

Welkom allemaal en veel veilige kilometers :-B
Groetjes Jeanne en Jac.
Leef je leven per dag, wat voorbij is is voorbij.
Wij rijden in ducato van 1985. Onze 2de camper hymer b544 van 1989
Afbeelding Afbeelding
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Goedendag nieuwelingen van harte welkom allemaal,
verrijk ons met jullie kennis en verhalen met foto's, daar zijn we doel op.
Het zou trouwen fijn zijn als jullie je voorstellen, dat heeft alvast een band. :thumbup: ::)
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Italian Greyhound
Berichten: 1
Lid geworden op: do 18 feb 2016, 13:11

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Italian Greyhound »

Hallo allemaal,

Ik ben Kitty en ben me aan het oriënteren wat een camper betreft. We kennen het campingleven, maar willen graag wat mobieler zijn. We zijn in het geheel niet motorisch onderlegd en daar ligt dan meteen een groot struikelblok voor ons. We zijn niet in de gelegenheid om een vrij nieuwe camper te kopen en dus alle kennis van mensen die deze vrijheid reeds jaren benutten, is van harte welkom.

Zijn er vragen, stel ze gerust.

Groetjes Kitty
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom Kitty en .....,

Jullie willen graag adviezen dan zijn jullie wensen, en budget belangrijk.
Er zullen vast nog meer reageren, en waar jullie het beste de vraag kunnen plaatsen.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door ellan vannin »

Welkom Mariet, Kitty en .....Lees je vooral goed in bij de keuze/zoektocht naar een voor jullie geschikte camper. Zoals mijn onderschrift aangeeft heb ik er een te koop, niet geschoten is mis :wink:
All4dogs
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door bobbus »

we stellen ons ook even voor , sinds een paar dagen aangemeldt dus nu kan het . Bob en Tienus. we hebben een geheel sjoemelvrije 40+ mercedesbus en soms gaan de kinderen mee , en dan weer zeldzamer hun vriendinnen erbij. dan is het leuk om een grote bus te hebben met genoeg zitplaatsten en ruimte voor tenten en andere kampeerartikelen. dit jaar ga ik ook de boot meenemen naar niet al te verre plekken. lijkt me leuk om eens in friesland of amsterdam te gaan varen.
zonder wrijving geen glans
Gebruikersavatar
reisduiven
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 23:55

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door reisduiven »

Ook wij stellen ons even voor.
Anneke en Peter trotse bezitters van een roze doordrukje waarop staat dat wij een Dethells Esprit 7150 dbt hebben gekocht! :-B
Vorige jaar september naar de beurs in Dusseldorf geweest, aangestoken door het campervirus door zwager en schoonzus daar onze “ camper” zien staan. Maandje later deze besteld maar omdat wij niet de enige waren die een Dethleffs hebben bestel word de aflever datum eind april 2016. Het afstrepen van de weken is al flink over de helft, mooie gelegenheid om op de forum alvast te neuzen, weblog te maken en reizen te plannen. :think:

Dit moet hem worden :lol:


Afbeelding
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

bobbus,
Anneke en Peter hartelijk welkom.
Verras ons met jullie verhalen en reactie's.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Anneke82
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 22 feb 2016, 23:20

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Anneke82 »

Goedemiddag,

Bij deze stel ik me even voor, omdat ik nieuw ben op dit forum.
Mijn man en ik wonen in Zeeuws Vlaanderen en hebben sinds 1 jaar een camper.
Het lijkt me nuttig allerlei wetenswaardigheden te lezen van andere camperaars, omdat het voor ons vrij nieuw is. Ook fijn, dat je vragen kunt stellen als je met een technisch probleem zit.
Graag tot schrijfs op dit forum.

Anneke82
camperist
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 15 jan 2016, 13:33

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door camperist »

Dag allemaal wij zijn Ria + toine wonen in Essen (b) rijden nu 8 jaar met een mac louis lagan maar missen nog steeds onze eerste camper (v.w.west falia Sven Heden) waar we 12 jaar hebben me rondgezworven.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom Anneke82 en Camperist, :clap:

Ik zou zeggen zet je beste beentje voor op het forum. :wink: :thumbup:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Metor »

Dag allemaal, even hier voorstellen omdat ik als lezer veel aan de deskundigheid in dit forum te danken heb op allerlei gebied.

Wij zijn aangestoken door het campervirus in 1989, toen we in California woonden en onze eerste 2e hands camper kochten. Dit was een kleine 19 feet "sand pack" camper van 1978 op Toyota basis en waar we 3 jaar met veel plezier met onze 2 kinderen, weekenden en korte vakanties in doorgebracht hebben. Toen we terug naar Nederland gingen wilden we graag een camper mee terug brengen maar de "sand pack" was lek en zou het Nederlandse klimaat niet lang overleven. Dus ingeruild op een bijna nieuwe Winnebago Warrior 319RB, weer op Toyota basis van ongeveer dezelfde grootte van ongeveer 6 meter met full options.
Deze fantastische camper hebben we 20 jaar in Nederland gebruikt, maar het Nederlandse klimaat heeft uiteindelijk zijn uitwerking niet gemist, ben ik ook nog behoorlijk ziek geworden (ziekte van Lyme) en we hebben hem met veel spijt voor een zachte prijs verkocht aan iemand die genoeg energie had om hem op te knappen.
Vervolgens een aantal jaren zonder camper geleefd en langzamerhand hersteld van deze slopende ziekte begon het weer te kriebelen. Twee jaar geleden hebben we het besluit genomen dat vakanties nooit meer hetzelfde zijn zonder camper. Caravan en huisjes geprobeerd maar werden er niet blij van en dus maar flink geïnvesteerd. Onbegrijpelijk hoe duur campers hier zijn in vergelijking met Amerika., dus het werd een gebruikte maar wel eentje waar we ontzettend blij van worden, elke keer dat we hem gebruiken.
Het is een Hymer T654SL Gold Edition, de jubileum versie uit 2008.
We kunnen bijna niet wachten op onze volgende 6 weken geplande camper reis dit keer naar Portugal in het voorjaar. Vorig jaar in Spanje rondgetoerd wat erg goed bevallen is. We staan ongeveer 80% op campings en 20% op CP's, zijn erg actief met fietsen, wandelen en erg geïnteresseerd in cultuur en natuur.
Nogmaals heel erg bedankt aan alle leden/schrijvers van dit geweldig forum. Er staat hier een ongelooflijk uitgebreide database van alles rondom het camper gebeuren en mijns inziens een onmisbaar "naslagwerk" voor iedereen die "campert". :cheers:

Met vriendelijke groet,
Chris
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Héé beste Chris en partner,

Hier worden we vrolijk van iemand die zo veel schrijft, op die manier leren we jou in een keer wat kennen en dit schept al meer één een band. :clap:
We zien uit naar het verdere contact met jou.
Dus van harte welkom, en wensen je een goede gezondheid toe. :thumbup:

Mhg,
Jelle. :D
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Plaats reactie