Skiën komende winter

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Skiën komende winter



Bericht door Dorsthorst »

Hoi,
Zouden we komende winter nog wel naar de wintersport kunnen? Ben een beetje vroeg misschien maar om mij heen hoor ik mensen die willen boeken naar een hotel/pension, voor ons met de camper is het overnachten geen probleem maar in de liften etc met zijn allen op een kluitje staan? Hier in de (Duitse) krant stond vanmorgen een bericht over Garmisch Partenkirchen waar een grote uitbraak is, veroorzaakt door een Amerikaanse vrouw die getest was en alle symptomen had en toch een kroegentocht hield....
Ben bang dat we er nog lang niet vanaf zijn ....😢
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Skiën komende winter



Bericht door Jan en Simonne »

Ik denk, dat je de camping ook wel moet reserveren.
Maar hoe druk het zal worden en hoe alles zal gaan?
Ik denk zelf, dat het net zo druk als anders zal zijn, het is nu ook overal redelijk vol in populaire gebieden.
Denk je dan aan de kerstdagen, of volgend voorjaar?
Misschien is er dan al een vaccin...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Reisbijbel
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 14:11
Contacteer:

Re: Skiën komende winter



Bericht door Reisbijbel »

Wij willen ook gaan met de camper met kerst, maar wachten gewoon nog een even. Als je niet te kieskeurig bent, zal er last minute vast wel ergens een plekje op een camping zijn toch? In Oostenrijk op de grotere campings stond het altijd wel vol laatste jaren, maar bijvoorbeeld op de hoger gelegen campings was er altijd voldoende ruimte is onze ervaring.
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Skiën komende winter



Bericht door PE1OPQ Theo »

Dorsthorst schreef:
zo 13 sep 2020, 10:27
Hoi,
Zouden we komende winter nog wel naar de wintersport kunnen?
Ik denk dat de wintersport niet veel zal afwijken van de zomersport.
Goed de regels in acht nemen en de reis adviezen in de gaten houden.
Bij twijfel, thuis blijven.

Theo
Gebruikersavatar
GerhardK
Berichten: 13
Lid geworden op: do 31 aug 2017, 12:14

Re: Skiën komende winter



Bericht door GerhardK »

Wij zijn ook benieuwd hoe e.e.a. geregeld gaat worden komend wintersportseizoen.
Op onderstaande link heb ik al wat informatie gevonden.

https://skiinformatie.nl/coronamaatrege ... 2020-2021/

Afgelopen jaar met de camper hier gestaan.

Skiheil

Gerhard


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Skiën komende winter



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Evenals deze zomer gaan wij meestal ook in de winter naar de Dolomieten. In Italië is er veel meer ruimte op de campings dan in Oostenrijk. Wanneer je niet tijdens Kerst en Nieuwjaar er naar toe gaat hoef je ook niets te reserveren want er is plek genoeg. De skigebieden zijn hier enorm en veel campings hebben een directe aanbinding met de ski carrousel. Groet Eric
Stephan65
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 12:05
Locatie: Goes

Re: Skiën komende winter



Bericht door Stephan65 »

Als ik zo lees wat diverse skigebieden voor maatregelen en regels gaan handhaven zullen wij gewoon een jaartje overslaan.
Gaan we het jaar daarop wel weer als het kan.

Stephan.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Skiën komende winter



Bericht door Dorsthorst »

Hoi,
De camping Colfosco in de Dolomieten hoef je niet te boeken, is ook met kerst wel plek.( hebben wij een paar keer gestaan )
Is ook ruim van opzet, van en naar de lift 500 mtr lopen/skiën, daar durf ik wel naar toe.
Vorig jaar naar Gerlos geweest met 12 mannen, daarna allemaal ziek toen we thuis waren. Waarschijnlijk allemaal Corona, we zijn geen van allen getest want we hadden geen 38,5 koorts, wat toen nog het criterium was. ( er waren in het begin te weinig testen beschikbaar) Sommigen erg ziek, anderen minder....... Maar ja, direct nadat we weg waren werd de boel dicht gedaan vanwege corona.
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Skiën komende winter



Bericht door Eric van den Heuvel »

Camping Colfosco in Badia is the place to be. Tientallen jaren genoten van sneeuwzeker prachtig ski gebied met de liften onder handbereik. Ruim plaats, 16 amp stroom en voldoende goed voorziene campingwinkel. Dorpje vlakbij eventueel skiend inkopen down. Groet Eric
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Skiën komende winter



Bericht door Gwen1980 »

Mag ik daar ook eens wat over vragen?
Wij zijn in de zomer eens op colfosco geweest, maar ik had het idee dat het nog best een eind was naar de liften. Wij zijn met 3 kinderen, dus ik vind lopen met skischoenen, skies en stokken nogal een gedoe en doe dat het liefet zo min mogelijk. Hoe ver is het ongeveer lopen bergop of bergaf naar de liften?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Skiën komende winter



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Er loopt een pad langs de rivier, over de weg is veel verder. Eigenlijk loop je dan onder de lift en zie je ook meteen waar je zijn moet. Ik denk vanaf die hoek van de camping ongeveer 5 min. Groet Eric
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Skiën komende winter



Bericht door Dorsthorst »

Hoi Gwen,

Tja , hoever is het precies....... altijd te ver. Ik loop er zo heen met mijn skiën wisselend op de schouder, een vriend die ook daar heen gaat en wat ouder is vind het een pokke-end. We zijn ook al eens de andere kant op geskied, maar met kinderen is dat ook lastig. Ik kan me voorstellen dat het met kinderen tegenvalt, misschien de skiën op een sleetje? Normaal gesproken kun je tot de camper deur terug skiën of tot de deur van de verwarmde ruimte waar je de skies en schoenen 'snachts laat drogen. Ik heb het nooit secuur gemeten maar 500 mtr is het wel denk ik. Het pad langs de rivier is denk ik het kortst maar of dat nou zo lekker loopt :wink: Maar een stukje lopen is juist goed, je bent dan in elk geval al warm gedraaid....... :-B Maar als je eenmaal bij de lift bent dan ligt daar een skigebied waar je U tegen zegt, daar kan (naar mijn mening) geen enkele piste waar ook in Europa tegenop.
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Skiën komende winter



Bericht door rob2 »

Maar als je eenmaal bij de lift bent dan ligt daar een skigebied waar je U tegen zegt, daar kan (naar mijn mening) geen enkele piste waar ook in Europa tegenop.
Helemaal mee eens, wij staan daar meestal in Arabba op de CP, 300m "klunen" naar de (cabine)lift
Vorig jaar waren we trouwens in Kronplatz/Brunzeck, ook een leuk skigebied(je) voor een paar dagen.
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Skiën komende winter



Bericht door frank_h »

Je kunt ook gaan snowboarden, loop je die afstand fluitend op lekker zittende schoenen ;)
Plaats reactie