Door een bocht sturen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Door een bocht sturen



Bericht door vmax »

kijk eens om je heen op de weg dan zie je het vanzelf met of rijbewijs :wink:
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Door een bocht sturen



Bericht door Meine »

Marius schreef:
vmax schreef:het is ook gewoon zo, je hebt gewoon mensen die nooit zullen leren rijden met of zonder lessen :-?
Daar denkt de wetgever anders over.
Ze hebben er zelfs en heel systeem voor verzonnen, iets met rijbewijzen dacht ik.. :bang:
Dat de wetgever daarmee fout zit laat het televisieprogramma "De slechtste chauffeur van Nederland" haarscherp zien.
Laatst gewijzigd door Meine op vr 25 dec 2015, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Door een bocht sturen



Bericht door KTManiac »

Dat de wetgever daarmee fout zit zie je elke dag op de weg.

Eisen aan het rijbewijs mogen van mij fors omhoog.
Het halen of behouden van een rijbewijs is geen recht, maar het lijkt er helaas vaak wel op.
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Door een bocht sturen



Bericht door @3 »

Marius schreef:
vmax schreef:het is ook gewoon zo, je hebt gewoon mensen die nooit zullen leren rijden met of zonder lessen
Daar denkt de wetgever anders over.
Ze hebben er zelfs en heel systeem voor verzonnen, iets met rijbewijzen dacht ik.
Is veelgemaakte denkfout. Het bezitten van een rijbewijs is geen bewijs van kunnen rijden maar mogen rijden.
Het kunnen rijden zal zich in de praktijk pas bewijzen. En sommigen zullen het nooit leren.
Het zou wel eens een stuk veiliger uit kunnen pakken wanneer bij herhaaldelijk blunderen het rijbewijs wordt ingetrokken.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Door een bocht sturen



Bericht door Aardy »

Het is vrij gemakkelijk om af te geven op de mede-weggebruikers.
Om eerlijk te zijn: ik ben blij dat ik nog nooit gestraft ben voor de fouten die ik maakte. Dankzij de oplettendheid van anderen werd blikschade of erger voorkomen.
Door mijn oplettendheid trouwens ook als anderen eens een foutje maakten.

Brokkenpiloten zitten nooit op forums en op verkeers-opfriscursussen :bang: :cheers:
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Door een bocht sturen



Bericht door KTManiac »

Natuurlijk, we maken allemaal wel 's een foutje.

Maar iemand die op een invoegstrook op z'n rem gaat en met het zweet op z'n voorhoofd met 60km/u invoegt op een snelweg waar 120km/u gereden wordt hoort niet meer op de weg thuis.

Als diegene dat zelf niet begrijpt moet 'ie maar een handje geholpen worden door inbeslagname van 't rijbewijs.
Niet voor diegene zelf maar omdat andere weggebruikers graag nog levend thuis komen.
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Door een bocht sturen



Bericht door @3 »

Zoals je zegt: we maken allemaal wel eens een foutje. Die invoeger dus ook.

Zo zijn er natuurlijk een boel ergernissen te noemen waar de veroorzaker er van dan gemakshalve zijn rijbewijs maar moet inleveren. Dat is wel lekker makkelijk geroepen maar zo werkt het natuurlijk niet.
Mocht blijken dat een bestuurder veel betrokken is bij ongevallen dan wordt het tijd daar eens nader aandacht aan te besteden. Dat kan zijn een verplichte bijscholing zijn tot rijontzegging.
Er is zoals eerder gesteld een heel apparaat voor de afgifte van een rijbewijs maar daarna geen enkel systeem om te toetsen of die afgifte wel terecht is. In extreme gevallen wordt meteen de rijbevoegdheid door de politie ontzegd maar dit altijd met een tijdelijke aard.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
AapNootCamper
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 15 mar 2015, 0:09
Locatie: Leiden

Re: Door een bocht sturen



Bericht door AapNootCamper »

Doe iedereen een lol, neem een paar rijlessen dat is wel fijn voor de andere weggebruikers. Het went namelijk niet als je voetganger/fietser klem rijd. Leer hoe je de spiegels gebruikt van een rijinstructeur er is een namelijk methode voor.
Dethleffs A 7870-2
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Door een bocht sturen



Bericht door KTManiac »

Dat lijkt me iid het beste advies voor TS.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Door een bocht sturen



Bericht door Bob Diesel »

En de rest :wink: id Gezever
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Door een bocht sturen



Bericht door Opgezegd »

Rijlessen is inderdaad het beste. Wanneer iemand niet voldoende kan rijden, kan het rijbewijs worden ingevorderd en een nieuwe rijproef worden gevorderd op grond van artikel 130 Wegenverkeerswet. Dit gebeurd steeds vaker.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Door een bocht sturen



Bericht door Opgezegd »

@3 schreef:
Er is zoals eerder gesteld een heel apparaat voor de afgifte van een rijbewijs maar daarna geen enkel systeem om te toetsen of die afgifte wel terecht is. In extreme gevallen wordt meteen de rijbevoegdheid door de politie ontzegd maar dit altijd met een tijdelijke aard.
Op grond van artikel 130 van de Wegenverkeerswet kan een nieuwe rijproef worden gevorderd. Het rijbewijs kan tijdelijk worden ingenomen. Dit gebeurd steeds vaker bij mensen die door hun rijgedrag het verkeer in gevaar brengen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Door een bocht sturen



Bericht door de Jonckheer »

wiwiwes schreef:Gewoon in 1 wegrijden en niet te ver door trekken. Rustig schakelen en dan komt er een moment dat het als een mes door de boter gaat.
Toch klopt dat niet wat jij zegt want elk voertuig waarvan de 1 achter zit i.p.v. voor is dat een zeer korte versnelling, dus een kruipversnelling. Die Iveco's (ik heb zelf een Daily gehad) hebben dus eigenlijk een normaal bruikbare 4 versnellingsbak. Ik heb vorig jaar in Portugal voor iemand een dubbeldekker opgehaald, die had 6 versnellingen, maar eigenlijk 7, want links achter zat er nog een, een zeer korte die voor normaal gebruik niet werd gebruikt.
Natuurlijk mag je die 1 gebruiken maar nodig is het niet.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Door een bocht sturen



Bericht door KTManiac »

de Jonckheer schreef: Toch klopt dat niet wat jij zegt want elk voertuig waarvan de 1 achter zit i.p.v. voor is dat een zeer korte versnelling, dus een kruipversnelling.
Klopt ook niet helemaal want ik heb toch echt in voertuigen gereden met de 1 linksachter (dogleg schakelpatroon) waarin je in 1 door kon trekken tot zo'n 80km/u of hoger. Da's geen kruipen meer he? :wink:
Maar goed, begrijp wat je bedoelt en bij vrachtvoertuigen heb je gelijk. Spul waar ik op doel was 'iets' sportiever speelgoed. :-B
Plaats reactie