Waar parkeren voor kanaal van Korinthe?

Plaats reactie
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Waar parkeren voor kanaal van Korinthe?



Bericht door Euro-Trotter »

Wij staan nu op camping Nicolas1 in het plaatsje Epidaurus (antieke): fijn rustige camping. We hebben het enige plekje met satellietontvangst. Is anders niet zo'n probleem maar nu in deze WK-tijd...

Overmorgen willen we naar Diakopto (treinreisje naar Kalavrita), maar eerst willen we een blik op het kanaal van Korinthe werpen. Maar waar kun je het beste gaan staan? Het mooiste zou zijn als we het kanaal op zijn smalst en zijn diepst konden zien, maar kan dat wel ergens?
Op internet kon ik het zo niet vinden.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
koopspijker
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 12:16

Re: Waar parkeren voor kanaal van Korinthe?



Bericht door koopspijker »

Wij hebben geparkeerd bij een horecagelegenheid en een supermarkt als ik t goed herinner net ten noorden van de snelweg naar Athene. Vandaar een par stappen lopen de brug op, met een mooi zicht op t kanaal
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Waar parkeren voor kanaal van Korinthe?



Bericht door Euro-Trotter »

Ok koopspijker, ik ga proberen om aan de hand van jouw beschrijving 'the good spot' te vinden! Bedankt!
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
koopspijker
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 12:16

Re: Waar parkeren voor kanaal van Korinthe?



Bericht door koopspijker »

Als je op Google maps kijkt.....wegnr 10 vanaf epidaurus, snelweg E94 oversteken. Na paar 100 m rechts af. Net voor t kanaal aan je rechterhand de P. Kan niet missen denk ik. Veel plezier!
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Waar parkeren voor kanaal van Korinthe?



Bericht door Euro-Trotter »

Lijkt me zo niet te missen, dat parkeerterrein. Je schrijft dat je de brug kunt oplopen. Vanuit Streetview bezien moet dat de brug van weg nr. 8 zijn en niet die van de snelweg. Op weg nr 8 loopt zo te zien zelfs een apart voetpad over de brug.
We gaan het morgen proberen, koopspijker! :cheers:
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12

Re: Waar parkeren voor kanaal van Korinthe?



Bericht door avbrande »

koopspijker schreef:Wij hebben geparkeerd bij een horecagelegenheid en een supermarkt als ik t goed herinner net ten noorden van de snelweg naar Athene. Vandaar een par stappen lopen de brug op, met een mooi zicht op t kanaal
Je kan ook de loopbrug onder de door jouw bedoelde brug oplopen. Dan heb je een nog mooier gezicht op het kanaal.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Waar parkeren voor kanaal van Korinthe?



Bericht door Euro-Trotter »

Toch mooi zo'n forum, niet?
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
Obelix
Berichten: 1159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 19:23
Locatie: Gilze

Re: Waar parkeren voor kanaal van Korinthe?



Bericht door Obelix »

Als je de tijd hebt, en als het je interesseert natuurlijk, is het ook wel mooi om aan de andere kant van het kanaal te gaan kijken. Daar heb je een brug die omlaag gaat als ie open gaat i.p.v. omhoog. Die verdwijnt dus helemaal onder water.

Veel plezier,

Jack
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Waar parkeren voor kanaal van Korinthe?



Bericht door Ries »

Hallo Euro-Trotter
Hoop dat deze info je nog op tijd bereikt.
Komende van Epidaurus via de autobaan 8 (Olimpia Odos) moet je afslag 10 nemen (37.920695, 22.988258) Onder aan de afslag links af onder de autobaan door, aan het einde van de weg voorzichtig de brede weg oversteken en dan naar rechts. Na ongeveer 300 meter heb je dan links een “restaurant” waar je kan parkeren, vlakbij de brug met links en rechts een voetpad. (37.926538, 22.993634)
Kom je binnendoor van Epidaurus, kan je eerst naar Perachora (37.926538, 22.993634) Waar de brug in het water zakt. Vandaar de weg, die de eerste honderd meter evenwijdig aan het kanaal loopt, naar bovengenoemde P-plaats volgen. En weer de waarschuwing voorzichtig de brede weg oversteken.
EDIT.
Let op. Zie net op Google Streetview dat je daar niet kan/mag oversteken. Je moet gelijk als je van de brug die over de autobaan gaat komt, links af. Weg volgen, aan einde rechts. Dan kom je op de zelfde kruising die ik in het 1e stukje beschrijf.


Helemaal aan de andere kant van het kanaal, bij Agii Theodori (37.926538, 22.993634) is ook een brug die in het water zakt. Iets verderop, bij de monding van het kanaal is? / was? een gedoogplaats. (37.926538, 22.993634)
Ik heb wel eens ergens gelezen/gehoord dat je van te voren op elk station de kaartjes voor het treintje Diakopto – Kalavrita kan kopen. De stad Korinthe heeft een station (37.922427, 22.932191)

Veel plezier en rij voorzichtig. (en laat eens wat horen van jullie reis in het topic >> Griekenland: we komen er aan!! )
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Waar parkeren voor kanaal van Korinthe?



Bericht door Joske »

Ik heb zelf overnacht aan de oost-uitgang van het kanaal in Isthmia. N 37 gr 55.016 min O 23 gr 00.473 min.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Waar parkeren voor kanaal van Korinthe?



Bericht door Euro-Trotter »

De laatste berichten heb ik helaas te laat gelezen. Maar het is gelukt op de parkeerplaats te vinden! De loopbrug eronder hebben we wel gezien maar deze was afgesloten. Er stond een bord bij dat je op eigen risico gebruik kon maken van de loopbrug eronder, maar nu hebben ze elk risico -denk ik- uit willen sluiten door het af te sluiten. Op dit moment tik ik dit bericht op de boot van Patras-Igoumenittsa-Ancona. Camping on board, dus da's gemakkelijk.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Plaats reactie