camper schorsen en in buitenland rijden?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Bob Diesel »

Dus :cheers: :cheers:
Nog iemand een cyclone laten plaatsen
Dat schijnt ook niet/ wel te werken x:DD x:DD
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door mmdem »

Martin is net Heintje Davids, zegt steeds dat ie stopt maar kan het toch niet laten.
Zit nog steeds politiebloed in he Martin?
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Opgezegd »

Ja dan denk ik mensen worden op het verkeerde been gezet en komen in de problemen. Dan kan ik moeilijk mijn mond houden. :-B :-B :-B :-B
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Marco Polo »

Effe de jurisprudentie doorlezen,
Gluhwijntje erbij
Pompiepompiedom........;-) :-) :-)
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door @3 »

ellan vannin schreef:Een van de redenen waarom het oldtimer gebeuren m.b.t. wegenbelasting herzien is heeft te maken met het feit dat althans in de ogen van de belastingdienst er misbruik werd gemaakt van de oldtimer regeling (al die oude Mercedessen diesels of benzine op LPG) welke in NL veelvuldig als dagdagelijks vervoer werden gebruikt.
Misbruik van de oldtimerregeling? Dat kan dus niet! Er werd veelvuldig legaal gebruik van gemaakt en daardoor is de regeling op de helling gegaan. De regeling voldeed niet meer aan waarvoor het beoogt werd. Wetgeving 'repareren' noemt men dat.
ellan vannin schreef:Vooral de regeling m.b.t. schorsen misbruiken zoals topic titel aangeeft, zal er uiteindelijk toe kunnen leiden dat straks ALLE "schorsingsgebruikers" hier de dupe van worden. :wink:
Ik begrijp dat je het woord misbruiken gebruikt. Er is dan natuurlijk sprake van burgelijke ongehoorzaamheid. Echter misbruik aantonen zal lastig blijken omdat de voertuigen niet betrapt worden op overtreding dus de mate van misbruik blijft verborgen. Bovendien houdt de regeling die onzichtbaarheid in stand. Immers, indien geschorst mag men geen gebruik maken van de openbare weg.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Bob Diesel »

Pompiepompie,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,DOM :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Marco Polo »

Uitwisseling van gegevens:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 32015L0413
Gericht op het verkrijgen van de gegevens van een bestuurder in het geval van een aantal specifieke verkeersovertredingen.

Ze kunnen dus niet zomaar de gegevens behorende bij het kenteken opvragen.
Ook wordt er geen status van het kenteken opgevraagd.
Alleen kenteken in combinatie met ander gegevens zoals chassisnummer e.d.

Boeit ze verder niet als ze maar een bekeuring kunnen sturen ;-)
(Gaat niet om boeien natuurlijk maar om privacy).
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door @3 »

Martin schreef:Hij was met een geschorst kenteken in het buitenland en daar mag je niet zijn.
Echt onzin!
Martin schreef:Ik stop ermee, gewoon doen :-B Verzekeringen vragen helemaal niet sinds wanneer je op de plaats staat en of je dat even wil bewijzen. Nee ze betalen, doen ze altijd makkelijk. De buitenlandse politie krijgt natuurlijk ook al geen gegevens, zoals geregeld in het Reglement kentekens, want het wordt niet vastgelegd. De Nederlandse politie kan het ook niet zien. En zo kun je nog lang verder dromen.
Een verzekeraar heeft geen relatie met de belastingdienst, voldoe je aan de voorwaarden is er dekking.
De buitenlandse politie heeft er geen enkel belang bij om een Nederlandse wet te handhaven, hebben ze ook helemaal niet voor geleerd en hebben geen kennis van alle buitenlanden. Bovendien is een buitenlandse overheidsdienaar niet gemachtigd om in het buitenland een Nederlandse wet te handhaven. Een buitenlandse overheidsdienaar zal wel iets kunnen doen met het inzicht in de kentekendatabase wanneer het handelt om een gestolen voertuig of een onverzekerd voertuig. Maar dat is niet het geval bij een schorsing van de voertuigverplichtingen toch?
Over een Nederlandse politie hebben we het nu niet toch? Het gaat over schorsen in het buitenland.
Martin schreef:Ja dan denk ik mensen worden op het verkeerde been gezet en komen in de problemen. Dan kan ik moeilijk mijn mond houden. :-B :-B :-B :-B
Ik vind het meer bangmakerij. Ik hoef niemand te overtuigen. Dat gaat ook niet lukken immers 75% betaald ook in het buitenland zijn houderschapsbelasting. Je zal van hen nooit horen dat ze stom zijn en blijven betalen. Die zijn oprecht bang dat de fiscus roet in het eten gooit tijdens hun buitenlands verblijf. Die kun je niet overtuigen maar er zijn er wellicht die gaan nadenken en die hoor je (nog) niet.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Marco Polo »

Even de link openen Adrie,

Zelfs verzekeringsgegevens mogen ze niet opvragen.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Opgezegd »

Verkeerde link Marco polo. Verder zoeken. Ook even beter zoeken wie gegevens uit het kentekenregister mag opvragen, want dat antwoord is ook niet juist. Je bent gezakt.
Laatst gewijzigd door Opgezegd op do 17 dec 2015, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Marco Polo »

15 maart 2015 lijkt me toch aardig recent :-)
Jij zapt weer terug naar de wvw1994
Ik had het over de uitwisseling van gegevens.
Zolang de tennaamstelling niet vervalt ziet een buitenlandse handhaver volgens mij niets afwijkends aan de gegevens die hij vanuit NL binnenkrijgt.

Maar we gaan weer even in de Wegenverkeerswet 1994 kijken.

Aanvulling:
Artikel 68

1. De schorsing eindigt:
a. door opheffing als bedoeld in artikel 69,
b. door verloop van een bij ministeriële regeling bepaalde termijn vanaf het tijdstip waarop de schorsing is verleend, welke termijn per bij ministeriële regeling aan te wijzen categorieën van voertuigen kan verschillen,
c. door het verval van de tenaamstelling in het kentekenregister, of
d. zodra met het voertuig gebruik van de weg wordt gemaakt.
2. Bij algemene maatregel van bestuur kan onder daarbij te stellen voorwaarden worden bepaald dat in bepaalde uitzonderingsgevallen tijdelijk kan worden afgeweken van het eerste lid, aanhef en onderdeel d.
Zoals vermeld in de Wegenverkeerswet 1994 die op dit moment geldig is.

Ik heb het overigen niet over gehad wie er wat op mag vragen maar wat men op mag vragen ;-)
Mocht je nog een andere Europese regeling betreffende het uitwisselen van kentekengegevens achter de hand hebben dankzij we die graag voorbij komen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Marco Polo op do 17 dec 2015, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Opgezegd »

15 maart moest iedere lidstaat eraan voldoen. De lidstaten doen de nodige wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen in werking treden om uiterlijk op 15 januari 2005 aan deze richtlijn te voldoen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Marco Polo »

Maar heb jij nog een andere Europese regeling voor uitwisseling van gegevens achter de hand Martin , in aanvulling op degene die ik al eerder postte?
Of de, in jouw ogen, correcte ;-)
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door ellan vannin »

M.i. is met een geschorst voertuig (toch) rijden al is het in het buitenland een bepaalde vorm van belastingontduiking! Immers er is nergens voorzien dat je geen wegenbelasting hoeft te betalen wanneer je met je in NL geregistreerde voertuig in het buitenland verblijft/rijdt. Schieten maar :wink:
All4dogs
Plaats reactie