Oberstdorf 2019/2020: Camperforum-leden?

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Oberstdorf 2019/2020: Camperforum-leden?



Bericht door Aloys »

Hoi,

Door de jaren heen kwamen er vele Camperforummers naar de grote camperplaats in Oberstdorf. Rond 2002
stonden we hier zelfs met een hele groep, gingen met elkaar uit eten en met de kabelbaan de berg op.
Vervolgens zijn Femma en ik een aantal jaren zonder camper naar Oberstdorf geweest, dan zaten we in een
appartement maar we gingen wel altijd even kijken op de camperplaats. We hebben er ook jarenlang een
blogje over bijgehouden: www.winterweblog.nl

Dit jaar zijn we voor het eerst weer mét de camper naar Oberstdorf. We hebben ons geïnstalleerd op de grote
camperplaats van Geiger op loopafstand van het centrum. We zien om ons heen ook wel een handjevol campers
met Nederlands kenteken. We vragen ons gewoon af: zouden er nog leden van het Camperforum bij zitten?

We houden overigens wel weer een blogje bij: https://www.aloys.nl/2019-wintervakantie.html
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Oberstdorf 2019/2020: Camperforum-leden?



Bericht door javanes »

Even kijken of er en sticker op zit van het Camperforum. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Oberstdorf 2019/2020: Camperforum-leden?



Bericht door Bob Diesel »

En zo niet xroll uitdelen en plakken x:D
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
ekruijsse
Berichten: 889
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 22:19
Locatie: terneuzen

Re: Oberstdorf 2019/2020: Camperforum-leden?



Bericht door ekruijsse »

:thumbup: :)
Eugene
WestfaliaCalifornia
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 18:23

Re: Oberstdorf 2019/2020: Camperforum-leden?



Bericht door WestfaliaCalifornia »

Ook wij zijn al jaaaaaren van de partij in Oberstdorf. Idd zie je de laatste jaren steeds minder NL-ers cq camperforummers. Voor ons is het een locatie die ons alles biedt. Gezellig, sneeuw, wandelen, alles op loopafstenad etcetcetc. Echter dit jaar laten we ook verstek gaan. Helaas kunnen we niet op tijd vertrekken om een plaats te krijgen. De laatste jaren is het zo druk in Oberstdorf dat je ruim voor de kerst een plaats mag gaan proberen te bemachtigen. Het lijkt de tour de France wel. De laatste 2 jaar maar overnacht in Obermaiselstein (zwembad) en proberen later een plek te krijgen. Ook mag je voor de poort niet meer wachten of iemand vertrekt en was het dorp geheel voor verkeer afgesloten door het 4 Schanzen tournooi. Wat ons betreft mag er nog een CP geopend worden. Voor degenen die er al zijn....veel plezier!
Gebruikersavatar
Campergeluk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 26 aug 2010, 15:24
Locatie: Sittard

Re: Oberstdorf 2019/2020: Camperforum-leden?



Bericht door Campergeluk »

ik ga al jaren naar het kleinwalsertal, natuurlijk om te skiën, en soms met de camper en als t zo uitkomt ook op pension.
deze keer weer besloten om te camperen en eergisteren heel gemakkelijk geboekt voor begin januari bij Jochum te Riezlern.
bus stopt voor de deur zowat maar meer weet ik nog niet van deze camping qua voorzieningen; zullen toch wel douches hebben e.d.??!

ik kom wel ff langs bij de plek in Oberstdorf, voordat ik doorrij naar AT!
Eura Mobil 665 XXl op Fiat Ducato 230 2.5 TDIntercooler 1994 (model 1995)
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Oberstdorf 2019/2020: Camperforum-leden?



Bericht door PaulBng »

Grappig. Wij zijn die omgeving aan het overwegen voor eind Januari... Wij willen winterwandelen.
Kun je daar dan op de bonnefooi heengaan?
Gebruikersavatar
Campergeluk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 26 aug 2010, 15:24
Locatie: Sittard

Re: Oberstdorf 2019/2020: Camperforum-leden?



Bericht door Campergeluk »

@paulbng

zou ik niet doen.
eind jan., dat heet daar hoogseizoen tot aan april toe !!
ff reserveren
ik gebruik vaak park4night.com, app
Eura Mobil 665 XXl op Fiat Ducato 230 2.5 TDIntercooler 1994 (model 1995)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Oberstdorf 2019/2020: Camperforum-leden?



Bericht door Aloys »

Met de feestdagen is het hier altijd vol. Er staan hier nu zo'n 220 campers, elk plekje is bezet. Maar eind januari, dan is
het hier een stuk rustiger, dan kun je hier vast wel terecht op de bonnefooi. Overigens: reserveren kun je hier niet, op de
camperplaats.

Camping Jochem, daar zijn we gisteren nog 2 keer langs gekomen. Daar was nog wel wat plek. Er is daar nóg een camping,
die ligt min-of-meer in het centrum van Riezlern, dan sta je na 100m lopen in de hoofdstraat tussen de winkels en horeca.
Ideaal, wel iets duurder dan hier. Hier iets minder dan € 20 incl. stroom (zonder meter), daar bijna € 40, stroom € 0,90
per KWh.
Adres: https://www.camping-haller.at/

Wat meer foto's en info in ons blog: https://www.aloys.nl/oud-en-nieuw-2017- ... neeuw.html
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
WestfaliaCalifornia
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 18:23

Re: Oberstdorf 2019/2020: Camperforum-leden?



Bericht door WestfaliaCalifornia »

Nu zal het spits zijn maar na 1e week januari “ruimt” het aardig op. Eind januari en met de krokus ook nooit een probleem gehad een plekje te vinden.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Oberstdorf 2019/2020: Camperforum-leden?



Bericht door reinolt »

Campergeluk schreef:ik ga al jaren naar het kleinwalsertal, natuurlijk om te skiën, en soms met de camper en als t zo uitkomt ook op pension.
deze keer weer besloten om te camperen en eergisteren heel gemakkelijk geboekt voor begin januari bij Jochum te Riezlern.
bus stopt voor de deur zowat maar meer weet ik nog niet van deze camping qua voorzieningen; zullen toch wel douches hebben e.d.??!

ik kom wel ff langs bij de plek in Oberstdorf, voordat ik doorrij naar AT!

http://www.camping-jochum.at/unser-service.html
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
bennieh
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 18 apr 2018, 18:20

Re: Oberstdorf 2019/2020: Camperforum-leden?



Bericht door bennieh »

Winter 20/21 komt er al weer aan, toch nog effe dit.
Wij stonden vorig jaar de week voor kerst met de Expert bij Haller in Riezlern, seizoen moest eigenlijk nog beginnen.
Voor ons doen luxe camping, beetje prijzig maar midden in dorp, top.
Het was ivm de weersvooruitzichten niet druk, nog 4 of 5 andere campers.
Wel prima weer voor wandelen, en dagje Oberstdorf, omhoog naar de Nebelhorn, schitterende views.
Anyway, de eerste nacht begaf de standkachel het, dus over op elektrische kacheltjes.
Gelukkig was het bepaald niet koud, maar de kWh meter liep aardig op.
Maar de zo wie zo behulpzame eigenaar matste ons, hoefden maar de helft van de stroom te betalen :thumbup: !
Klasse.
Peugeot Expert L2H2 2009
Plaats reactie